Bethesda brer på om Fallout 4-försäljningen, utan att säga något

Robot
Bethesda brer på om Fallout 4-försäljningen, utan att säga något

"Om alla exemplar vi tillverkat säljs har vi slagit rekord!", typ.

#activision, #call-of-duty-black-ops-3, #fallout-4, #bethesda


Medlem
Bethesda brer på om Fallout 4-försäljningen, utan att säga något

Sitter och toksvettas här framför datorn och håller mig ifrån att köpa spelet till PC då jag inväntar med att Bethesda patchar spelet och får bort de flesta allvarliga buggarna.

Förhoppningsvis till slutet på November månad.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

någon som har koll om fps på konsol fortfarande hoppar under 30 ?


signatur

always use the nubs for cover

Avstängd

Jag föredrar "exemplar" än pengar att tala om försäljningssuccé.

Medlem

Köp ej ännu. Det är ganska buggigt.

Medlem

Då kanske de har råd att för första gången i sin historia släppa ett spel med en ny motor och som inte är apfullt med buggar... HA! Troligt, jävla skämt bolag.

Medlem
Skrivet av disinfect:

Köp ej ännu. Det är ganska buggigt.

https://www.youtube.com/embed/dejO6aiA7bs

Syrlig kille.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ångrar jag köpte detta spel, sån jävla besvikelse. Blir bara sämre och sämre ju mer jag spelar. Känns som jag köpt ett spel som skulle kommit undan med hur det är om det hade släppts ett eller max två år efter Skyrim. Inte ett spel släppt 2015.

Medlem
Skrivet av Remus:

Sitter och toksvettas här framför datorn och håller mig ifrån att köpa spelet till PC då jag inväntar med att Bethesda patchar spelet och får bort de flesta allvarliga buggarna.

Förhoppningsvis till slutet på November månad.

alla dessa buggar folk pratar om, är det bara jag som inte har en enda av dom på min pc version jag ladda hem? =D

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Ångrar jag köpte detta spel, sån jävla besvikelse. Blir bara sämre och sämre ju mer jag spelar. Känns som jag köpt ett spel som skulle kommit undan med hur det är om det hade släppts ett eller max två år efter Skyrim. Inte ett spel släppt 2015.

Hur ska ett spel släppt 2015 vara då? Day 1 dlc ? Mikrotransaktioner?

Medlem
Skrivet av Remus:

Sitter och toksvettas här framför datorn och håller mig ifrån att köpa spelet till PC då jag inväntar med att Bethesda patchar spelet och får bort de flesta allvarliga buggarna.

Förhoppningsvis till slutet på November månad.

Jag har då inte stött på en enda bugg som hindrade mig från att fortsätta på 40+ timmar. Jag tycker iaf att spelet är väl värt att köpa redan nu!

Medlem

om man bortse från en del tekniska problem så fullständigt älska jag spelet 25 timmar in


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av jk78ki:
Skrivet av Remus:

Sitter och toksvettas här framför datorn och håller mig ifrån att köpa spelet till PC då jag inväntar med att Bethesda patchar spelet och får bort de flesta allvarliga buggarna.

Förhoppningsvis till slutet på November månad.

Jag har då inte stött på en enda bugg som hindrade mig från att fortsätta på 40+ timmar. Jag tycker iaf att spelet är väl värt att köpa redan nu!

Samma här, inte stött på en enda bugg som satt käppar i hjulet på något sätt.
Några små grafiska buggar som att armen dragits rakt genom jackan osv har jag stött på, men det är nog det enda.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Ångrar jag köpte detta spel, sån jävla besvikelse. Blir bara sämre och sämre ju mer jag spelar. Känns som jag köpt ett spel som skulle kommit undan med hur det är om det hade släppts ett eller max två år efter Skyrim. Inte ett spel släppt 2015.

Är också grymmt besviken, vandrat runt i säkert 10h och hittills så har inget fastnat egentligen. Får även högre FPS drops än i Arkham Knight.

