Bärbar dator som klarar av Sims 4

Medlem
Bärbar dator som klarar av Sims 4

Min flickvän vill ha en ny bärbar dator för hennes gamla stationära har sett bättre dagar. Som alla andra kvinnor så älskar hon Sims 4, så det måste fungera ordentligt.

Köper helst datorn i en vanlig fysiskt affär pga hon tycker så, men går det hitta mkt billigare online så går det nog övertyga henne om det med.

Googlat runt om krav på Sims 4, men det där med att hitta något vettigt om vilket bärbart grafikkort det kräver var inte det enklaste. Och sen vad de bärbara grafikkorten presterar verkar ju inte alls följa det gamla "högre modellnummer -> bättre" heller.

Såååå kraven är Sims 4 funkar bra, minst 17" och 4GB RAM, vägrar köpa själv nåt med mindre i dagens läge Budget runt 8 - 10 000.

Så om nån har nåt bra tips, hjälp mig! Detta MÅSTE bli bra, hade jag köpt till mig själv så hade jag ju bara riskerat lite frustation med dålig framerate, nu riskerar jag hela mitt framtida sexliv

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Min flickvän vill ha en ny bärbar dator för hennes gamla stationära har sett bättre dagar. Som alla andra kvinnor så älskar hon Sims 4, så det måste fungera ordentligt.

Köper helst datorn i en vanlig fysiskt affär pga hon tycker så, men går det hitta mkt billigare online så går det nog övertyga henne om det med.

Googlat runt om krav på Sims 4, men det där med att hitta något vettigt om vilket bärbart grafikkort det kräver var inte det enklaste. Och sen vad de bärbara grafikkorten presterar verkar ju inte alls följa det gamla "högre modellnummer -> bättre" heller.

Såååå kraven är Sims 4 funkar bra, minst 17" och 4GB RAM, vägrar köpa själv nåt med mindre i dagens läge Budget runt 8 - 10 000.

Så om nån har nåt bra tips, hjälp mig! Detta MÅSTE bli bra, hade jag köpt till mig själv så hade jag ju bara riskerat lite frustation med dålig framerate, nu riskerar jag hela mitt framtida sexliv

Alltså, riskerar du inte sexlivet genom att ge henne en bra dator? Din logik är lite kortsluten

Ett annat litet logiskt misstag är att du säger att det måste fungera och samtidigt sätter en budget på max 10k för en bärbar? Inte en chans, min vän.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Alltså, riskerar du inte sexlivet genom att ge henne en bra dator? Din logik är lite kortsluten

Ett annat litet logiskt misstag är att du säger att det måste fungera och samtidigt sätter en budget på max 10k för en bärbar? Inte en chans, min vän.

Jag som var inne på från början att "det är bara sims, vad kan det kräva?" och började kolla på riktiga budgetmodeller... kom på ganska snabbt att det var kört iaf
Om vi omformulerar lite till mest prisvärda för under 10k och så får vi hoppas på 30fps med mediuminställningar.

Medlem

17 tum är skit stort. 15 räcker gott och väl samt att det går bära runt på.

http://www.inet.se/produkt/1978063/acer-aspire-nitro-i7-8gb-g... 9999kr

Rekommenderade denna till en polare han lirar dock inte så mycket .
Han blev sjukt nöjd, han har aldrig haft SSD innan så han blev paff. Trodde inte på mig att det var så mycket bättre.

IPS skärmen är ett plus i kanten då betraktningsvinkeln är så grymt mycket bättre. Gillar man musik och sånt så är det bra tryck i högtalaren.
Du får en SSD så datorn startar snabbt och få ner laddningstiderna.
Men denna ska räcka gott och väl.

Jag sitter på en 960 idag fast på en Lenovo Y50-70 jag kan spela BF4i ultra dock inte 60 fps hela tiden men. Fast min versionen har dubbla ramen.

Inet har fysisk butik med om du bor i Göteborg, Stockholm , Malmö eller i Uddevalla.
De hjälper gärna till med köpet går ringa och fråga vad som funkar och på facebook.
Du får ju en pingvinstång med på köpet.

Förlåt om detta låter som reklam.
Gillar komplett och Dustin lika mycket beror på vad man ska ha.

(Redigerat för att slänga in lite mera och flyttat runt text.)

Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/216018-m...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3033134

Tusenlappen mer men den presterar runt 70fps i sims4 (1920x1080, ultra settings). 17" skärm och visserligen ingen SSD men det är något du får tänka på om hon är kräsen nog att kräva.
Från min erfarenhet har det oftast blivit:
Tjejen trycker på "On" knappen... går och tar en cig, dusch , ringer någon eller gör något annat på muggen etc, kommer tillbaka till en färdigstartad dator klar att användas. Så det blir aldrig det där "kom igen för fan starta snabbare" känslan som t.ex. jag har då jag sitter framför datorn när jag startar den.

Alternativet är denna för just 9999kr (kampanjpris på webhallen just nu dock)
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/216458-m...

Skillnaden är att det sitter en SSD och ett GTX 950M i den. Prestandan där är något sämre i Sims4, strax över 50FPS i 1080p med inställningarna på HIGH istället, 80+fps med inställningarna på MEDIUM.

Prestandasiffrorna kan skilja sig något då värdena är medelvärden från flera testade laptops med samma grafikkort men varierande CPU'er och HDD's. (källa: notebookcheck.net)

1
Skriv svar