Så kör du den lyxiga Xbox Elite-kontrollen på PS4

Robot
Så kör du den lyxiga Xbox Elite-kontrollen på PS4

Eller Dualshock 4 på Xbox One, om du hellre vill det.


Medlem
Så kör du den lyxiga Xbox Elite-kontrollen på PS4

Vad kul att det äntligen kommer någonting gediget, även för konsol.
Edit: typo

Varför skulle man vilka byta bort Ps4:ans grymma kontrollers met 'det där'?


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem
Skrivet av General_Omoral:

Varför skulle man vilka byta bort Ps4:ans grymma kontrollers met 'det där'?

Köper man en handkontroll för 1500kr så vill man nog använda den så mycket man bara kan.

Enligt mig så är designen på Xbox-kontrollen mycket bättre än Dualshock 4. Spakarna på DS sitter på tok för nära varandra så att mina tummar ibland slår i varandra när jag springer åt höger och siktar vänster. Jag gillar heller inte trigger-knapparna på DS4. Bättre än tidigare modeller, men långt ifrån lika sköna som Xbox.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av General_Omoral:

Varför skulle man vilka byta bort Ps4:ans grymma kontrollers met 'det där'?

Köper man en handkontroll för 1500kr så vill man nog använda den så mycket man bara kan.

Enligt mig så är designen på Xbox-kontrollen mycket bättre än Dualshock 4. Spakarna på DS sitter på tok för nära varandra så att mina tummar ibland slår i varandra när jag springer åt höger och siktar vänster. Jag gillar heller inte trigger-knapparna på DS4. Bättre än tidigare modeller, men långt ifrån lika sköna som Xbox.

Kan inte annat än hålla me. Har inte testat Elite-kontrollen men tycker väldigt mkt om den vanliga Xbox One-kontrollen. Älskar verkligen triggerknapparna, dom har alldeles perfekt mjukt motstånd å bottnar precis lagom hårt. Att dom dessutom har rumble inbyggt e bara guld. Gillar verkligen analog-sticksen också, bra att dom inte har något dumt gummi som slits ut (hoppas att den hårda plasten består bättre), just den grejen har ju varit riktigt dålig på DS4. Sen tycker jag överlag att Xbox One-kontrollen har riktigt nice grepp, men folk med mindre händer kanske inte håller med.

Medlem

Har det sagts något om batteritiden på den där? Det är nog den viktigaste biten för mig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Har det sagts något om batteritiden på den där? Det är nog den viktigaste biten för mig.

Det är ju vanliga AA-batterier som gäller, precis som med den vanliga Xbox One-kontrollen, så du får väl köpa några bra, dom brukar ju hålla bra länge. Annars kan du göra som mig och ta ut batterierna och ha en mobilladdare ikopplad hela tiden, så slipper man ha batterier över huvud taget. Lite bättre kanske än att ha en lång USB-kabel tvärs över rummet fram till konsolen (om du har långt imellan).

Är trådlöst viktigt däremot så kan du ju köpa till Play and Charge kit om du vill ladda då å då.

Men det är alltså inte något inbyggt uppladdningsbart batteri som på DS3/DS4 (tycker såna e lame ändå, batterierna slits ju ut efter några år å sen blir kontrollen rätt värdelös om man inte får tag i ett nytt uppladdningsbart batteri).

Medlem

Kan inte hålla med om att xbones kontroll är så skön, en försämring från 360 enligt mig. Ligger inte lika skönt i mina händer, lb/rb känns plastiga, styrkorset likaså. Svårt att använda båda axelknapparna på samma sida på ett skönt sätt (tänker på styrningen i mirrors edge).

Medlem
Skrivet av laban005:

Kan inte hålla med om att xbones kontroll är så skön, en försämring från 360 enligt mig. Ligger inte lika skönt i mina händer, lb/rb känns plastiga, styrkorset likaså. Svårt att använda båda axelknapparna på samma sida på ett skönt sätt (tänker på styrningen i mirrors edge).

Smaken är som baken då. Jag spelar grymt mkt Mirror's Edge och tycker upplevelsen är ännu bättre nu när jag börjat spela det med min Xbox One-kontroll (kopplad till PC, imorn ska jag testa det för första gången på Xbox One också när dom släpper bakåtkompatibiliteten, blir nog svårt att köra den efter man suttit med PC-versionen i 120FPS dock). Tycker D-paden är helt rätt också, avskydde D-pad-discen på 360-kontrollen (tycker det var det sämsta med den). Dock finns det ju 360-kontroll med transforming D-pad men den har jag tyvärr aldrig fått chansen att prova.

