Så enkelt lurar du kapsylerna av försäljare i Fallout 4

Robot
Så enkelt lurar du kapsylerna av försäljare i Fallout 4
Medlem
Så enkelt lurar du kapsylerna av försäljare i Fallout 4

Så... varje gång en ny glitch upptäcks i Fallout 4 = Ny artikel på FZ?, kom igeeeeeeen.

Medlem

Känns lite som att fuska på en tenta...du lurar bara dig själv i slutändan. Men smaken är som baken...hårig och svettig.

Medlem
Skrivet av BoxUne:

Så... varje gång en ny glitch upptäcks i Fallout 4 = Ny artikel på FZ?, kom igeeeeeeen.

Jajjamensan! Och det är jag så tacksam för!

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Känns lite som att fuska på en tenta...du lurar bara dig själv i slutändan. Men smaken är som baken...hårig och svettig.

Nja, det vet jag inte om jag kan hålla med om. Beroende på vad du använder capsen till så gör det inte så mycket, det går snabbare men det är singleplayer so who gives a crap.
Däremot så är det så enkelt att fuska i Bethesdas spel överlag att det är löjligt, kolla bara skyrim där du mer eller mindre bara behöver skriva give gold 900000000 (inte riktigt så men nästan) för att få en jävla massa pengar. Eller ställa sig framför en låst dörr, ta upp konsolen och skriv Open.

Medlem

Varför göra sig besväret?. Är väl bara ta fram konsolen om du ändå tänkt fuska?

Medlem

Och här har man skyfflat brahminskit i två dagar... ah ja lika bra att fortsätta med det ändå

Medlem

aldrig fuskat öht i något, trots att man ibland är sugen att testa bara liiiite


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av snickerboa:

Varför göra sig besväret?. Är väl bara ta fram konsolen om du ändå tänkt fuska?

Det finns ingen konsol på konsoler.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Wille_3:
Skrivet av BoxUne:

Så... varje gång en ny glitch upptäcks i Fallout 4 = Ny artikel på FZ?, kom igeeeeeeen.

Jajjamensan! Och det är jag så tacksam för!

Precis, jag har så väldigt svårt att förstå varför man ska gnälla på den blotta existensen av ett nyhet. Det tar mindre än en sekund att bestämma sig för om man vill klicka sig vidare och läsa den. Visst går det i förlängningen att se negativt på att den korta tid en liten nyhet tar att producera istället skulle kunna ha lagts på ett kvalitativt reportage om något nytt superhett okänt ämne, men jag tycker nog att FZ klarar av att leverera båda sakerna bra.

Medlem
Skrivet av McBain:
Skrivet av Wille_3:
Skrivet av BoxUne:

Så... varje gång en ny glitch upptäcks i Fallout 4 = Ny artikel på FZ?, kom igeeeeeeen.

Jajjamensan! Och det är jag så tacksam för!

Precis, jag har så väldigt svårt att förstå varför man ska gnälla på den blotta existensen av ett nyhet. Det tar mindre än en sekund att bestämma sig för om man vill klicka sig vidare och läsa den. Visst går det i förlängningen att se negativt på att den korta tid en liten nyhet tar att producera istället skulle kunna ha lagts på ett kvalitativt reportage om något nytt superhett okänt ämne, men jag tycker nog att FZ klarar av att leverera båda sakerna bra.

Man ju annars samla kända glitchar i en och samma artikel och uppdatera den ;), men men inte så att jag ligger sömnlös över detta. Fallout är ju hett nu så förstår intresset.

Medlem

Vänta här nu men om jag ej missminner mig så hade morrowind exakt denna exploit också, eller var det ett annat rollspel runt samma tid, men ganska säker på att det var morrowind.

Medlem

Det känns som för mycket arbete för så lite.
Annat hade det varit om det var som i Skyrim där man kan lura till sig ett gratis hus och behålla 2000 i guld eller vad det nu var.

tsk
Medlem

Har FZ varit på utbildning hos Aftonbladet? Senaste dagarnas Fallut 4 skräprubriker är .......

