Call of Duty: Black Ops 3

Robot
Call of Duty: Black Ops 3

Det sägs att krig aldrig förändras. Ingenstans är detta mer sant än i Call of Dutys värld.

#treyarch, #titanfall


Medlem
Call of Duty: Black Ops 3

Ungefär vad jag väntade mig. Jag tvivlar inte på att spelet kommer sälja som smör och jag är övertygad om att nästa års spel kommer vara samma godis i ny påse.

Medlem

Första CoD jag inte köpt. Inte ledsen för det, men det är tråkigt att det gått så långt.

Fattar inte varför man envisas med att köra near-future på samtliga spel när man har tre studios?! Varför inte köra tre olika tidsepoker? ww2, nutid och near-future (om man nu måste ha med det)


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag är så kräkless på att alla måste göra dessa robot/flyga/hoppa/skjuta-spel nuförtiden. Fan vad jag saknar de gamla klassiska MoH och de tidiga CoD...

Medlem
Skrivet av Propy:

Första CoD jag inte köpt. Inte ledsen för det, men det är tråkigt att det gått så långt.

Fattar inte varför man envisas med att köra near-future på samtliga spel när man har tre studios?! Varför inte köra tre olika tidsepoker? ww2, nutid och near-future (om man nu måste ha med det)

Problemet för mig är att "Near" future, är så liten skillnad, så känns mest mäh.

Antingen eller imo

Inaktiv
Citat:

- Men vi har sett det mesta förut

Och därför har man slutat handla COD, som många andra. Jag har tyvärr gått på samma jäkla nit varje gång jag har resonerat om att COD en gång i tiden va riktigt bra spel och vips så har man köpt ett dåligt spel återigen, men nu rör jag inte denna serien något mer, inte ens med tång!

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Jag är så kräkless på att alla måste göra dessa robot/flyga/hoppa/skjuta-spel nuförtiden. Fan vad jag saknar de gamla klassiska MoH och de tidiga CoD...

Ett tag var ju marknaden mättad på WW2-spel men nu saknar jag det. Saknar de storskaliga slagfälten med bombplan i luften/bakgrunden och känslan av kaos från t.ex landstigningen på dagen D.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Flakmonkey
Skrivet av Kilrah:

Jag är så kräkless på att alla måste göra dessa robot/flyga/hoppa/skjuta-spel nuförtiden. Fan vad jag saknar de gamla klassiska MoH och de tidiga CoD...

Lustigt hur det är sånt där. Minns hur "alla" jublade när det började komma FPS i modern setting istället för WW2 och innan dess jublades det när det kom WW2 istället för "scifi-shooters". Antar att vi nu snart passerar "near-future"-eran för att gå in i någonting annat. Eller så blir det som jag personliga hoppas på en jävla röra där man kan få lite allt möjligt. Likformighet är alltid trist.

Medlem

Call of duty: Medival warfare

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Propy:

Första CoD jag inte köpt. Inte ledsen för det, men det är tråkigt att det gått så långt.

Fattar inte varför man envisas med att köra near-future på samtliga spel när man har tre studios?! Varför inte köra tre olika tidsepoker? ww2, nutid och near-future (om man nu måste ha med det)

Problemet för mig är att "Near" future, är så liten skillnad, så känns mest mäh.

Antingen eller imo

ja, lite så. Sen känns det också som en lat lösning på att slippa göra research. De kan ju göra ett vapen hur de vill för att det är framtid. Samma med banor och annan teknologi.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Nästan ett helt uppdrag i detta lir utspelar sig i ww2. Episka strider mot tyska soldater och vargar, fast dom har framtids vapen. Det bästa cod på år och dagar. *not* lol. Ge oss en riktigt grafikmotor samt en go story i ww2 miljö + coop i singleplayer från detta lir så kanske dom har en riktig hit!

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Jag är så kräkless på att alla måste göra dessa robot/flyga/hoppa/skjuta-spel nuförtiden. Fan vad jag saknar de gamla klassiska MoH och de tidiga CoD...

