Varsågod, +30 minuter Star Wars: Battlefront-gameplay

Robot
Varsågod, +30 minuter Star Wars: Battlefront-gameplay

Se FZ recensionsspela Star Wars: Battlefront.

#star-wars-battlefront, #quake, #dice


Medlem
Varsågod, +30 minuter Star Wars: Battlefront-gameplay

Förväntar mig en 4/5.

Det ser inte ut som varken X-wing eller Tie-fightern vinner några priser i Glennings patenterade krocktest!?


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

No offence, men shooters med gamepad ser nå förbannat taffligt ut. Finns ju lite trevligt pc-material med som tur är.

Har varken Xbox One eller PS4 stöd för någon form av mus?

Medlem

Men det låter inte som så bra idé att du testar på ps4 när du inte kan spela med handkontroll, eller?
Dessutom ser jag hellre en recension av PC-versionen.

Shooters är inga problem på konsol och med handkontroll. Så långe som man spelar på samma villkor. Självklart är precisionen och motståndet tuffare med mus och tangentbord, men det här spelet är så jävla myclet mer för mej än bara kontroller. Skulle spela det om jag så var tvungen att koppla in min gamla TAC-2:a.


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Whisp:

Men det låter inte som så bra idé att du testar på ps4 när du inte kan spela med handkontroll, eller?
Dessutom ser jag hellre en recension av PC-versionen.

Jag skulle nog säga att jag inte är så pjåkig med gamepad


signatur

Aktiv_Slaktkniv
Lägg till mej på PSN så ska ni få en åktur så klockorna stannar
#ensmällochskjortanärtom


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag skulle nog säga att jag inte är så pjåkig med gamepad

Bara tänkte så eftersom jag har fått för mig att du också är pc-kramare.

Men så länge det inte påverkar recensionen så är det lugnt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Whisp:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag skulle nog säga att jag inte är så pjåkig med gamepad

Bara tänkte så eftersom jag har fått för mig att du också är pc-kramare.

Men så länge det inte påverkar recensionen så är det lugnt

Jag är plattformsagnostiker


signatur
Medlem
Skrivet av Katana:

No offence, men shooters med gamepad ser nå förbannat taffligt ut. Finns ju lite trevligt pc-material med som tur är.

Har varken Xbox One eller PS4 stöd för någon form av mus?

Jag hoppas att Sony och Microsoft aldrig tillåter mus, åtminstone på online multiplayer. konsol lirar man ju för att ligga och slappa i soffan med en handkontroll. Skulle folk börja lira med mus och tangentbord på konsol skulle man ju få pisk i varenda match och hur kul är det.

Nej, låt mus och tangentbord stanna hos PC.

Medlem

Har testat spelet via EA Access och det är skitkul. Men multiplayer lagar för mycket. Gubben bara hoppas fram. Får se om det är bättre imorgon.

Stort plus till local split-screen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Nej, det här verkar inte ha blivit så bra som jag ett tag trodde. Betan var en besvikelse i mina ögon, vackert är dock - både för öga och öra.

Medlem

Det ser riktigt hett ut, måste man måste ha Playstation plus för att lira online?

Medlem
Skrivet av Katana:

No offence, men shooters med gamepad ser nå förbannat taffligt ut. Finns ju lite trevligt pc-material med som tur är.

Har varken Xbox One eller PS4 stöd för någon form av mus?

Som jag förstått det finns det något inofficiellt sätt att spela med mus och tangentbord på konsol.

Edit: Hittade denna via Google: http://xim4.com
Den verkar fungera bra också: https://youtu.be/vSHYZslIf9I

Inaktiv

Ah helt horribelt. Autoaim och självlysande mål.

Medlem

Kan någon förklara för mig varför och åter varför det alltid är så nuförtiden att recensioner alltid och åter alltid är på konsoler och inte PC? Vet inte hur många gånger man sett FZ berätta att "Vi lovar att berätta om PC/recensera på PC men vi har ingen kod". Vad händer egentligen? Varför bortprioriteras alltid och åter alltid vår kära persondator ?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av b0ne:

Kan någon förklara för mig varför och åter varför det alltid är så nuförtiden att recensioner alltid och åter alltid är på konsoler och inte PC? Vet inte hur många gånger man sett FZ berätta att "Vi lovar att berätta om PC/recensera på PC men vi har ingen kod". Vad händer egentligen? Varför bortprioriteras alltid och åter alltid vår kära persondator ?

Vi håller med, och det är lite märkligt. Förra generationen var det jämt 360 som skickades ut, nu är det PS4. Jag tror de tänker så här; konsolversionerns är stabilare ur ett ett hårdvaruperspektiv. Vem vet villen knasdator recensenten använder och vad som händer med just de komponenterna. För stor risk. Sen tror jag att piratandet spelar sin roll. Bolagen är mer rädda att släppa pc-versioner utanför studion.


signatur
1
Skriv svar