CoD: Black Ops 3 drar in miljarder, kallas "årets största release"

Robot
CoD: Black Ops 3 drar in miljarder, kallas "årets största release"

Storleken har betydelse när det skrivs pressrelease.

#call-of-duty-black-ops-3, #activision


Medlem
CoD: Black Ops 3 drar in miljarder, kallas "årets största release"

Säga vad man vill om Bobby. Men han kan verkligen sköta ett företag och göra aktieägarna nöjda.

Medlem

Har inte spelat många cod spel. Men tycker att bo3 är riktigt underhållande.

Medlem

Hur står det sig emot GTA V försäljning? Är den fortfarande herren på täppan? Skulle vara intressant att se hur det går för fallout 4^^

Medlem

Spelet har förvisso sina tekniska problem på PC just nu men att BO3 fick lika lågt betyg som Ghosts och AW är vilseledande tycker jag. Ett problem nu verkar dock vara att servrarna är överbelastade vilket leder till lagg.

Medlem

Och det här är varför vi aldrig kommer att få ett World at War 2. Fortsätt att mjölka den futuristiska shooter kossan bara

Medlem
Skrivet av Le Erik:

Och det här är varför vi aldrig kommer att få ett World at War 2. Fortsätt att mjölka den futuristiska shooter kossan bara

Trender kommer och trender går. Snart är WW2 glödhett igen och så kommer det forsa ut massvis med WW2-titlar precis som för 10 år sedan.

Medlem

Spelar det på pc, sjukt kul. Flyter på bra också.

Geeks Gaming

Sorry men beslöt mig för att köpa ett spel med en handling, bra gameplay och funkar på PC istället.

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av Le Erik:

Och det här är varför vi aldrig kommer att få ett World at War 2. Fortsätt att mjölka den futuristiska shooter kossan bara

Trender kommer och trender går. Snart är WW2 glödhett igen och så kommer det forsa ut massvis med WW2-titlar precis som för 10 år sedan.

Tror det har med utveckling att göra. Det är så enkelt att bara slänga in en massa futuristiskt skit som funkar. Med WW måste man köra på gamla stilen och då blir det inte lika lätt att slänga in superkrafter.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har inte lirat CoD sedan Stalingrad i första spelet. Beslöt mig således att hoppa in nu efter många år för att se hur serien har utvecklats och mina intryck några uppdrag in i kampanjen är bara ett slappt "Meh...." Inte superbra, inte uselt. Bara "Meh..."

(jag är ingen som utmanar andra i multiplayer så jag kommer nog inte pilla så mycket i dom menyerna)

Medlem
Skrivet av sirme91:

Hur står det sig emot GTA V försäljning? Är den fortfarande herren på täppan? Skulle vara intressant att se hur det går för fallout 4^^

GtaV sålde för 1 miljard dollar första 3 dagarna och har sålt ca 54miljoner kopior. Det finns 3 spel som har sålt fler kopior: tetris, wii sports och minecraft.

Jag tror att om trenden fortsätter för blops3 så är det väl inte omöjligt att nå 1 miljard dollar gränsen.

Medlem

Känner ingen som köpt CoD de senaste åren. Vem köper dessa spelen?

FM-guru
F.d. Sisyr

Så tråkigt när spel som dessa säljer som smör i och med att det bara inspirerar andra utvecklare till att göra liknande spel. För min del är det obegripligt att folk inte tröttnar på att köpa samma spel om och om igen, men å andra sidan kan man fråga sig vem fan jag är att klaga, som köper Football Manager varje år...

Medlem
Skrivet av androsynth:

Har inte lirat CoD sedan Stalingrad i första spelet. Beslöt mig således att hoppa in nu efter många år för att se hur serien har utvecklats och mina intryck några uppdrag in i kampanjen är bara ett slappt "Meh...." Inte superbra, inte uselt. Bara "Meh..."

(jag är ingen som utmanar andra i multiplayer så jag kommer nog inte pilla så mycket i dom menyerna)

Jag har spelat de flesta CoDsen & denna gången är kampanjen till en början riktigt seg. De 4 sista uppdragen är när det börjar skina ordentligt.

Medlem

hoppade från cod mw 1 till black ops 3 haha, lång paus mellan cod spelen men är inte besviken.

Medlem

Futuriska shooters är så? BORING.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Känner ingen som köpt CoD de senaste åren. Vem köper dessa spelen?