Medlem
Skrivet av Remus:

Sitter och toksvettas här framför datorn och håller mig ifrån att köpa spelet till PC då jag inväntar med att Bethesda patchar spelet och får bort de flesta allvarliga buggarna.

Förhoppningsvis till slutet på November månad.

Låter vettigt. Jag köpte det samma dag som det släpptes. Väntade på recensioner från användare. Men slutade med att jag skrev in produktnyckeln. Är inte besviken på spelet. Men det är mycket som behöver poleras. Tacka vet jag gemenskapen runt spelet som har hjälpt mig en hel del såhär långt att undkomma de flesta fps drops och fixa ett högre synfält bland annat. Det är en rätt dålig konsolport, men inte Batman Arkham Knight dålig. Det kvittar vilka grafiska inställningar jag kör spelet i. Får ändå fps drops från 60+ ner till ynka 35 i värsta fall. Efter lite pillande i .ini filer så fungerar spelet bättre. Får mellan 50-60 fps nu. Tycker att Bethesda Studios få ta sig i kragen till deras nästa stora spelrelease. En ny spelmotor för några miljoner skulle nog inte skada till att börja med.

Medlem

Det kan väl knappast ha såna tekniska problem som batman arkham knight hade eller har ?

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Remus:

Sitter och toksvettas här framför datorn och håller mig ifrån att köpa spelet till PC då jag inväntar med att Bethesda patchar spelet och får bort de flesta allvarliga buggarna.

Förhoppningsvis till slutet på November månad.

alla dessa buggar folk pratar om, är det bara jag som inte har en enda av dom på min pc version jag ladda hem? =D

tror du är en av dessa få som sluppit en massa buggar, jag stöter på buggar rätt ofta när jag spelar, men inget som rört mig i ryggen då jag även är rätt förvarnad hur bethesdas spel ser ut i början på sina släpp.
Brukar oftast bara skratta åt buggarna då majoriteten bara är extremt flummiga

Medlem

Spelmotorn är helt katastrofal, inget användarvänlig för 5 öre, snålt med inställningar för det mesta.
Du måste trixa och mecka i configs osv för att ens få bra fps, ta bort mus-acceleration m.m.

Companion-hunden fastnar lite överallt, "terminalerna" som man ska hacka buggar jag fast i var tredje gång ungefär.
MEN, det är ganska kul och då gillar jag inte oftast sådana här spel, jag har lirat ungefär 13 timmar kanske.

Medlem
Skrivet av rigge:

Spelmotorn är helt katastrofal, inget användarvänlig för 5 öre, snålt med inställningar för det mesta.
Du måste trixa och mecka i configs osv för att ens få bra fps, ta bort mus-acceleration m.m.

Companion-hunden fastnar lite överallt, "terminalerna" som man ska hacka buggar jag fast i var tredje gång ungefär.
MEN, det är ganska kul och då gillar jag inte oftast sådana här spel, jag har lirat ungefär 13 timmar kanske.

Det är ju dock standard bethesda att mecka i configs.

Har du tagit bort vsync? I fall du har det så är det därför du får den buggen med terminalerna. Creation engine mår inte bra av att köras över 60 fps varken i skyrim eller fallout 4....även fast de hävda att det inte skulle vara någon begränsning på fps till pc så är det de.

Medlem

Hade varit roligt om visat försäljningssiffror,

men jag älskar det spelet ju mer jag speler^^ tok nöjd!, de kunde gjort romanserna lite köttigare, men överlag jätte nöjd, enda bråket jag har med det är att jag hade önskat att motorn tillät högre fps så man inte får dyk bara för att mitt 980 bara jobbar i 40 % på 1080p ultra,

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Det kan väl knappast ha såna tekniska problem som batman arkham knight hade eller har ?

