Någon har vandrat över hela Fallout 4 – så lång tid tog det

Medlem
Skrivet av telison:
Skrivet av Aggur:

Vad intressant! Hur lång tid tar det att krypa runt i en utåtgående spiral tills man stöter på kartans utkanter då?

Kul att du frågar, jag håller på att spela in en Youtube-video med just den strategin. Jag är uppe i 13 timmar just nu, men jag har fått starta om fyra gånger då jag råkade resa mig upp.

Fniss, ärligt? Rolig grej men skulle själv aldrig ha tålamod nog

Medlem

Jag älskar witcher 3s stora karta. Det är bra att det inte finns saker överallt. Det känns mer verkligt och lugnt på något sätt. Föredrar det mycket över både de senaste elder scrolls och fallout spelen.

Medlem

Kartan kanske må vara lite mindre i Fallout 4 men desto mer går ju att utforska. Jag tycker att världen känns betydliger mer "open-world" än de andra Fallout spelen. Man kan utforska mycket mer, fler hus är öppna osv.

Medlem

Kartan var det första jag tittade på när jag kom började spela Fallout 4. Jag är helt anti fast travel i RPG spel, och jag minns hur enormt Skyrim kändes när man roamade, samt Witcher 3. Och det känns som att Fallout 4 är betydligt mindre.

Kanske kommer något DLC som låser upp en större del av kartan, kan ju alltid hoppas.

Hur som helst har jag extremt kul i spelet!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

...Menar ni att det finns en värld utanför Sanctuary?!
(Jag är inte alls fast med att bygga på min bas... )

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Kartan var det första jag tittade på när jag kom började spela Fallout 4. Jag är helt anti fast travel i RPG spel, och jag minns hur enormt Skyrim kändes när man roamade, samt Witcher 3. Och det känns som att Fallout 4 är betydligt mindre.

Kanske kommer något DLC som låser upp en större del av kartan, kan ju alltid hoppas.

Hur som helst har jag extremt kul i spelet!

Är själv väldigt anti att köra fast travel med i rpg, dock känt att jag syndat otroligt mycket under fallout 4 då man spelat, men funderar ändå att göra en ny gubbe då jag tabbade mig rejält senare i efterhand med vad jag valde så lyckas inte bygga min gubbe till det jag ville och då får man skippa fast travel helt istället

k3m
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Remus:

Det sägs att Fallout 4 är den minsta kartan.... Det gör mig lite ledsen.

Vill ha stora Världar. Skyrim är väl gränsen tycker jag hur liten en RPG Värld får vara.

Witcher 3 är väl det största hitills?

Inte bara storleken som har betydelse. Det är också hur interaktiv världen är och just nu känns just Oblivion och Skyrim mer interaktiv än den vi har i Witcher.

Bethsofts spelvärldar är sämre på alla punkter tycker jag. De har mycket att lära sig av RED om spelutveckling.

Medlem

Synd att det inte är helt och hållet realistiskt att få en värld som i Daggerfall men samtidigt ha en världskarta som har nog individuella drag osv... Älskar verkligen gigantiska världar att utforska.

Angående Bethsoft så har ju deras styrka för mig alltid varit världen, temat man håller sig till samt hur modvänliga deras spel traditionellt varit sedan Morrowind. Jag tycker knappast de är något vidare på story eller dylikt. Sedan måste jag också säga att de ofta har så knapphändig animation i sina spel att det skär sig oerhört med resten av designen. Men det brukar man kunna åtgärda med mods också...

Medlem

Tycker kartan är sjukt stor, kommer aldrig hinna springa runt överallt. Glad att den inte är större

Medlem
Skrivet av Spekkio:

Tycker kartan är sjukt stor, kommer aldrig hinna springa runt överallt. Glad att den inte är större

jag hade inte haft emot att ha haft en större karta, jag kör alltid med att upptäcka före innan jag gör saker

Medlem

Jepp, dags för Nordman.

Medlem

Om man vill hitta och uppleva allt som spelvärlden har att erbjuda så har man nog ett par hundra speltimmar framför sig.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Daggerfall

Tror Elderscrolls Online är i samma dignitet, om än uppdelad i 3 delar.

Om jag inte minns rätt så var gamla "Horizons" större än allt annat jag sett. Kommer ihåg att det tog upp till en halvtimma att springa över en ö - en av många öar i en skärgård.

Medlem
Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Smoo87:

Daggerfall

Tror Elderscrolls Online är i samma dignitet, om än uppdelad i 3 delar.

Om jag inte minns rätt så var gamla "Horizons" större än allt annat jag sett. Kommer ihåg att det tog upp till en halvtimma att springa över en ö - en av många öar i en skärgård.

