Någon har vandrat över hela Fallout 4 – så lång tid tog det

Robot
Någon har vandrat över hela Fallout 4 – så lång tid tog det
Medlem
Någon har vandrat över hela Fallout 4 – så lång tid tog det

Någon sa att man kan springa från kant till kant in Fallout4 på 11 minuter

Medlem
Skrivet av Quiz:

Någon sa att man kan springa från kant till kant in Fallout4 på 11 minuter

Källa?

Medlem

Det sägs att Fallout 4 är den minsta kartan.... Det gör mig lite ledsen.

Vill ha stora Världar. Skyrim är väl gränsen tycker jag hur liten en RPG Värld får vara.

Witcher 3 är väl det största hitills?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tycker inte Witcher 3 kändes så stort lika stort som Skyrim. Men absolut så tycker jag Skyrim storleken ska va ett minimum med dagens teknik.

Medlem
Skrivet av The Puffybear:
Skrivet av Quiz:

Någon sa att man kan springa från kant till kant in Fallout4 på 11 minuter

Källa?

http://gearnuke.com/fallout-4-world-map-compared-fallout-3-ta...
Trodde detta var omöjligt att ha missat. Nåja.

Men vänta nu? Ska inte kartan i 4an vara bra mycket större än den i 3an?

Medlem
Skrivet av Salamikorv:

Tycker inte Witcher 3 kändes så stort lika stort som Skyrim. Men absolut så tycker jag Skyrim storleken ska va ett minimum med dagens teknik.

Arean sägs ju ska vara något större i fallout 4 än Skyrim

Medlem

Innehållet är väl ändå viktigare än storleken? Daggerfall hade ju en yta större än en tredjedel av Sverige, men det gör ju inte spelet mer intressant ändå.

Medlem
Skrivet av Remus:

Det sägs att Fallout 4 är den minsta kartan.... Det gör mig lite ledsen.

Vill ha stora Världar. Skyrim är väl gränsen tycker jag hur liten en RPG Värld får vara.

Witcher 3 är väl det största hitills?

Daggerfall

Medlem
Skrivet av Remus:

Det sägs att Fallout 4 är den minsta kartan.... Det gör mig lite ledsen.

Vill ha stora Världar. Skyrim är väl gränsen tycker jag hur liten en RPG Värld får vara.

Witcher 3 är väl det största hitills?

Inte bara storleken som har betydelse. Det är också hur interaktiv världen är och just nu känns just Oblivion och Skyrim mer interaktiv än den vi har i Witcher.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av satarielmike:

Innehållet är väl ändå viktigare än storleken? Daggerfall hade ju en yta större än en tredjedel av Sverige, men det gör ju inte spelet mer intressant ändå.

Precis, prova gå genom en stor minecraft server...

Det är inte storleken som är viktigt, utan på vilket sätt man gör en helikopter med den (?) Hmm.

Vänta lite, hur var det nu?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av The Puffybear:
Skrivet av Quiz:

Någon sa att man kan springa från kant till kant in Fallout4 på 11 minuter

Källa?

http://gearnuke.com/fallout-4-world-map-compared-fallout-3-ta...
Trodde detta var omöjligt att ha missat. Nåja.

Men vänta nu? Ska inte kartan i 4an vara bra mycket större än den i 3an?

han använder iofs Sprint för att komma undan med 11 minuter. Nästa nyhet är väl att kartan tar 2 minuter på en raket.

Hur snabbt springer karaktären i Fallout 4? Är det som tidigare, att karaktären joggar?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja alltså kartan är inte så stor. Den e välfylld med saker men kändes väldigt liten tyckte jag.efter 1 timmes speltid hade msan utforskat 25% av kartan och då sprang man inte runt o utforska utan var o sprang i trakten. Så kartan är inte stor. Någon jämförde den med skyrim eller witcher 3 och den är inte ens nära någon av dem.

Medlem

Har väl lagt ca 30 timmar på spelet och har fortfarande mycket outforskat och klarat 27/50 achievments på level 33. Även om ytan inte är speciellt stor finns det ju mängder med underjordssystem att utforska. Kör förvisso stealth så det tar väl lite längre tid för mig ska tilläggas än om man hade kört full fart framåt. Sen gillar jag även att läsa allt jag hittar, finns många terminaler

Medlem
Skrivet av rosski:

Har väl lagt ca 30 timmar på spelet och har fortfarande mycket outforskat och klarat 27/50 achievments på level 33. Även om ytan inte är speciellt stor finns det ju mängder med underjordssystem att utforska. Kör förvisso stealth så det tar väl lite längre tid för mig ska tilläggas än om man hade kört full fart framåt. Sen gillar jag även att läsa allt jag hittar, finns många terminaler

Precis, nu kanske man hinner utforska allt innan första dlc´t kommer


signatur

Game long and prosper

Medlem

Största problemet är väl i mina ögon var moddarna ska få plats med sina moddar! Liten karta samt att den är rätt proppfull som den är nu

Medlem
Skrivet av Quiz:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av The Puffybear:
Skrivet av Quiz:

Någon sa att man kan springa från kant till kant in Fallout4 på 11 minuter

Källa?

http://gearnuke.com/fallout-4-world-map-compared-fallout-3-ta...
Trodde detta var omöjligt att ha missat. Nåja.