Medlem
Skrivet av brandter:

Däremot så är det så enkelt att fuska i Bethesdas spel överlag att det är löjligt, kolla bara skyrim där du mer eller mindre bara behöver skriva give gold 900000000 (inte riktigt så men nästan) för att få en jävla massa pengar. Eller ställa sig framför en låst dörr, ta upp konsolen och skriv Open.

Konsolen används av utvecklarna för att enkelt kunna testa det de behöver. I single player-spel finns det ingen egentlig anledning till att lägga pengar på att exkludera den ur den slutliga produkten. Det handlar inte om att det är löjligt lätt att fuska, det handlar om att ett utvecklarverktyg följer med ut till handeln för att det är enklare så.

Medlem

Eftersom jag sitter och lirar massor med fallout 4 nu så är det kul med fallout 4 nyheter eftersom det enligt mig är bästa spelsläppet i år^^ förstår dock inte varför man ska klaga på nyheter:P det hade varit aftonbladet om fz skrivit

GLITCHEN SOM LÄR DINA BARN ATT FUSKA I LIVET LÖNAR SIG, I LIVSIMULATORN FALLOUT 4!!!

Medlem
Skrivet av sirme91:

Eftersom jag sitter och lirar massor med fallout 4 nu så är det kul med fallout 4 nyheter eftersom det enligt mig är bästa spelsläppet i år^^ förstår dock inte varför man ska klaga på nyheter:P det hade varit aftonbladet om fz skrivit

GLITCHEN SOM LÄR DINA BARN ATT FUSKA I LIVET LÖNAR SIG, I LIVSIMULATORN FALLOUT 4!!!

Gillar spelet starkt men tyvärr så behövs vissa saker finputsas och ses över.
Varför kan jag t.ex. inte stänga av snapping vid byggandet av väggar eller rotera dom så att de står bättre i sluttningar.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av sirme91:

Eftersom jag sitter och lirar massor med fallout 4 nu så är det kul med fallout 4 nyheter eftersom det enligt mig är bästa spelsläppet i år^^ förstår dock inte varför man ska klaga på nyheter:P det hade varit aftonbladet om fz skrivit

GLITCHEN SOM LÄR DINA BARN ATT FUSKA I LIVET LÖNAR SIG, I LIVSIMULATORN FALLOUT 4!!!

Gillar spelet starkt men tyvärr så behövs vissa saker finputsas och ses över.
Varför kan jag t.ex. inte stänga av snapping vid byggandet av väggar eller rotera dom så att de står bättre i sluttningar.

Ja byggar delen känns extremt halvfärdig, ingen tutorial, väldigt lite att bygga med, jag är ganska besviken på den delen men det fixar väll moddare senare:)

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av snickerboa:

Varför göra sig besväret?. Är väl bara ta fram konsolen om du ändå tänkt fuska?

Det finns ingen konsol på konsoler.

På vadförnåt?

Medlem
Skrivet av snickerboa:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av snickerboa:

Varför göra sig besväret?. Är väl bara ta fram konsolen om du ändå tänkt fuska?

Det finns ingen konsol på konsoler.

På vadförnåt?

på konsoler, det vill säga TV-spel, videospel, Xbox, Playstation, Gamecube, och så vidare.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av brandter:

Däremot så är det så enkelt att fuska i Bethesdas spel överlag att det är löjligt, kolla bara skyrim där du mer eller mindre bara behöver skriva give gold 900000000 (inte riktigt så men nästan) för att få en jävla massa pengar. Eller ställa sig framför en låst dörr, ta upp konsolen och skriv Open.

Konsolen används av utvecklarna för att enkelt kunna testa det de behöver. I single player-spel finns det ingen egentlig anledning till att lägga pengar på att exkludera den ur den slutliga produkten. Det handlar inte om att det är löjligt lätt att fuska, det handlar om att ett utvecklarverktyg följer med ut till handeln för att det är enklare så.

Inte när det gäller Bethesdas spel.