Nej inte i näreten. Fallout 4 är spelbart men det har buggar och det segar ner med väldigt låg fps på en del ställen, har inte stött på någon allvarlig bugg eller nån bugg som hindrat mig att komma vidare än under 30 timmars speltid.

Spelet kräver en hel del prestanda om man vill köra på high eller ultra, lite mer än som känns motiverat med tanke på hur spelet ser ut och vad som händer runt dig, kanske blir bättre efter nån patch.

Vet att en del har problem med att spelet krashar på Win 10 men Bethesda har släppt en beta patch som fixar det för de flesta.
SLI och Crossfire funkar inte, det går att göra en liten fullösning med SLI med AFR men är inte optimalt.

Medlem
Skrivet av Drama:
Skrivet av rigge:

Spelmotorn är helt katastrofal, inget användarvänlig för 5 öre, snålt med inställningar för det mesta.
Du måste trixa och mecka i configs osv för att ens få bra fps, ta bort mus-acceleration m.m.

Companion-hunden fastnar lite överallt, "terminalerna" som man ska hacka buggar jag fast i var tredje gång ungefär.
MEN, det är ganska kul och då gillar jag inte oftast sådana här spel, jag har lirat ungefär 13 timmar kanske.

Det är ju dock standard bethesda att mecka i configs.

Har du tagit bort vsync? I fall du har det så är det därför du får den buggen med terminalerna. Creation engine mår inte bra av att köras över 60 fps varken i skyrim eller fallout 4....även fast de hävda att det inte skulle vara någon begränsning på fps till pc så är det de.

https://www.youtube.com/watch?v=r4EHjFkVw-s

Medlem
Skrivet av sirme91:

Hade varit roligt om visat försäljningssiffror,

men jag älskar det spelet ju mer jag speler^^ tok nöjd!, de kunde gjort romanserna lite köttigare, men överlag jätte nöjd, enda bråket jag har med det är att jag hade önskat att motorn tillät högre fps så man inte får dyk bara för att mitt 980 bara jobbar i 40 % på 1080p ultra,

Lär nog komma en fix efter ett tag, dom lär väl få höra en massa gnäll så

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Remus:

Sitter och toksvettas här framför datorn och håller mig ifrån att köpa spelet till PC då jag inväntar med att Bethesda patchar spelet och får bort de flesta allvarliga buggarna.

Förhoppningsvis till slutet på November månad.

alla dessa buggar folk pratar om, är det bara jag som inte har en enda av dom på min pc version jag ladda hem? =D

Skrivet av jk78ki:
Skrivet av Remus:

Sitter och toksvettas här framför datorn och håller mig ifrån att köpa spelet till PC då jag inväntar med att Bethesda patchar spelet och får bort de flesta allvarliga buggarna.

Förhoppningsvis till slutet på November månad.

Jag har då inte stött på en enda bugg som hindrade mig från att fortsätta på 40+ timmar. Jag tycker iaf att spelet är väl värt att köpa redan nu!

Nej, förvånansvärt lite buggar för att vara ett Bethesda-spel anser jag, har inte stött på en enda jag kan komma ihåg (dock betyder det inte att buggar inte finns, bara det att jag inte kommer ihåg dom )

Skrivet av SWEBarb:

Det kan väl knappast ha såna tekniska problem som batman arkham knight hade eller har ?

Nej, absolut inte.

Skrivet av Kaleid:
Skrivet av WolfGrin:

Ångrar jag köpte detta spel, sån jävla besvikelse. Blir bara sämre och sämre ju mer jag spelar. Känns som jag köpt ett spel som skulle kommit undan med hur det är om det hade släppts ett eller max två år efter Skyrim. Inte ett spel släppt 2015.

Är också grymmt besviken, vandrat runt i säkert 10h och hittills så har inget fastnat egentligen. Får även högre FPS drops än i Arkham Knight.

Lär vara nåt fel på din dator då. Flyter på som smör för mig.

