Nu kan du spela 360-titlar på din Xbox One

Robot
Nu kan du spela 360-titlar på din Xbox One

Microsoft rullar ut den största uppdateringen i Xbox Ones tvååriga historia.


Inaktiv
Nu kan du spela 360-titlar på din Xbox One

De börjar utrullningen ikväll, så de flesta får nog räkna med att få den imorgon.

Medlem
Skrivet av Törstig:

De börjar utrullningen ikväll, så de flesta får nog räkna med att få den imorgon.

Gick själv in på inställningar och uppdaterade manuellt.
Tog 15 minuter ungefär.

Medlem

Själva uppdateringen rullades först ut 9 imorse, medans 360 backwards compatibility titlarna ska börja rullas ut 9 ikväll.

Inaktiv
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Törstig:

De börjar utrullningen ikväll, så de flesta får nog räkna med att få den imorgon.

Gick själv in på inställningar och uppdaterade manuellt.
Tog 15 minuter ungefär.

Men inte bakåtkompatibilitet, vilket var vad jag syftade på.

Medlem

Kommer de att lägga till stöd för fler 360 spel tror ni? Har en del Kinect spel som barnen spelar, har inte plats för två konsoler i vardagsrummet så avvaktar att byta till en xbox One ett tag till

Inaktiv
Skrivet av PatSupreme:

Kommer de att lägga till stöd för fler 360 spel tror ni? Har en del Kinect spel som barnen spelar, har inte plats för två konsoler i vardagsrummet så avvaktar att byta till en xbox One ett tag till

Under de kommande månaderna ska de lägga till "hundratals fler". Men Kinectspel kommer inte att fungera tyvärr eftersom de inte kan emulera hårdvarutillbehör.

Avstängd

Antar att den idiotiska språk låsningen är kvar samt att röstkommandona ännu inte fungerar i norden. Eller?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Jag är seriöst imponerad av att de lyckas emulera PowerPC på hårdvaran i en Xbox One...

Såklart sitter de ju själva på exakt all dokumentation som finns angående arkitekturen... men ändå.

Tänk om den emulatorn hade kommit ut på något sätt.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Antar att den idiotiska språk låsningen är kvar samt att röstkommandona ännu inte fungerar i norden. Eller?

Beror på, vill du köra allt på svenska så ja då är den låsningen kvar.
Däremot går det att köra konsolen inställd på US och då använda engelska kommandon, kanske inte helt optimalt men jag har kört så i ett år nu och det funkar fint. Handlar även spel för dollar på US marketplace

Redaktör
Skrivet av DrAg00nEn:

Antar att den idiotiska språk låsningen är kvar samt att röstkommandona ännu inte fungerar i norden. Eller?

Det stämmer, inga uppdateringar där.


signatur
Inaktiv

Fantastiskt. Det enda negativa jag kan komma på med Xbox One just nu är att man blir så överöst med fantastiska spel att det är nästan omöjligt att bestämma sig för vilka man ska börja spela.

Fable Legends, Halo5, tomb raider , Fallout 4, Forza 6 , Forza Horizon 2 mfl blandas snabbt med en fantasisk radda med 360 spel (som ex Fallout 3) .

Bästa spelutbudet till en konsol i denna gen.....

Medlem
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av DrAg00nEn:

Antar att den idiotiska språk låsningen är kvar samt att röstkommandona ännu inte fungerar i norden. Eller?

Beror på, vill du köra allt på svenska så ja då är den låsningen kvar.
Däremot går det att köra konsolen inställd på US och då använda engelska kommandon, kanske inte helt optimalt men jag har kört så i ett år nu och det funkar fint. Handlar även spel för dollar på US marketplace

Går det att lägga till sitt svenska kontokort som vanligt då?

Inaktiv
Skrivet av laban005:
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av DrAg00nEn:

Antar att den idiotiska språk låsningen är kvar samt att röstkommandona ännu inte fungerar i norden. Eller?

Beror på, vill du köra allt på svenska så ja då är den låsningen kvar.
Däremot går det att köra konsolen inställd på US och då använda engelska kommandon, kanske inte helt optimalt men jag har kört så i ett år nu och det funkar fint. Handlar även spel för dollar på US marketplace

Går det att lägga till sitt svenska kontokort som vanligt då?

Du kan inte handla med svenskt kort i USA-butiken, men du kan handla från mobilen så slipper du ställa om Xboxen till svensk region.

Avstängd
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av DrAg00nEn:

Antar att den idiotiska språk låsningen är kvar samt att röstkommandona ännu inte fungerar i norden. Eller?

Beror på, vill du köra allt på svenska så ja då är den låsningen kvar.
Däremot går det att köra konsolen inställd på US och då använda engelska kommandon, kanske inte helt optimalt men jag har kört så i ett år nu och det funkar fint. Handlar även spel för dollar på US marketplace

Kan inte ens köra skiten på svenska eftersom jag bor i Finland. Så länge som ms fortsätter med språk låsningen så får dom inga pengar av mig. Som tur är finns det ännu inga exklusiva spel till x1 som för mig är "måste ha" spel.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

F**k, valde fel konsoll, aja får väl köpa en senare.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Jag är seriöst imponerad av att de lyckas emulera PowerPC på hårdvaran i en Xbox One...

Såklart sitter de ju själva på exakt all dokumentation som finns angående arkitekturen... men ändå.

Tänk om den emulatorn hade kommit ut på något sätt.

Jag har också förundrats en del över detta, undrar om det ligger något lurt bakom det eller om dom bara har gjort ett jättebra jobb.

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av DrAg00nEn:

Antar att den idiotiska språk låsningen är kvar samt att röstkommandona ännu inte fungerar i norden. Eller?

Beror på, vill du köra allt på svenska så ja då är den låsningen kvar.
Däremot går det att köra konsolen inställd på US och då använda engelska kommandon, kanske inte helt optimalt men jag har kört så i ett år nu och det funkar fint. Handlar även spel för dollar på US marketplace

Kan inte ens köra skiten på svenska eftersom jag bor i Finland. Så länge som ms fortsätter med språk låsningen så får dom inga pengar av mig. Som tur är finns det ännu inga exklusiva spel till x1 som för mig är "måste ha" spel.

Du kan köra den på svenska, men du får handla på mobilen eller datorn istället i Xbox Store.

Avstängd
Skrivet av Törstig:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av DrAg00nEn:

Antar att den idiotiska språk låsningen är kvar samt att röstkommandona ännu inte fungerar i norden. Eller?

Beror på, vill du köra allt på svenska så ja då är den låsningen kvar.
Däremot går det att köra konsolen inställd på US och då använda engelska kommandon, kanske inte helt optimalt men jag har kört så i ett år nu och det funkar fint. Handlar även spel för dollar på US marketplace

Kan inte ens köra skiten på svenska eftersom jag bor i Finland. Så länge som ms fortsätter med språk låsningen så får dom inga pengar av mig. Som tur är finns det ännu inga exklusiva spel till x1 som för mig är "måste ha" spel.

Du kan köra den på svenska, men du får handla på mobilen eller datorn istället i Xbox Store.

Vill inte betala för något som inte fungerar som det bör utan workarounds. Försening på grund av lokalisering.. Yeah right. Sen att Finland är officiellt tvåspråkigt men med enda alternativet på språk är finska är ju också jävligt dumt.

Varför inte göra som konkurrenten. Ha OS på vilket språk som helst samtidigt som röststyrningen är på engelska.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av PatSupreme:

Kommer de att lägga till stöd för fler 360 spel tror ni? Har en del Kinect spel som barnen spelar, har inte plats för två konsoler i vardagsrummet så avvaktar att byta till en xbox One ett tag till

Måste vara väldigt litet vardagsrum.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av PatSupreme:

Kommer de att lägga till stöd för fler 360 spel tror ni? Har en del Kinect spel som barnen spelar, har inte plats för två konsoler i vardagsrummet så avvaktar att byta till en xbox One ett tag till

Måste vara väldigt litet vardagsrum.

Kan ju va så att han har en liten TV-möbel och redan har andra viktiga enheter i den (typ receiver, DVD/Bluray, kanske någon annan konsol)...

Avstängd
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av PatSupreme:

Kommer de att lägga till stöd för fler 360 spel tror ni? Har en del Kinect spel som barnen spelar, har inte plats för två konsoler i vardagsrummet så avvaktar att byta till en xbox One ett tag till

Måste vara väldigt litet vardagsrum.

Kan ju va så att han har en liten TV-möbel och redan har andra viktiga enheter i den (typ receiver, DVD/Bluray, kanske någon annan konsol)...

Sen så är ju kanske inte xbox One det bästa alternativet om det är brist på utrymme


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Fungerar inte för mig, Dirt 3 dyker inte ens upp i games with gold, heller inte spel som jag har köpt till 360 digitalt, någon som har fått det att fungera?

Inaktiv
Skrivet av Danhill:

Fungerar inte för mig, Dirt 3 dyker inte ens upp i games with gold, heller inte spel som jag har köpt till 360 digitalt, någon som har fått det att fungera?

Läs de första kommentarerna. Bakåtkompatibilitet kommer ikväll efter 21.00. 360-spelen hämtar du som vanligt på Xbox.com.

Medlem
Skrivet av theslatcher:

Själva uppdateringen rullades först ut 9 imorse, medans 360 backwards compatibility titlarna ska börja rullas ut 9 ikväll.

Skrivet av Danhill:

Fungerar inte för mig, Dirt 3 dyker inte ens upp i games with gold, heller inte spel som jag har köpt till 360 digitalt, någon som har fått det att fungera?

Vänta till senare alltså.

Medlem

Ok tack! Är trött, missade texten där uppe!

Medlem
Skrivet av theslatcher:

Själva uppdateringen rullades först ut 9 imorse, medans 360 backwards compatibility titlarna ska börja rullas ut 9 ikväll.

Källa på det?

Redaktör
Skrivet av fzusr:
Skrivet av theslatcher:

Själva uppdateringen rullades först ut 9 imorse, medans 360 backwards compatibility titlarna ska börja rullas ut 9 ikväll.

Källa på det?

Båda är ute sen nån timme, enligt pressutskick från Microsoft.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av theslatcher:

Själva uppdateringen rullades först ut 9 imorse, medans 360 backwards compatibility titlarna ska börja rullas ut 9 ikväll.

Källa på det?

Båda är ute sen nån timme, enligt pressutskick från Microsoft.

Min polare sitter å försöker få igång Fallout 3 utan framgång. Har också suttit å F5-hammrat den officiella Xbox-Twitter'n. Flera där som frågat dom mer exakt vilken tid bakåtkompatibiliteten tänkt släppas men dom verkar vara fullt upptagna med att svara på alla komplimanger dom får om den nya dashen.

edit: Han har fått igång det nu

Medlem

Installerar Borderlands 1 xbox 360 spel nu på Xbox one ,funkade inte tiidigare
Vet ni om att man ska spara spelet i cloudsaves på xbox 360. låta 360 stå på så spelet laddas upp kolla i cloudsaves för att se att det synkats.sen dyker det upp i väntar på att installeras på XBOX One.
Kolla hjälpdelen på Xbox One under bakåtkompabilitet.

12
Skriv svar