Räddning finns. Kolla gog. De har klassikerna Ska påbörja gamla moh till helgen, tänkte jag. 100 ggr sämre ai och grafik, men 1000 ggr roligare.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Om dom gör ett nytt ww2 skulle jag gärna vilja se lite annorlunda platser, vi har sett nog av Stalingrad och D-day(även om d-day alltid är lika episkt). Annars skulle jag vilja se ett spel som utspelar sig under Ardenneroffensiven.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ardenneroffensiven

Medlem

Jag vill ha call of duty: civil warfare, amerikanska inbördeskriget, då blir det verkligen no scope hela tiden!

Skribent
Skrivet av floke:
Skrivet av Kilrah:

Jag är så kräkless på att alla måste göra dessa robot/flyga/hoppa/skjuta-spel nuförtiden. Fan vad jag saknar de gamla klassiska MoH och de tidiga CoD...

Ett tag var ju marknaden mättad på WW2-spel men nu saknar jag det. Saknar de storskaliga slagfälten med bombplan i luften/bakgrunden och känslan av kaos från t.ex landstigningen på dagen D.

Ja, problemet är ju att de inte direkt varierar sig. Först mjölka det ena, sedan det andra.

borde stå war war alys change ller nått inte sneelt sno fallout strofen


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av floke:
Skrivet av Kilrah:

Jag är så kräkless på att alla måste göra dessa robot/flyga/hoppa/skjuta-spel nuförtiden. Fan vad jag saknar de gamla klassiska MoH och de tidiga CoD...

Ett tag var ju marknaden mättad på WW2-spel men nu saknar jag det. Saknar de storskaliga slagfälten med bombplan i luften/bakgrunden och känslan av kaos från t.ex landstigningen på dagen D.

Ja, problemet är ju att de inte direkt varierar sig. Först mjölka det ena, sedan det andra.

Mer sälj per år = fortsätta i samma riktning.
Framtid = vi gör vad vi vill.
Uppgradera fjolårets utgåva = lite bättre 100% säkert betyg.

Dåtid ? Måste få rätt i allt historiskt.

Stör mig som fan på deras dlc hittepå också med en ny zombie map för flera hundra därav inget köp.

Kolla bara starwars nu. 1100 för hela spelet.

Medlem

Bästa CoD sen Black Ops 2 i mitt tycke, oerhört roligt och flyter på kanon.

Medlem

Nackdelen med att vara recensent måste nog vara att man måste testa denna dyngan varenda år.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Om dom gör ett nytt ww2 skulle jag gärna vilja se lite annorlunda platser, vi har sett nog av Stalingrad och D-day(även om d-day alltid är lika episkt). Annars skulle jag vilja se ett spel som utspelar sig under Ardenneroffensiven.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ardenneroffensiven

Cod 1 hade ett expansion med ardenneoffensiven. Spearhead eller nått hette det.

Geeks Gaming
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av eddie the eagle:

Om dom gör ett nytt ww2 skulle jag gärna vilja se lite annorlunda platser, vi har sett nog av Stalingrad och D-day(även om d-day alltid är lika episkt). Annars skulle jag vilja se ett spel som utspelar sig under Ardenneroffensiven.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ardenneroffensiven

Cod 1 hade ett expansion med ardenneoffensiven. Spearhead eller nått hette det.

Spearhead och Breaktrough va expansion till Medal of honor allied assult. Men ja de handla om Ardenneoffensiven.

CoD 1 fick den underbara expansionen United Offensive som den också handla om Ardenneoffensiven.
På den tiden då CoD va ett bra PC spel

Medlem

Jag vill läsa en multiplayerrecension av CoD-experten Enboomer.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det låter fett bra för mig som aldrig ägt ett CoD spel. Om de bara hade kunnat sälja för vettig peng som alla andra efter ett tag så hade detta varit intressant.

Men vägra ge vettigt pris på Journey eller CoD...

Skrivet av DAoG:

Call of duty: Medival warfare

Ja som Assassin's Creed, smeta ut konceptet på precis allting som går=profit

Skrivet av eddie the eagle:

Om dom gör ett nytt ww2 skulle jag gärna vilja se lite annorlunda platser, vi har sett nog av Stalingrad och D-day(även om d-day alltid är lika episkt). Annars skulle jag vilja se ett spel som utspelar sig under Ardenneroffensiven.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ardenneroffensiven

http://www.pcgamer.com/company-of-heroes-2-ardennes-assault-r...