Men vänta nu? Ska inte kartan i 4an vara bra mycket större än den i 3an?

han använder iofs Sprint för att komma undan med 11 minuter. Nästa nyhet är väl att kartan tar 2 minuter på en raket.

Ja självklart måste man ha det i åtanke, tänkte att man inte behövde påpeka det då dom påpekar det i artikeln :-). FO4 har en helt klart godkänd storlek, men om fz's artikel stämmer så låter det ju som FO3 är större när det ska vara tvärt om av allt jag läst. Vad jag hört ska FO4 vara 2-3 gånger större än FO3, därav min fråga, den var riktad till fz's artikel och inte den jag länkade

Medlem

Vad intressant! Hur lång tid tar det att krypa runt i en utåtgående spiral tills man stöter på kartans utkanter då?

Inaktiv

Bethesdas kartor blir bara mindre. Morrowind var ju betydligt större än något av deras senare spel. Och Daggerfall var ju betydligt större än Morrowind, det ska ju ta två veckor i realtid att gå från ena kanten till andra i Daggerfall. Världen i Daggerfall är dock delvis slumpgenererad så Morrowind kniper nog förstaplatsen om störst och häftigast värld.

Edit: nehepp kollade upp det och Morrowinds karta är till ytan både mindre än Skyrims och Oblivions. Måste kännas större för att det inte finns nån fast travel + att det är berg exakt överallt.

Daggerfall > Oblivion > Skyrim > Morrowind

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hur snabbt springer karaktären i Fallout 4? Är det som tidigare, att karaktären joggar?

Nej du har en sprint funktion som gör att du tar dig fram fortare, därav att det går att korsa kartan på 11 min

Medlem

Det e ok kartan e liten spelet är kul och finns massa att upptäcka där den e proppfull med saker.

Medlem

Men svårt o se att spelet har omspelnings kvalite. Man gör ju de flesta quest första gången o kartan hinner man verklogen utforska. Men Gillade verkligen detta spelet. Ska bli nice o se vad först dlc blir.

Skrivet av Smoo87:
Skrivet av walter_iego:

Hur snabbt springer karaktären i Fallout 4? Är det som tidigare, att karaktären joggar?

Nej du har en sprint funktion som gör att du tar dig fram fortare, därav att det går att korsa kartan på 11 min

Äntligen!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av walter_iego:

Hur snabbt springer karaktären i Fallout 4? Är det som tidigare, att karaktären joggar?

Nej du har en sprint funktion som gör att du tar dig fram fortare, därav att det går att korsa kartan på 11 min

Äntligen!

Gick ju faktiskt att modda in det i tidigare spel om man körde PC

Skrivet av Smoo87:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av walter_iego:

Hur snabbt springer karaktären i Fallout 4? Är det som tidigare, att karaktären joggar?

Nej du har en sprint funktion som gör att du tar dig fram fortare, därav att det går att korsa kartan på 11 min

Äntligen!

Gick ju faktiskt att modda in det i tidigare spel om man körde PC

Fick det aldrig att funka med "NV".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tycker att kartan har en bra storlek, efterson den är "ifylld" bra.
Witcher 3 må vara ett bra spel men den kart storlek gör den inte till det. Det är när alltid någonting händer som är bra, och i den stora kartan vart det mycket som stot över och hade i princip ingen gamplay värde... i princip tom mark och tomma npcer och någon random varg eller event om man har tur.

Samma sak med Fallout 3 och New Vegas... jämfört med Fallout 4 så har de mycket områden där det inte finns något.
Vart det F3 som hade nästan en helt stort stycke där det inte fanns quest, bara kanske någon duengon dock.

Så nej, ett spel behöver inte ha en stor karta för att vara bra... jag tycker att det är ganska slöseriet att vandra när inget intressant händer.

Medlem
Skrivet av Aggur:

Vad intressant! Hur lång tid tar det att krypa runt i en utåtgående spiral tills man stöter på kartans utkanter då?

Kul att du frågar, jag håller på att spela in en Youtube-video med just den strategin. Jag är uppe i 13 timmar just nu, men jag har fått starta om fyra gånger då jag råkade resa mig upp.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av walter_iego:

Hur snabbt springer karaktären i Fallout 4? Är det som tidigare, att karaktären joggar?

Nej du har en sprint funktion som gör att du tar dig fram fortare, därav att det går att korsa kartan på 11 min

Äntligen!

Gick ju faktiskt att modda in det i tidigare spel om man körde PC

Fick det aldrig att funka med "NV".

Aldrig faktiskt testat, men funderar på om man skulle installera NV med project nevada och se hur stor skillnad det blir (har för mig sprint funktionen skulle vara inbakad i project nevada)

12
Skriv svar