En Federal Corvette har landat – mer planet-gameplay från Elite: Dangerous

Robot
En Federal Corvette har landat – mer planet-gameplay från Elite: Dangerous
Medlem
En Federal Corvette har landat – mer planet-gameplay från Elite: Dangerous

Det här känns mer och mer som ett tech-demo. Snuttarna säger ju inte ett skvatt om någonting mer än att du kan köra runt i ett fordon som låter som en permobil.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag skulle velat se lite av vad man kan göra på planeterna ett stort lyx hotell som erbjuder strålande vyer? Kalas? En handelstation kalas! Kanske inte kan räkna med inhemska träd och dur än men kanske?

Medlem
Skrivet av azynkron:

Det här känns mer och mer som ett tech-demo. Snuttarna säger ju inte ett skvatt om någonting mer än att du kan köra runt i ett fordon som låter som en permobil.

Varje vecka i en månads tid har de haft en timslång stream där de visat de olika funktionerna från Horizons.

Första veckan var det om planeterna själva, hur de skapat dem. Andra veckan handlade om SRVs (Surface Recoinassance Vehicles) och hur de fungerar. Tredje veckan handlade om strid med SRVs, och förra veckan svarade David Braben på frågor om Horizons i en timme. Finns att se på YouTube om du är intresserad.

Den här korta videon kommer från den stream de gjorde igår, då de visade upp alla nya skepp från 1.5-expansionen som kommer denna vecka. Klippet var bara till för att visa hur stort Federal Corvette-skeppet är.

Medlem
Skrivet av sirme91:

Jag skulle velat se lite av vad man kan göra på planeterna ett stort lyx hotell som erbjuder strålande vyer? Kalas? En handelstation kalas! Kanske inte kan räkna med inhemska träd och dur än men kanske?

I 2.0 kommer man bara att kunna landa på planeter som saknar atmosfär och är av typen rocky eller icy. Det kommer alltså inte att finnas något liv på dem, förutom baser och rymdhamnar.

Andra planeter kommer så småningom, men jag skulle inte räkna med att de kommer förrän i slutet av 2016. Frontier Developments har ju till skillnad från vissa andra företag som också gör rymdspel inte satt några fasta datum, utan säger bara att de räknar med att Elite kommer att ha en livscykel på minst tio år, under vilken det kommer att släppas ett flertal stora expansioner man måste betala för (om man inte hhar ett Lifetime Pass), och många fler miniexpansioner (som 1.5 som kommer denna vecka, med åtta nya skepp).

Medlem
Skrivet av azynkron:

Det här känns mer och mer som ett tech-demo. Snuttarna säger ju inte ett skvatt om någonting mer än att du kan köra runt i ett fordon som låter som en permobil.

Utöver det LVX156 skrev så berättade de även att man kunde hitta mineraler och speciella material som går att crafta till olika slags buffar, tex jump range, dmg buff, speed etc).

Om du bara går efter vad FZ har visat så förstår jag varför du inte har koll på mer än det absolut ytligaste.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av sirme91:

Jag skulle velat se lite av vad man kan göra på planeterna ett stort lyx hotell som erbjuder strålande vyer? Kalas? En handelstation kalas! Kanske inte kan räkna med inhemska träd och dur än men kanske?

I 2.0 kommer man bara att kunna landa på planeter som saknar atmosfär och är av typen rocky eller icy. Det kommer alltså inte att finnas något liv på dem, förutom baser och rymdhamnar.

Andra planeter kommer så småningom, men jag skulle inte räkna med att de kommer förrän i slutet av 2016. Frontier Developments har ju till skillnad från vissa andra företag som också gör rymdspel inte satt några fasta datum, utan säger bara att de räknar med att Elite kommer att ha en livscykel på minst tio år, under vilken det kommer att släppas ett flertal stora expansioner man måste betala för (om man inte hhar ett Lifetime Pass), och många fler miniexpansioner (som 1.5 som kommer denna vecka, med åtta nya skepp).

De har levererat exakt vad de har lovat och mycket mer, att expansionerna skulle kosta visste vi redan under kickstartern och vi har även hela tiden vetat vad flera av expansionerna kommer att innehålla.
Till skillnad från vissa andra företag så har FD ett komplett spel som hela tiden växer och jag har faktiskt lika trevligt i ED nu som jag hade under beta.

Medlem

Älskar elite dangerous. Finns sååå mycke att göra plus att det kommer nya grejer att göra hela tiden. Ända som suger är att man inte har mer tid att spela. Önskar dygnen kunde vara längre hehe.

Medlem

Går man in på kanalen finns det förhandstittar på alla nya skeppen som kommer i 1.5 patchen.
https://www.youtube.com/user/FrontierDevelopments/videos

Förhandsbeställde Horizons nyligen, nu är det spänd väntan på betan.

1
Skriv svar