Microsoft pratar om bakåtkompatibilitet och Xbox One

Robot
Microsoft pratar om bakåtkompatibilitet och Xbox One
Avstängd
Microsoft pratar om bakåtkompatibilitet och Xbox One

Kommer man kunna använda en One controller som stöd till 360 spelen?

Medlem

Jag är väldigt nyfiken på om de faktiskt emulerar hårdvaran i en 360 eller om de har portat spelen på något sätt.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Jag är väldigt nyfiken på om de faktiskt emulerar hårdvaran i en 360 eller om de har portat spelen på något sätt.

De säger "emulating your xbox 360 game" i videon.

Medlem

"That is the future" hahahahaha

Redaktör
Skrivet av Kestrel:
Skrivet av Hullken:

Jag är väldigt nyfiken på om de faktiskt emulerar hårdvaran i en 360 eller om de har portat spelen på något sätt.

De säger "emulating your xbox 360 game" i videon.

Den emulerar hårdvaran sa svenska Microsoft idag (de visade bl.a. det för några journalister). 360-spelen har exakt samma funktioner som på en 360-konsol och de emulerade spelen går att köra mot rena 360-konsoler. De svor dock inte på att One-versionerna har samma prestanda. Om t.ex. Forzaspelen portas är det inte givet att de körs i 60 fps. Men givetvis kan det lika gärna bli så att de GÖR det också.


signatur
Redaktör
Skrivet av SebastianV:

Kommer man kunna använda en One controller som stöd till 360 spelen?

Du kör 360-spelen med One-kontroll på One, ja. Eller förstod jag frågan fel?


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Kestrel:
Skrivet av Hullken:

Jag är väldigt nyfiken på om de faktiskt emulerar hårdvaran i en 360 eller om de har portat spelen på något sätt.

De säger "emulating your xbox 360 game" i videon.

Den emulerar hårdvaran sa svenska Microsoft idag (de visade bl.a. det för några journalister). 360-spelen har exakt samma funktioner som på en 360-konsol och de emulerade spelen går att köra mot rena 360-konsoler. De svor dock inte på att One-versionerna har samma prestanda. Om t.ex. Forzaspelen portas är det inte givet att de körs i 60 fps. Men givetvis kan det lika gärna bli så att de GÖR det också.

Folk påpekade redan innan att Mass effect flöt rätt dåligt under den tidiga fasen utav BC-testerna, nu är dock Mass Effect inget bra exempel på ett spel som presterar bra ens på 360n, men de övriga titlarna jag testat fungerar helt okej,


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar