Mångmiljonaffär – Dreamhack köps av TV6-ägaren MTG

Robot
Mångmiljonaffär – Dreamhack köps av TV6-ägaren MTG

Storsatsningen på spelande och esport fortsätter.


Medlem
Mångmiljonaffär – Dreamhack köps av TV6-ägaren MTG

Nämen!

Medlem

Jag hoppas att det fortfarande kommer sändas på Twitch. Kolla på Tv6 play-sida är tyvärr alldeles för undermåligt.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Fyfan.. Detta är nog de värsta nyheterna jag hört om CS:GO på länge Tror inte Valve kommer gilla detta.

Medlem

Väldigt roligt om det blir mer e-sport i TV-rutan. Skall bli intressant att se vad de kan göra med det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Extremt splittrad över denna nyhet. Dock kan det ju leda till bättre övervakning av esportevenemang på radio/tv, det skulle ju vara intressant.

Medlem

Konkurrensen mellan Dreamhack och ESL har fått scenen att växa väldigt mycket de senaste två åren så jag ser inte detta som en positiv nyhet på något sätt.

Nu kommer det bli ännu svårare för mindre organisationer som Gfinity, MLG, PGL, Faceit, Starladder etc att växa. Jag hoppas Valve ger en Major till någon av de mindre efter denna nyhet för jag tror knappast de kommer gilla att de två största ägs av samma bolag.

Medlem

Vem ser på tv 2015?

Målgruppen kommer alltid vara i vår ålderspann, det är nog ganska svårt att få farfar att sitta brevid dig och glo LoLgames.

Ända lösningen vore väl o köra candycrush VM isåfall.

Medlem

Jag är expert på dåliga affärer (egna erfarenheter). Och det här är en.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Vem ser på tv 2015?

Målgruppen kommer alltid vara i vår ålderspann, det är nog ganska svårt att få farfar att sitta brevid dig och glo LoLgames.

Ända lösningen vore väl o köra candycrush VM isåfall.

Jag tror inte MTG köpt DH primärt för att sända det på TV6. Det finns garanterat en långsiktig plan bakom. Detta gör ju att dom får ett stort försprång inom gaming och esport jämfört med andra tv-bolag. Som du säger, "kidsen" kollar inte på tablå-tv längre, så något måste dom ju göra.

Medlem
Skrivet av adde111:

Fyfan.. Detta är nog de värsta nyheterna jag hört om CS:GO på länge Tror inte Valve kommer gilla detta.

Varför tror du inte Valve skulle gilla det?

Medlem
Medlem

Synd :/ Detta lär stoppa SVT från att sända CS som förra året.

Medlem

Alltså. Det är verkligen blandade känslor här. Hur kommer detta sluta? jag hoppas inte dom bakar in detta i Viasats sportprogram för då kommer folk få punga ut närmare 300kr i månaden för att se det dom kollat på gratis tidigare.

Dom måste ta det väldigt försiktigt men hur dom vill lyfta e-sporten i offentligheten.

Medlem
Skrivet av redruM:

Jag hoppas att det fortfarande kommer sändas på Twitch. Kolla på Tv6 play-sida är tyvärr alldeles för undermåligt.

Ursäkta, va?

Varför tror du att MTG skulle göra det svårare för 90%+ av standardtittarna att ens hitta streamen? Snackar vi pengar så får dom nog ut mer från impulstittarna på twitch.

Det enda du borde vara rädd för är att du måste subba streamen för att få den bra kvalitén.

Medlem

För er som vill ha kort insikt i TV-branschen.

Det är en stor lucka i målgrupp för folk under 30 och den ökas med varje år som går. Det, plus att färre tittar på TV, gör att det finns enorm behov i TV-branschen att försöka hitta på nya möjligheter att få in pengar.

Detta är intressant steg av MTG att försöka satsa på dataspel då kanalerna aldrig sett någon som helst idé att ens satsa på "smalare intressen". Dreamhack kommer nog fortsätta som de gör med sin verksamhet och MTG kommer försöka etablera sig som den dominanta marknaden inom TV-branschen där man tittar på E-sport och liknande.

Medlem
Skrivet av freegreen:
Skrivet av redruM:

Jag hoppas att det fortfarande kommer sändas på Twitch. Kolla på Tv6 play-sida är tyvärr alldeles för undermåligt.

Ursäkta, va?

Varför tror du att MTG skulle göra det svårare för 90%+ av standardtittarna att ens hitta streamen? Snackar vi pengar så får dom nog ut mer från impulstittarna på twitch.

Det enda du borde vara rädd för är att du måste subba streamen för att få den bra kvalitén.

Jag har inte någonstans skrivet att jag tror att de kommer byta. Jag skrev att jag inte hoppas det. Varför skulle det vara svårare att titta på Tv6-play? Det enda de behöver göra är att ändra länken på hemsidan. Ur MTG's synvinkel så är det väl förståeligt man vill slussa tittare vidare till sina egna mediekanaler och skippa mellanhanden Twitch. Någon man så klart inte skulle göra på en gång men mer successivt.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Aja så länge jag får se Smash turneringen på Twitch så är jag nöjd.

Avstängd

Hejdå Lill-RobbaN kan vi nog säga. För gott också förhoppningsvis.

Medlem

yeeeeeey vi köper till oss monopol wooohooooo


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Kan bli bra, kan bli dåligt, alldeles för tidigt för att uttala sig om.

Medlem

Grattis alla nya miljonärer om ni inte redan var det vill säga

Medlem

Så länge det inte påverkar eventuella sändningar från SVT så är jag nöjd.

1
Skriv svar