Football Manager 2016

Robot
Football Manager 2016

Det är dags att förstöra ditt liv igen. Football Manager är tillbaka.

#sports-interactive, #championship-manager, #football-manager-2015, #football-manager-2016


Medlem
Football Manager 2016

Måste. Motstå. FM. Beroendet.

Medlem

FM är ett kul spel men om du inte har råd att köpa det just nu så skulle jag rekommendera Soccer manager 2015 ( http://store.steampowered.com/app/356370/ ) free to play och är nästan identiskt FM

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av bushkalle:

Måste. Motstå. FM. Beroendet.

Ingen idé, bara att ge med sig. Plöjt betan konstant sen den kom. Att jag inte har annat än en laptop att tillgå atm gör valet än lättare...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ingen idé, bara att ge med sig. Plöjt betan konstant sen den kom. Att jag inte har annat än en laptop att tillgå atm gör valet än lättare...

Sant sant... hört att spelet ska vara riktigt bra i år tyvärr haha. Finns ju inget spel som är bättre när man vill lira men ingen annan är online för något annat!

Edit: Sedan vet jag ej om Soccer Manager, kändes som att spelet saknade allt för mycket känsla och meny alternativ då jag testade det. I framtiden kanske det spelet kan bli ett helt okej alternativ, fast det tar nog ett tag imo.

Medlem

Klart det bästa spelet som släpptes denna vecka. Inget annat spel kan få mig att spela så många timmar som denna serien.

Medlem

Helvete vad tid jag lagt på det där spelet.. Håller mej undan i år också pga av familjeskäl.

Medlem

Hur är lärningskurvan i detta spel? Älskar denna typ av spel men ger upp så fort det blir för mycket.

Medlem

"En av de mest spännande nya inslagen för i år är möjligheten att skapa en egen klubb. Om du vill återskapa ditt eget korpenlag kan du göra det. Kanske är det enda chansen att få spela i Champion's League, så varför inte ta den?"

Ser att du inte hunnit testa på det "mest spännande" inslaget, isåfall hade du kanske mer ifrågasatt det spännande med att byta ut en befintlig klubb och ersätta med ett nytt namn o emblem, byta ut befintliga spelare o ledare från den klubben men behålla all övrig info.

Sen ifrågasätter jag även "fantasy draft"-nyheten. Man kan alltså bygga egna lag och sen köra mot kompisar... jaha... är det inte hela grundidén med FM?

I det stora hela på det få 57 timmar jag hunnit testa på betan är det få nyheter som SI utannonserade som egentligen är något att ha. Däremot finns de små justeringar och nyheter på spelet från FM15 som är värt det hundralapparna för en fmnörd(som jag är).

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av mickemat:

Hur är lärningskurvan i detta spel? Älskar denna typ av spel men ger upp så fort det blir för mycket.

Finns sedan ett par upplagor tillbaka två olika spellägen, det vanliga och ett "FM Classic". Det senare är mer avskalat och strömlinjeformat med färre funktioner. Börja med att spela det för att sedan gå över till det vanliga spelläget.

Det finns en inlärningskurva men spelet är betydligt mer nybörjarvänligt än spel som Hearts of Iron och Dominions. Finns också tutorial och tooltips men om dessa är nått att ha eller inte vet jag inte då jag som gammal spelare aldrig använt dem...

Det är väl främst menyer och liknande som tar tid att lära sig, föreställer jag mig. Vart allt finns osv.

Skribent
Skrivet av Kritisk:

"En av de mest spännande nya inslagen för i år är möjligheten att skapa en egen klubb. Om du vill återskapa ditt eget korpenlag kan du göra det. Kanske är det enda chansen att få spela i Champion's League, så varför inte ta den?"

Ser att du inte hunnit testa på det "mest spännande" inslaget, isåfall hade du kanske mer ifrågasatt det spännande med att byta ut en befintlig klubb och ersätta med ett nytt namn o emblem, byta ut befintliga spelare o ledare från den klubben men behålla all övrig info.

Sen ifrågasätter jag även "fantasy draft"-nyheten. Man kan alltså bygga egna lag och sen köra mot kompisar... jaha... är det inte hela grundidén med FM?

I det stora hela på det få 57 timmar jag hunnit testa på betan är det få nyheter som SI utannonserade som egentligen är något att ha. Däremot finns de små justeringar och nyheter på spelet från FM15 som är värt det hundralapparna för en fmnörd(som jag är).

Jag gillar att kunna trixa med namn och klubbemblem och sånt. Förstår om vissa tycker det är poänglöst men jag tycker att det är ett kul tillägg.

