Nu kan du spela 360-titlar på din Xbox One

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av theslatcher:

Själva uppdateringen rullades först ut 9 imorse, medans 360 backwards compatibility titlarna ska börja rullas ut 9 ikväll.

Källa på det?

Lite sent och det har redan börjat rullats ut, men, Major Nelson skrev ett blog post om det( http://majornelson.com/2015/11/11/global-rollout-of-the-new-x... )

Medlem

Kan fortfarande inte se mina gamla 360-spel i xbonestoren trots att man skulle kunna det, som jag tolkade det iaf. Kan heller inte ladda ner dirt 3 eller dungeon siege 3. Tycker det är rätt rörigt överlag, kanske är en vanesak men inte blown away än så länge, kinecten verkar inte känna igen mig heller o kan inte hitta inställningar för att den ska göra det.

Medlem
Skrivet av laban005:

Kan fortfarande inte se mina gamla 360-spel i xbonestoren trots att man skulle kunna det, som jag tolkade det iaf. Kan heller inte ladda ner dirt 3 eller dungeon siege 3. Tycker det är rätt rörigt överlag, kanske är en vanesak men inte blown away än så länge, kinecten verkar inte känna igen mig heller o kan inte hitta inställningar för att den ska göra det.

Har du startat om din konsol igen sen klockan 21? Min kompis behövde göra det.

Kan för övrigt själv informera om att det går utmärkt att spela 360-spel från skiva med konsolen i offline-läge (något jag själv var orolig för eventuellt inte skulle fungera).

Inaktiv
Skrivet av sky one:

Installerar Borderlands 1 xbox 360 spel nu på Xbox one ,funkade inte tiidigare
Vet ni om att man ska spara spelet i cloudsaves på xbox 360. låta 360 stå på så spelet laddas upp kolla i cloudsaves för att se att det synkats.sen dyker det upp i väntar på att installeras på XBOX One.
Kolla hjälpdelen på Xbox One under bakåtkompabilitet.

Starta din 360 och ladda upp alla sparfiler till molnet. När du startar spelen på XBO så synkar den automatiskt.

Medlem

Borde finnas någon 360 Hubb på xboxone kan jag tycka, hittar inte något som har med 360 att göra på xboxone.

Inaktiv
Skrivet av Danhill:

Borde finnas någon 360 Hubb på xboxone kan jag tycka, hittar inte något som har med 360 att göra på xboxone.

Det saknar jag också, men med största sannolikhet arbetar de på det. En specifik sektion i Xbox Store för de spel som är bakåtkompatibla vore sjysst, men det är en bra början.

Jyu
Medlem

Gött. Då kan vi PS4-ägare bara le och invänta den drastiska sänkta avgiften för 'Playstation Now'.

Men kan tänka mig att det är riktigt nice om man har ett stort bibliotek hemma med 360-spel. Synd bara att Xbox One inte hade denna funktionen från början... Då hade man kanske valt en annan konsol om man nu hade många 360-spel.

Lite för sent Microsoft...

oj oj snacka om det regnar spel, har köpt typ 70 % av alla spel som släppts på 360n, och dom flesta digitalt, kunde ladda. ner alla. spelen som släpptes igår.

Medlem
Skrivet av About 666 Ewoks:

oj oj snacka om det regnar spel, har köpt typ 70 % av alla spel som släppts på 360n, och dom flesta digitalt, kunde ladda. ner alla. spelen som släpptes igår.

Så du har c:a 800 spel, för totalt flera hundra tusen spänn, till 360:n alltså? Tillåt mig tvivla.

Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av About 666 Ewoks:

oj oj snacka om det regnar spel, har köpt typ 70 % av alla spel som släppts på 360n, och dom flesta digitalt, kunde ladda. ner alla. spelen som släpptes igår.

Så du har c:a 800 spel, för totalt flera hundra tusen spänn, till 360:n alltså? Tillåt mig tvivla.

tvivla du, har haft xbox 360 sen den kom ut och köpt sjukt mycket spel. har käpt mnst 70 % av alla xbone spel som kommit ut också, har man råd så är det ju bara att köpa, man är ju inte fattig direkt. Och gillar man spel så.

Skullae man räkna ut hur mycket man lagt ut under drygt 30 års gaming så skulle du nog tvivla på det också, men ven tusan bryr sig.

räknade spelen på min xbone nu, 263 spel.

Inaktiv
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av About 666 Ewoks:

oj oj snacka om det regnar spel, har köpt typ 70 % av alla spel som släppts på 360n, och dom flesta digitalt, kunde ladda. ner alla. spelen som släpptes igår.

Så du har c:a 800 spel, för totalt flera hundra tusen spänn, till 360:n alltså? Tillåt mig tvivla.

Varför ifrågasätta det? Det finns gott om rikemansbarn som kan köpa allt de vill ha.

