Införa smartness system

Medlem
Införa smartness system

Något för FZ: Smartness system ?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör

Nej. Det är inte FZ:s sak att lära folk stava, det ligger i användarens eget intresse att skriva så att han/hon blir förstådd. Dessutom tycker vi om Iceman, och han skulle åka på en livstids-ban bara han loggade in (såvida inte systemet kollapsar...).


signatur
Medlem

Hehe.

Deras "Agree" och "Disagree"-system för posterna då? Ett sätt att minska quote-spam och "Instämmer med föregående talare"-inlägg.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

hehe, iceman verkar ha tagit stavningskontrollen i firefox till sig, så han skulle säkert klara sig bättre än många andra här

(Observera att ovanstående skulle leda till avdrag eftersom jag inte använt stor bokstav. )


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Det var det absolut korkaste "program" jag har sett och beskådat.
Må det för all evighet brinna i helvetes eldar på en hög av brinnande gummi stövlar.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Shit Manhattan! Förutom särskrivningen av "gummistövlar" så var det ett helt korrekt stavat inlägg.

Allvarligt, hur blir det med "Agree och Disagree"-systemet då?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Antikvitet
Citat:

I know people will say "Hey we don't need this, you nazi". But we really do. People are idiots.

Nej, den synen har inte vi på våra medlemmar.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Mitt sista inlägg rörde inte stavningssystemet, utan den andra funktionen som skulle rensa forumet från många onödiga inlägg.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av John:
Citat:

I know people will say "Hey we don't need this, you nazi". But we really do. People are idiots.

Nej, den synen har inte vi på våra medlemmar.

:heart::up::heart:


signatur

R.I.P The_maxx

Antikvitet
Skrivet av conthox:

Mitt sista inlägg rörde inte stavningssystemet, utan den andra funktionen som skulle rensa forumet från många onödiga inlägg.

Det finns forum och kommentarsystem, till exempel som de på Wowhead.com, en World of Warcraft-sida, där medlemmar får rösta upp eller ner inlägg, varpå inläggen i fråga syns mer eller mindre.

Jag tycker det är viktigt att komma ihåg vad forumets syfte är. I Wowhead:s fall är det att ge tips till övriga läsare - inlägg ska vara matnyttiga, konkreta och korrekta, annars har de inget värde. Den insatte i WoW-världen kan lätt se skillnaden mellan Thottbot (som är full av spam eftersom man bara kan rösta upp inlägg) och Wowhead (som är avsevärt mer clean eftersom man kan rösta både upp och ner inlägg) vad gäller matnyttig information i inlägg.

Vårt forum däremot är en plats för diskussion och för uttryckande av åsikter, precis som det är ett utyrmme för tips, feedback och kritik. Jag vill inte hamna i en situation där vissa människor inte får samma möjlighet att uttrycka sig än andra bara för att de skriver sämre språkligt eller drar förhastade slutsatser. Åsikten ska vara fri och FZ ska så långt som möjligt ge möjlighet att uttrycka denna åsikt. Det här är inte Wikipedia.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Vårt forum däremot är en plats för diskussion och för uttryckande av åsikter, precis som det är ett utyrmme för tips, feedback och kritik. Jag vill inte hamna i en situation där vissa människor inte får samma möjlighet att uttrycka sig än andra bara för att de skriver sämre språkligt eller drar förhastade slutsatser. Åsikten ska vara fri och FZ ska så långt som möjligt ge möjlighet att uttrycka denna åsikt. Det här är inte Wikipedia.

Mycket bra sagt där måste jag säga!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Avstängd

Jag tycker faktiskt att det skulle ha sina fördelar, men samtidigt så är det lite oschysst mot dyslektiker.

1
Skriv svar