Grejen med fantasy draft är ju att alla har samma förutsättningar, så det är ju inte riktgt som att spela som vanligt ändå. Den som gillar FUT i FIFA kan nog uppskatta det.

Medlem

Jag påpekade dock mer att det är inte att skapa en egen klubb, utan mer att ändra och redigera, därav ifrågasättandet om du ens hade testat funktionen? Det är inte poänglöst om du har möjlighet att starta upp en helt ny klubb men detta är inte fallet.

Ser man på de "nya funktionerna" som SI Games utlovar inför FM16 så kan man inte annat än klanka ner på var och ett av dem. Självklart finns det små förändringar och förbättringar men i det stora hela är det en "patch' på FM15.

Medlem

"Många har beklagat sig över hur media hanteras i Football Manager under senare år. Och nog kan jag förstå att man tröttnar på att svara på samma frågor hela tiden. I FM16 har man expanderat systemet ytterligare, men nog lär du få höra samma frågor om och om igen relativt snart ändå. Det är dock väldigt enkelt åtgärdat att slippa detta om det inte känns givande. Bara lämpa över ansvaret på din assisterande manager eller sportchef så ordnar det sig."

Min erfarenhet av CM/FM är att framgångarna kommer av att vara noga med detaljerna. För att få dina spelare att maximera sin potential så måste du göra egna träningsscheman, helst individuella för varje spelarroll (inte bara position), men även att hålla moralen på topp hela tiden. När jag varit lat och låtit min assisterande manager sköta presskonferenserna så har jag inte nått lika goda resultat som om jag gör dom själv och svarar samma sak gång efter gång. Är det här något som blivit åtgärdat på senare år?

Jag har fastnat i FM12 med en monstersave som är på år 2053 och har inte klarat att bryta mitt beroende ännu.

Skribent
Skrivet av abominable:

"Många har beklagat sig över hur media hanteras i Football Manager under senare år. Och nog kan jag förstå att man tröttnar på att svara på samma frågor hela tiden. I FM16 har man expanderat systemet ytterligare, men nog lär du få höra samma frågor om och om igen relativt snart ändå. Det är dock väldigt enkelt åtgärdat att slippa detta om det inte känns givande. Bara lämpa över ansvaret på din assisterande manager eller sportchef så ordnar det sig."

Min erfarenhet av CM/FM är att framgångarna kommer av att vara noga med detaljerna. För att få dina spelare att maximera sin potential så måste du göra egna träningsscheman, helst individuella för varje spelarroll (inte bara position), men även att hålla moralen på topp hela tiden. När jag varit lat och låtit min assisterande manager sköta presskonferenserna så har jag inte nått lika goda resultat som om jag gör dom själv och svarar samma sak gång efter gång. Är det här något som blivit åtgärdat på senare år?

Jag har fastnat i FM12 med en monstersave som är på år 2053 och har inte klarat att bryta mitt beroende ännu.

Att hålla allt på topp är ju fortfarande en utmaning, oavsett om man sköter allting själv eller inte. Men jag tycker att det går bra att få laget att prestera även om man lämpar över presskonferenser på assisterande. För att maximera effektiviteten är det som vanligt säkrast att göra allt själv om man har kollen, förstås.

Skribent
Skrivet av Kritisk:

Jag påpekade dock mer att det är inte att skapa en egen klubb, utan mer att ändra och redigera, därav ifrågasättandet om du ens hade testat funktionen? Det är inte poänglöst om du har möjlighet att starta upp en helt ny klubb men detta är inte fallet.

Ser man på de "nya funktionerna" som SI Games utlovar inför FM16 så kan man inte annat än klanka ner på var och ett av dem. Självklart finns det små förändringar och förbättringar men i det stora hela är det en "patch' på FM15.

Klart jag har testat det. Möjligen var ordet "spännande" fel val där. Jag syftar mer på Fantasy draft där, ett läge jag står för att det har gott om potential. Create a club är väl mer en kul grej, men allt som ökar bredden på sandlådan är positivt, tycker jag.

Men jag förstår din poäng. I FM är det ju slipningarna av spelsystemen som är det viktigaste.

Medlem
Skrivet av abominable:

Jag har fastnat i FM12 med en monstersave som är på år 2053 och har inte klarat att bryta mitt beroende ännu.

Herrejösses värre än mig haha, numera tycker jag det blir lite tråkigt när alla kända spelarna försvinner men det är kul att höra att det finns andra som siktar mot det nya seklet i FM

1
Skriv svar