Störde mig lite på axelknapparna i början på Xbox One-kontrollen då dom inte klickar längst in mot mitten men jag insåg att mina fingrar är aldrig så långt in när jag faktiskt använde den ändå så det var inga problem

För 1500 pix SÅ BÖR den ju vara bland det bästa som gjorts. Dock är jag skeptisk. Allt beror väl helt enkelt på vilken typ av händer man har.


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:

Har det sagts något om batteritiden på den där? Det är nog den viktigaste biten för mig.

Skrivet av Puscifer:

Har det sagts något om batteritiden på den där? Det är nog den viktigaste biten för mig.

Skaffa fyra eneloop uppladdningsbara att skifta med så har du kanske 30 timmar speltid mellan bytena och behöver aldrig köra med sladd.

http://www.clasohlson.com/se/Batteriladdare-Sanyo-Eneloop-MQN...

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av laban005:

Kan inte hålla med om att xbones kontroll är så skön, en försämring från 360 enligt mig. Ligger inte lika skönt i mina händer, lb/rb känns plastiga, styrkorset likaså. Svårt att använda båda axelknapparna på samma sida på ett skönt sätt (tänker på styrningen i mirrors edge).

Smaken är som baken då. Jag spelar grymt mkt Mirror's Edge och tycker upplevelsen är ännu bättre nu när jag börjat spela det med min Xbox One-kontroll (kopplad till PC, imorn ska jag testa det för första gången på Xbox One också när dom släpper bakåtkompatibiliteten, blir nog svårt att köra den efter man suttit med PC-versionen i 120FPS dock). Tycker D-paden är helt rätt också, avskydde D-pad-discen på 360-kontrollen (tycker det var det sämsta med den). Dock finns det ju 360-kontroll med transforming D-pad men den har jag tyvärr aldrig fått chansen att prova.

Störde mig lite på axelknapparna i början på Xbox One-kontrollen då dom inte klickar längst in mot mitten men jag insåg att mina fingrar är aldrig så långt in när jag faktiskt använde den ändå så det var inga problem

Haha ja smaken är som baken

Förstår vad du menar med styrkorset till 360 tycker bara korset till xbone känns så billig, har dock inget emot att det är fyra separata knappar.

Hoppas jag också vänjer mig vid lb/rb, tycker knappt det känns om man har knappen nedtryckt eller inte, har inte haft xbone så länge så förhoppningsvis blir man van men behövdes ingen infasningsperiod när 360 släpptes så anser den kontrollen vara bättre.

Testade Elitekontrollen i några få minuter på gamex men hann aldrig bilda någon uppfattning och jag vet inte hur mycket man kan ändra på den efter eget tycke.

Ps4-kontrollen är en klar förbättring från ps3, vilket egentligen inte säger särskilt mycket eftersom den var rätt kass tidigare. Den är i närheten av lika skön som 360-kontrollen men tror den hamnar snäppet bakom trots allt.

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:

Har det sagts något om batteritiden på den där? Det är nog den viktigaste biten för mig.

Batteritiden har iallafall jag uppfattat som aningen kortare än i vanliga kontrollen (har haft den sedan några dagar före release och är inne på packe 2 med batteri) . Rekommendation är att skaffa uppladdningsbart.

FANTASTISK handkontroll, någon skrev här innan varför man skulle vilja använda denna till en PS4 och där är svare väldigt enketl. PS4 kontrollen är sjukt underlägsen Xbox Ones orginalkontroll på det mesta (mätbart som latency, batteritid, ergonomi etc) men även hos tester av folks preferenser har den visat sig vara populärare, och denna ELITE kontrollern förbättrar orginalkontrollern på i princip alla punkter (utom möjligen batteritiden) och är imho ett mästerverk.

Medlem
Skrivet av laban005:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av laban005:

Kan inte hålla med om att xbones kontroll är så skön, en försämring från 360 enligt mig. Ligger inte lika skönt i mina händer, lb/rb känns plastiga, styrkorset likaså. Svårt att använda båda axelknapparna på samma sida på ett skönt sätt (tänker på styrningen i mirrors edge).