Medlem

nja kul grejj för folk som inte vill råfuska, men ska du endå göra detta kan du ju lika gärna dra penga fusk ist för klydda med detta.

jag har inte haft problem med ammo direkt i survival, dock går den ner då och då, jag är lvl 25 och har 4600 kapsyler har runt 300 ammo i allt.

dock dalar det ner ibland givetvis beroende på vilken quest och vart man slagits.

Varning för spoiler läs ej vidare om du vill ej riskera bli "spoilad"
världen sa många fan vad liten kartan är, jag skulle vilja säga till dessa herrar kartan må vara "liten" men där är så jävla mycket uttnytjad karta vilket kompenserar det 10 gånger om.

Ska vi jämnföra det med ex skyrim.

ja det är som natt och dag vid flera områden finns där runt 10 st dungeons/hus att utforska.

Jag har tom gjort roliga gåtor och redan fått tag i alien vapen

Medlem

Det är ju så här man handlar i fallout 4 sedan igår...suck varför är jag så svag, kan aldrig stå emot sånt här.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av brandter:

Däremot så är det så enkelt att fuska i Bethesdas spel överlag att det är löjligt, kolla bara skyrim där du mer eller mindre bara behöver skriva give gold 900000000 (inte riktigt så men nästan) för att få en jävla massa pengar. Eller ställa sig framför en låst dörr, ta upp konsolen och skriv Open.

Konsolen används av utvecklarna för att enkelt kunna testa det de behöver. I single player-spel finns det ingen egentlig anledning till att lägga pengar på att exkludera den ur den slutliga produkten. Det handlar inte om att det är löjligt lätt att fuska, det handlar om att ett utvecklarverktyg följer med ut till handeln för att det är enklare så.

Inte när det gäller Bethesdas spel.

... Okej?

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av brandter:

Däremot så är det så enkelt att fuska i Bethesdas spel överlag att det är löjligt, kolla bara skyrim där du mer eller mindre bara behöver skriva give gold 900000000 (inte riktigt så men nästan) för att få en jävla massa pengar. Eller ställa sig framför en låst dörr, ta upp konsolen och skriv Open.

Konsolen används av utvecklarna för att enkelt kunna testa det de behöver. I single player-spel finns det ingen egentlig anledning till att lägga pengar på att exkludera den ur den slutliga produkten. Det handlar inte om att det är löjligt lätt att fuska, det handlar om att ett utvecklarverktyg följer med ut till handeln för att det är enklare så.

Nej, det är mer eller mindre bara för dem att ändra en 1:a till en 0:a så försvinner den för "vanliga" användare. Inga andra har det lika enkelt att göra det på, valve valde att ta bort konsolen, du kan enkelt lägga till den men som standard är den borta.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av brandter:

Däremot så är det så enkelt att fuska i Bethesdas spel överlag att det är löjligt, kolla bara skyrim där du mer eller mindre bara behöver skriva give gold 900000000 (inte riktigt så men nästan) för att få en jävla massa pengar. Eller ställa sig framför en låst dörr, ta upp konsolen och skriv Open.

Konsolen används av utvecklarna för att enkelt kunna testa det de behöver. I single player-spel finns det ingen egentlig anledning till att lägga pengar på att exkludera den ur den slutliga produkten. Det handlar inte om att det är löjligt lätt att fuska, det handlar om att ett utvecklarverktyg följer med ut till handeln för att det är enklare så.

Nej, det är mer eller mindre bara för dem att ändra en 1:a till en 0:a så försvinner den för "vanliga" användare. Inga andra har det lika enkelt att göra det på, valve valde att ta bort konsolen, du kan enkelt lägga till den men som standard är den borta.

När jag säger "utesluta den ur den slutliga produkten" menar jag vad jag säger; att funktionen inte ens existerar för att de uttryckligen har plockat bort den. Det kostar pengar. Det är billigare att bara låta den ligga kvar och då kvittar det för ett single player-spels skull hur enkelt det är att aktivera den.

1
Skriv svar