Jag!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Thane:

Säga vad man vill om Bobby. Men han kan verkligen sköta ett företag och göra aktieägarna nöjda.

Det är väl hans jobb.,


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

det är sjukt stora summor för ett spel ändå.

Medlem
Medlem
Citat:

vi får veta ungefär allt utom hur många spel som faktiskt har sålts.

Om man bortser från säsongspass och dyrare editions så borde man väl kunna ta 550 mille delat på 60? Det blir lite styvt 9 miljoner.

Medlem

Tycker ni borde syna dom här siffrorna mer. Har det verkligen sålt bättre än tidigare spel? Eller tar dom mer pengar och säljer säsongspass osv mer. Att man ökat digital försäljning med 100% ligger antagligen också i linje med andra spelserier då digital försäljning ökar massor across the board. Att stora spellanseringar ofta drar in mer pengar än storfilmer under öppningshelg är även något som händer många gånger per år.

Dom här siffrorna stinker en hel del av försöka få något att låta bra som nog skulle kunna låta dåligt. T.ex. faktumet att det antagligen sålt färre kopior än tidigare spel. Gräv lite, hörrni, syna lite. Öh!

Det känns även som ni spelar den här typen av siffertrolleri i händerna när dom får rubriker som denna. Dett känns lite journalistiskt trött att få en pressrelease och skriva precis den nyheten dom vill att ni ska skriva.


signatur

subterranean homesick alien

Redaktör
Skrivet av Preed:

Tycker ni borde syna dom här siffrorna mer. Har det verkligen sålt bättre än tidigare spel? Eller tar dom mer pengar och säljer säsongspass osv mer. Att man ökat digital försäljning med 100% ligger antagligen också i linje med andra spelserier då digital försäljning ökar massor across the board. Att stora spellanseringar ofta drar in mer pengar än storfilmer under öppningshelg är även något som händer många gånger per år.

Dom här siffrorna stinker en hel del av försöka få något att låta bra som nog skulle kunna låta dåligt. T.ex. faktumet att det antagligen sålt färre kopior än tidigare spel. Gräv lite, hörrni, syna lite. Öh!

Det känns även som ni spelar den här typen av siffertrolleri i händerna när dom får rubriker som denna. Dett känns lite journalistiskt trött att få en pressrelease och skriva precis den nyheten dom vill att ni ska skriva.

Jag tycker jag var ganska tydlig med att det här är typiskt pr-snack. Att jämföra försäljningssiffror blir svårt när inga siffror redovisas.


signatur
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Sorry men beslöt mig för att köpa ett spel med en handling, bra gameplay och funkar på PC istället.

*petar försiktigt in en pinne i brasan*

... ja, fast handlingen är helt ok. Ganska underhållande, faktiskt.

Medlem

tkr det är

Skrivet av Norrin:
Skrivet av Jinxswe:

Sorry men beslöt mig för att köpa ett spel med en handling, bra gameplay och funkar på PC istället.

*petar försiktigt in en pinne i brasan*

... ja, fast handlingen är helt ok. Ganska underhållande, faktiskt.

jag tyckte handlingen inte var något att hurra över men har precis börjat spela zombie kampanjen och jag måste säga att den är än så länge bättre än main kampanjen.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

tkr det är

Skrivet av Norrin:
Skrivet av Jinxswe:

Sorry men beslöt mig för att köpa ett spel med en handling, bra gameplay och funkar på PC istället.

*petar försiktigt in en pinne i brasan*

... ja, fast handlingen är helt ok. Ganska underhållande, faktiskt.

jag tyckte handlingen inte var något att hurra över men har precis börjat spela zombie kampanjen och jag måste säga att den är än så länge bättre än main kampanjen.

Ja, jag gillar ju popcorn action ala Michael Bay så vad vet jag.

ännu ett urtrist cod som utspelar sig i nära framtid?
nej tack.
been there done that.

Skrivet av androsynth:

Har inte lirat CoD sedan Stalingrad i första spelet. Beslöt mig således att hoppa in nu efter många år för att se hur serien har utvecklats och mina intryck några uppdrag in i kampanjen är bara ett slappt "Meh...." Inte superbra, inte uselt. Bara "Meh..."

(jag är ingen som utmanar andra i multiplayer så jag kommer nog inte pilla så mycket i dom menyerna)

cod 1 va gjort för att tilltala alla, men sen insåg dom att barn/yngre tonåringar är en större marknad .. inte mkt underhållningsvärde om man är äldre än 20

1
Skriv svar