Smaken är som baken då. Jag spelar grymt mkt Mirror's Edge och tycker upplevelsen är ännu bättre nu när jag börjat spela det med min Xbox One-kontroll (kopplad till PC, imorn ska jag testa det för första gången på Xbox One också när dom släpper bakåtkompatibiliteten, blir nog svårt att köra den efter man suttit med PC-versionen i 120FPS dock). Tycker D-paden är helt rätt också, avskydde D-pad-discen på 360-kontrollen (tycker det var det sämsta med den). Dock finns det ju 360-kontroll med transforming D-pad men den har jag tyvärr aldrig fått chansen att prova.

Störde mig lite på axelknapparna i början på Xbox One-kontrollen då dom inte klickar längst in mot mitten men jag insåg att mina fingrar är aldrig så långt in när jag faktiskt använde den ändå så det var inga problem

Haha ja smaken är som baken

Förstår vad du menar med styrkorset till 360 tycker bara korset till xbone känns så billig, har dock inget emot att det är fyra separata knappar.

Hoppas jag också vänjer mig vid lb/rb, tycker knappt det känns om man har knappen nedtryckt eller inte, har inte haft xbone så länge så förhoppningsvis blir man van men behövdes ingen infasningsperiod när 360 släpptes så anser den kontrollen vara bättre.

Testade Elitekontrollen i några få minuter på gamex men hann aldrig bilda någon uppfattning och jag vet inte hur mycket man kan ändra på den efter eget tycke.

Ps4-kontrollen är en klar förbättring från ps3, vilket egentligen inte säger särskilt mycket eftersom den var rätt kass tidigare. Den är i närheten av lika skön som 360-kontrollen men tror den hamnar snäppet bakom trots allt.

Mina tveksamheter över LB/RB var bara när jag stod vid en demo-monter av en Xbox One och vred och vände på kontrollen å kände lite på den utan att faktiskt spela med den. När jag däremot spelade första gången tyckte jag den var super.
Tror det har mycket att göra med det faktum att LB/RB ger ett skarpare klick än dom gjorde på 360 och att plasten e blank (tycker det känns rent å fräscht) men å andra sidan lär det ju bli sämst när den blir lite smutsig.
Kan dock inte bedöma vad jag skulle tycka om kontrollen när den blivit lite äldre och sliten, det återstår att se. Kan ju också vara därför jag tycker skillnaden mot 360 är ganska stor då alla mina 360-kontrollrar är relativt slitna.
Sen vad det gäller D-paden tycker jag den framförallt är en enorm förbättring över 360 men kanske inte nödvändigtvis den bästa D-paden jag använt däremot (Nintendo har oftast rätt grymma, inte konstigt - dom uppfann ju trots allt D-pad, men det varierar lite från spel till spel hur jag vill ha dom). Kan också hålla med om att den känns lite plastig ja.

Medlem

Tycker FZ kan köpa en sån dongle och testa den med i övrigt väntar jag ivrigt på att Playstation släpper en dualshock elite kontroll. Har redan slitit ut en ds4, gummit har släppt och spruckit på vänster joystick. Kör med upphöjning på höger sticken

Medlem

Tja, viss a har ju mer pengar än förstånd eller iaf gott med pengar att slösa tycks det. Skrämmande att en handkontroll för 1500kr har en marknad bara på Xbox som folk kan intala sig att de behöver det (360noscope i Cod så klart).
Inger fel på itiginalkontrollen säger jag om än den inte är lika skön som på 360. Ds4 är en klar förbättring måste jag tillstå och den håller utan problem jämna steg med Xbox ones dosa, om än båda ligger bakom 360. Tyvärr räcker inte ens 1500kr för att få en riktigt brevvän kontroll tycks det, och för det priser borde laddningsbart med batterier ingå...

Medlem

Testar ni handkontrollen även med en Cronusmax Plus?
Så man vet hur det fungerar på en PS4.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tja, viss a har ju mer pengar än förstånd eller iaf gott med pengar att slösa tycks det. Skrämmande att en handkontroll för 1500kr har en marknad bara på Xbox som folk kan intala sig att de behöver det (360noscope i Cod så klart).
Inger fel på itiginalkontrollen säger jag om än den inte är lika skön som på 360. Ds4 är en klar förbättring måste jag tillstå och den håller utan problem jämna steg med Xbox ones dosa, om än båda ligger bakom 360. Tyvärr räcker inte ens 1500kr för att få en riktigt brevvän kontroll tycks det, och för det priser borde laddningsbart med batterier ingå...