Inte CoD, men...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Funderade lite på varför vi inte fick några ordentliga "verklighetstrogna" (Valiant Hearts var ju informativt) W.W 1 krigsspel 2014. Såg alla dokumentärer förra året.

Det går ju att göra med skyttegravar i Belgien, lera, vistande med ruttnande lik, experimenterande med gas, de första stridsvagnarna, de första minröjarna. Detta krig var ju fruktansvärt på ett annat sätt, än tidigare krig, med ett oerhört experimenterande i död och en industrialisering av kriget. Hästar gjordes till "kanonmat" (och riktig mat).
Flygplan, luftstrider, bombningar.

Det var ju inte bara skyttegravar. Även om det till slut blev i stort sett de som stod ut mest i skyttegravarna som blev segrare i slutändan.

Dock var blockaden av förnödenheter till Tyskland-Österrike/Ungern kanske största orsaken till krigsslutet. Enligt historikerna.

Var finns dessa spel i C.O.D land?

Har sett ett bra exempel i (Svenska) The Darkness i en lite längre Dimensions/Drömsekvens inspirerad av W.W1 . Någon fixar väl en länk hoppas jag .

Varför vågar ingen prova W.W1 i spel? Det hade aldrig blivit något W.W2 annars.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag vill läsa en multiplayerrecension av CoD-experten Enboomer.

haha

Innan de fixat performance issues blir det svårt att svara på. Potential finns här. Märkligt nog flyter fullversionen sämre än betan på min burk. plz gief patch.

Medlem

Jag hatar inte CoD, spelade Black Ops 3 nu hos en kompis och var öppen för att gilla det, då jag inte har spelat ett cod sedan black Ops, men kunde inte spela mer än 30minuter. Som sagt, jag hatar inte CoD, och jag är öppen och positiv, men spel konceptet är likadant som alla andra spel i serien. Grafiken är OK, men aldrig något spektakulärt.

Men det här konceptet (som förmodligen återanvänds för snabbare utveckling) som innebär att man följer någon, och sedan gömmer sig bakom lådor för att skjuta, ladda om, skjuta, ladda om och sedan gå från rum till rum för att komma till en punkt för att sedan gå till en annan, och allting känns likadant hela tiden .... det är inte kul (IMO).
Efter 30 minuter så kändes det som jag spelade vilket annat CoD som helst, med bara en ny uppgraderad grafik.

Jag kan nog dock förstå varför multiplayer är roligare i sådana fall, skjut känslan (rekylen) i spelet och vapen modellerna är nog det bästa jag har sett och känt.

Medlem

Testade spelet hos en polare. Men jag har otroligt svårt för skiten med att kunna springa på väggar och hoppa massa gånger i luften. Tur att man kan slänga i bo2 i sin one.

Medlem

Verkar som det här spelet har mottagits väldigt olika. Vissa ger det 10/10 och säger att det är väldigt mycket är nytt, medans vissa inte alls tycker så.

Så skulle rekommendera folk som var sugna på spelet fram tills ni hittade hit, att kolla runt lite efter fler recensioner. Så kanske ni får en bättre bild av spelet.

Min egna uppfattning är att man känner att det är ett cod spel, men att det har slipats på alla fronter. Kampanjen är mycket bättre, både story(en intressant situation som berättas på ett bra och spännande sätt) och kulfaktorn på uppdragen är en klar förbättring.
Att det överhuvudtaget finns möjlighet att spela 4 player genom kampanjen är nått som inte finns i många spel. Ännu färre som tillåter 2 player splitscreen, vilket är jävligt roligt.

Sen tycker jag även spelet ska ha en eloge för 4 player splitscreen till zombie läget.

Mitt poäng blir 8/10, men 10/10 för att vara ett cod spel.

Medlem

LAG OPS III

Går inte att spela Multiplayer på nätet.
Var enda match LAGgar sönder.
Den sämsta porten hittills på PC.
Helt omöjligt att hitta en server där ping inte är uppe på 400 stundtals. Köp inte!
Ger detta spel 2 av fem för multiplayer och 5 av fem när det fungerar. Och det gör det nästan aldrig!

Helt underbart spel och det bästa på många år!
Men efter som det inte fungerar är det då åxo det sämsta spelet.

1
Skriv svar