Tar det 2 riktiga veckor att korsa dom 2? http://www.hexapolis.com/2014/11/05/10-biggest-open-world-vid... fick jag fram vid en googling, nu vet jag inte hur nyare spel som TW3 står sig mot dom spelen, men inget av dom har ju en suck mot daggerfall i storlek. Men vad man bör minnas är att i viss mån spelar storleken ingen roll

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Bethesdas kartor blir bara mindre. Morrowind var ju betydligt större än något av deras senare spel. Och Daggerfall var ju betydligt större än Morrowind, det ska ju ta två veckor i realtid att gå från ena kanten till andra i Daggerfall. Världen i Daggerfall är dock delvis slumpgenererad så Morrowind kniper nog förstaplatsen om störst och häftigast värld.

Edit: nehepp kollade upp det och Morrowinds karta är till ytan både mindre än Skyrims och Oblivions. Måste kännas större för att det inte finns nån fast travel + att det är berg exakt överallt.

Daggerfall > Oblivion > Skyrim > Morrowind

Morrowind har ett mycket intressantare landskap än något av Bethesdas andra spel.

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Jag tycker att kartan har en bra storlek, efterson den är "ifylld" bra.
Witcher 3 må vara ett bra spel men den kart storlek gör den inte till det. Det är när alltid någonting händer som är bra, och i den stora kartan vart det mycket som stot över och hade i princip ingen gamplay värde... i princip tom mark och tomma npcer och någon random varg eller event om man har tur.

Tycker inte det är realistiskt eller stämningsfullt med en liten karta där det händer saker runt varje sten i ett post-apokalyptiskt spel.

Medlem
Skrivet av Remus:

Det sägs att Fallout 4 är den minsta kartan.... Det gör mig lite ledsen.

Vill ha stora Världar. Skyrim är väl gränsen tycker jag hur liten en RPG Värld får vara.

Witcher 3 är väl det största hitills?

Mjaaa.
Snabb googling säger följande om Witcher 3.
"Together, the two combine to form a game world that covers 136 square kilometers, or roughly 52 square miles."

Om vi backar ett par steg i Eldar Scrolls till Daggerfall så kan man läsa följande:
"the actual size of the map is 161,600 square kilometers, or 62,394 square miles"

Med detta sagt är det ju väldigt autogenererat, omskinnat och allmänt kopierat innehåll, men större är det onekligen!

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Jag tycker att kartan har en bra storlek, efterson den är "ifylld" bra.
Witcher 3 må vara ett bra spel men den kart storlek gör den inte till det. Det är när alltid någonting händer som är bra, och i den stora kartan vart det mycket som stot över och hade i princip ingen gamplay värde... i princip tom mark och tomma npcer och någon random varg eller event om man har tur.

Samma sak med Fallout 3 och New Vegas... jämfört med Fallout 4 så har de mycket områden där det inte finns något.
Vart det F3 som hade nästan en helt stort stycke där det inte fanns quest, bara kanske någon duengon dock.

Så nej, ett spel behöver inte ha en stor karta för att vara bra... jag tycker att det är ganska slöseriet att vandra när inget intressant händer.

Det är en liten avvägning mellan stämning och gameplay.
Som Pillars of Eternity. När man väl backtrackade över en karta tredje gången var det bara tärt, men just att utforksa kan ju vara väldigt mysigt. Att stå på toppen av ett berg i Skyrim och se något i fjärran som man vill springa till... och sedan göra det.

Medlem
Skrivet av toern:

Synd att det inte är helt och hållet realistiskt att få en värld som i Daggerfall men samtidigt ha en världskarta som har nog individuella drag osv... Älskar verkligen gigantiska världar att utforska.

Angående Bethsoft så har ju deras styrka för mig alltid varit världen, temat man håller sig till samt hur modvänliga deras spel traditionellt varit sedan Morrowind. Jag tycker knappast de är något vidare på story eller dylikt. Sedan måste jag också säga att de ofta har så knapphändig animation i sina spel att det skär sig oerhört med resten av designen. Men det brukar man kunna åtgärda med mods också...

Prova öppna ytterdörren!

Medlem

Hur är det om man jämför content per kvadratmeter i spelet då, känns som att fallout 4 vinner överlägset på den.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Haha, klockren. Skulle kunna vara jag.

Main story, jaså finns det en sån också?

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Luciphear:

Haha, klockren. Skulle kunna vara jag.

Main story, jaså finns det en sån också?

Varje gång jag närmar mig stadiet då jag tror jag nästan är klar med att bygga på Sanctuary så hittar jag fler saker att göra. Haha. Har vandrat iväg en liten bit nu men inte gjort något sidouppdrag eller huvuduppdrag ännu... (Kanske ett enstaka, typ att

hämta Preston.

)

Medlem

Haha, direkt ja gick längre, så dog jag av nån giant. Jag trivs bäst i Sanctuary. Där kan jag var mig själv.

Medlem
Skrivet av stenman:

Haha, direkt ja gick längre, så dog jag av nån giant. Jag trivs bäst i Sanctuary. Där kan jag var mig själv.

Du glömmer inte dina solglasögon va?

12
Skriv svar