Skrivet av rigge:

Spelmotorn är helt katastrofal, inget användarvänlig för 5 öre, snålt med inställningar för det mesta.
Du måste trixa och mecka i configs osv för att ens få bra fps, ta bort mus-acceleration m.m.

Companion-hunden fastnar lite överallt, "terminalerna" som man ska hacka buggar jag fast i var tredje gång ungefär.
MEN, det är ganska kul och då gillar jag inte oftast sådana här spel, jag har lirat ungefär 13 timmar kanske.

Mysko, jag har inte haft några problem med terminalerna alls

Medlem

Näe, jag har som sagt ingen Vsync på och dragit upp det över 100 fps, det är väl det som någon skrev att motorn inte gillar det.

Medlem

Loxus: "Lär vara nåt fel på din dator då. Flyter på som smör för mig. :)"

Inget fel med datorn, snarare att ett 280x har för svettigt i 1440p upplösning. Det sker inte hela tiden, men man får definitivt inte intrycket av att grafikmotorn är särkilt snabb... för mycket gammal kod som spökar kvar.

Medlem
Skrivet av rigge:

Näe, jag har som sagt ingen Vsync på och dragit upp det över 100 fps, det är väl det som någon skrev att motorn inte gillar det.

Det finns någon config lösning för det men fungerade inte för mig. Jag bara tar och switchar manuellt till 60hz på skärmen innan jag använder någon terminal, sen switchar tillbaks när jag är klar, verkar funka hittills.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Remus:

Sitter och toksvettas här framför datorn och håller mig ifrån att köpa spelet till PC då jag inväntar med att Bethesda patchar spelet och får bort de flesta allvarliga buggarna.

Förhoppningsvis till slutet på November månad.

alla dessa buggar folk pratar om, är det bara jag som inte har en enda av dom på min pc version jag ladda hem? =D

Skrivet av jk78ki:
Skrivet av Remus:

Sitter och toksvettas här framför datorn och håller mig ifrån att köpa spelet till PC då jag inväntar med att Bethesda patchar spelet och får bort de flesta allvarliga buggarna.

Förhoppningsvis till slutet på November månad.

Jag har då inte stött på en enda bugg som hindrade mig från att fortsätta på 40+ timmar. Jag tycker iaf att spelet är väl värt att köpa redan nu!

Nej, förvånansvärt lite buggar för att vara ett Bethesda-spel anser jag, har inte stött på en enda jag kan komma ihåg (dock betyder det inte att buggar inte finns, bara det att jag inte kommer ihåg dom )

Skrivet av SWEBarb:

Det kan väl knappast ha såna tekniska problem som batman arkham knight hade eller har ?

Nej, absolut inte.

Skrivet av Kaleid:
Skrivet av WolfGrin:

Ångrar jag köpte detta spel, sån jävla besvikelse. Blir bara sämre och sämre ju mer jag spelar. Känns som jag köpt ett spel som skulle kommit undan med hur det är om det hade släppts ett eller max två år efter Skyrim. Inte ett spel släppt 2015.

Är också grymmt besviken, vandrat runt i säkert 10h och hittills så har inget fastnat egentligen. Får även högre FPS drops än i Arkham Knight.

Lär vara nåt fel på din dator då. Flyter på som smör för mig.

Bara för att du inte har stött på problem så innebär det inte att folk har fel på sin dator, jag vet dom som stött på flertalet buggar i spelet där det bland annat drar ner fps samt att fler saker händer i spelet.

Samma händer för mig med

Medlem

Har 40 timmar + played och har bara stött på 1 bugg som var att jag inte kunde använda tangentbordet när jag kom upp ur vaultet i början, fixade det genom att starta om, sen dess har jag inte haft några buggar.

Medlem

Är det bara jag som får teleportbuggar när jag kör aimed down sight? teleporterar bort typ 20-30m, inne i en dungeon kan man teleporteras rakt på 3 mobs och bli instagibad ;_;

12
Skriv svar