Hur mycket kostar det då att få en kontroll man kan brevväxla med?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tja, viss a har ju mer pengar än förstånd eller iaf gott med pengar att slösa tycks det. Skrämmande att en handkontroll för 1500kr har en marknad bara på Xbox som folk kan intala sig att de behöver det (360noscope i Cod så klart).
Inger fel på itiginalkontrollen säger jag om än den inte är lika skön som på 360. Ds4 är en klar förbättring måste jag tillstå och den håller utan problem jämna steg med Xbox ones dosa, om än båda ligger bakom 360. Tyvärr räcker inte ens 1500kr för att få en riktigt brevvän kontroll tycks det, och för det priser borde laddningsbart med batterier ingå...

Har tänkt lite på det där, ett spel som cod måste ju bli sjukt frustrerande när folk spelar med elitekontrollen om du själv kör med gamla hederliga, med alla inställningar kommer man ju garanterat bli skjuten först.

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av laban005:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av laban005:

Kan inte hålla med om att xbones kontroll är så skön, en försämring från 360 enligt mig. Ligger inte lika skönt i mina händer, lb/rb känns plastiga, styrkorset likaså. Svårt att använda båda axelknapparna på samma sida på ett skönt sätt (tänker på styrningen i mirrors edge).

Smaken är som baken då. Jag spelar grymt mkt Mirror's Edge och tycker upplevelsen är ännu bättre nu när jag börjat spela det med min Xbox One-kontroll (kopplad till PC, imorn ska jag testa det för första gången på Xbox One också när dom släpper bakåtkompatibiliteten, blir nog svårt att köra den efter man suttit med PC-versionen i 120FPS dock). Tycker D-paden är helt rätt också, avskydde D-pad-discen på 360-kontrollen (tycker det var det sämsta med den). Dock finns det ju 360-kontroll med transforming D-pad men den har jag tyvärr aldrig fått chansen att prova.

Störde mig lite på axelknapparna i början på Xbox One-kontrollen då dom inte klickar längst in mot mitten men jag insåg att mina fingrar är aldrig så långt in när jag faktiskt använde den ändå så det var inga problem

Haha ja smaken är som baken

Förstår vad du menar med styrkorset till 360 tycker bara korset till xbone känns så billig, har dock inget emot att det är fyra separata knappar.

Hoppas jag också vänjer mig vid lb/rb, tycker knappt det känns om man har knappen nedtryckt eller inte, har inte haft xbone så länge så förhoppningsvis blir man van men behövdes ingen infasningsperiod när 360 släpptes så anser den kontrollen vara bättre.

Testade Elitekontrollen i några få minuter på gamex men hann aldrig bilda någon uppfattning och jag vet inte hur mycket man kan ändra på den efter eget tycke.

Ps4-kontrollen är en klar förbättring från ps3, vilket egentligen inte säger särskilt mycket eftersom den var rätt kass tidigare. Den är i närheten av lika skön som 360-kontrollen men tror den hamnar snäppet bakom trots allt.

Mina tveksamheter över LB/RB var bara när jag stod vid en demo-monter av en Xbox One och vred och vände på kontrollen å kände lite på den utan att faktiskt spela med den. När jag däremot spelade första gången tyckte jag den var super.
Tror det har mycket att göra med det faktum att LB/RB ger ett skarpare klick än dom gjorde på 360 och att plasten e blank (tycker det känns rent å fräscht) men å andra sidan lär det ju bli sämst när den blir lite smutsig.
Kan dock inte bedöma vad jag skulle tycka om kontrollen när den blivit lite äldre och sliten, det återstår att se. Kan ju också vara därför jag tycker skillnaden mot 360 är ganska stor då alla mina 360-kontrollrar är relativt slitna.
Sen vad det gäller D-paden tycker jag den framförallt är en enorm förbättring över 360 men kanske inte nödvändigtvis den bästa D-paden jag använt däremot (Nintendo har oftast rätt grymma, inte konstigt - dom uppfann ju trots allt D-pad, men det varierar lite från spel till spel hur jag vill ha dom). Kan också hålla med om att den känns lite plastig ja.

Kan inte heller svara på hur en sliten kontroll känns, återstår väl att se antar jag angående de mer distinkta klicken på lb/rb, det är nog det jag är minst van vid med nya kontrollen, hoppas det ger sig.

1
Skriv svar