Skrivet av Törstig:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av About 666 Ewoks:

oj oj snacka om det regnar spel, har köpt typ 70 % av alla spel som släppts på 360n, och dom flesta digitalt, kunde ladda. ner alla. spelen som släpptes igår.

Så du har c:a 800 spel, för totalt flera hundra tusen spänn, till 360:n alltså? Tillåt mig tvivla.

Varför ifrågasätta det? Det finns gott om rikemansbarn som kan köpa allt de vill ha.

Min GT är About 666 Ewoks så det är bara att inspektera om nu nån orkar gå igenom allt på 360n och xbone, och man behöver inte vara rik, man har ett jobb och inga ungar och man lever ju bara 1 gång, då gör man ju det man gillar.

Medlem
Skrivet av About 666 Ewoks:

tvivla du, har haft xbox 360 sen den kom ut och köpt sjukt mycket spel. har käpt mnst 70 % av alla xbone spel som kommit ut också, har man råd så är det ju bara att köpa, man är ju inte fattig direkt. Och gillar man spel så.

Skullae man räkna ut hur mycket man lagt ut under drygt 30 års gaming så skulle du nog tvivla på det också, men ven tusan bryr sig.

räknade spelen på min xbone nu, 263 spel.

Mitt tvivel var med andra ord befogat.

263 spel är inte ens i närheten av 70%, det är c:a 20% av alla spel som släppts. Du har alltså bara en tredjedel av spelen du påstod att du har.

Jag tvivlar inte på vad som helst, bara när nån kommer med fullständigt orimliga påståenden.

Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av About 666 Ewoks:

tvivla du, har haft xbox 360 sen den kom ut och köpt sjukt mycket spel. har käpt mnst 70 % av alla xbone spel som kommit ut också, har man råd så är det ju bara att köpa, man är ju inte fattig direkt. Och gillar man spel så.

Skullae man räkna ut hur mycket man lagt ut under drygt 30 års gaming så skulle du nog tvivla på det också, men ven tusan bryr sig.

räknade spelen på min xbone nu, 263 spel.

Mitt tvivel var med andra ord befogat.

263 spel är inte ens i närheten av 70%, det är c:a 20% av alla spel som släppts. Du har alltså bara en tredjedel av spelen du påstod att du har.

Jag tvivlar inte på vad som helst, bara när nån kommer med fullständigt orimliga påståenden.

räknade spelen som släppts till. xbone hittils, cirka 400 spel, så det är väl en smula överdrivet, det är iaf drygt hälften. För vad jag vet så är 200 50 % av 400 inte 20 % som du säger .

Medlem
Skrivet av About 666 Ewoks:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av About 666 Ewoks:

tvivla du, har haft xbox 360 sen den kom ut och köpt sjukt mycket spel. har käpt mnst 70 % av alla xbone spel som kommit ut också, har man råd så är det ju bara att köpa, man är ju inte fattig direkt. Och gillar man spel så.

Skullae man räkna ut hur mycket man lagt ut under drygt 30 års gaming så skulle du nog tvivla på det också, men ven tusan bryr sig.

räknade spelen på min xbone nu, 263 spel.

Mitt tvivel var med andra ord befogat.

263 spel är inte ens i närheten av 70%, det är c:a 20% av alla spel som släppts. Du har alltså bara en tredjedel av spelen du påstod att du har.

Jag tvivlar inte på vad som helst, bara när nån kommer med fullständigt orimliga påståenden.

räknade spelen som släppts till. xbone hittils, cirka 400 spel, så det är väl en smula överdrivet, det är iaf drygt hälften. För vad jag vet så är 200 50 % av 400 inte 20 % som du säger .

263 är ungefär 20% av det totala antalet spel som släppts till xbox 360, vilket var det vi pratade om.

Oavsett vilket, tror jag inte en sekund på att du har cirkus 800 spel till 360:n.

Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av About 666 Ewoks:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av About 666 Ewoks:

tvivla du, har haft xbox 360 sen den kom ut och köpt sjukt mycket spel. har käpt mnst 70 % av alla xbone spel som kommit ut också, har man råd så är det ju bara att köpa, man är ju inte fattig direkt. Och gillar man spel så.

Skullae man räkna ut hur mycket man lagt ut under drygt 30 års gaming så skulle du nog tvivla på det också, men ven tusan bryr sig.

räknade spelen på min xbone nu, 263 spel.

Mitt tvivel var med andra ord befogat.

263 spel är inte ens i närheten av 70%, det är c:a 20% av alla spel som släppts. Du har alltså bara en tredjedel av spelen du påstod att du har.

Jag tvivlar inte på vad som helst, bara när nån kommer med fullständigt orimliga påståenden.

räknade spelen som släppts till. xbone hittils, cirka 400 spel, så det är väl en smula överdrivet, det är iaf drygt hälften. För vad jag vet så är 200 50 % av 400 inte 20 % som du säger .

263 är ungefär 20% av det totala antalet spel som släppts till xbox 360, vilket var det vi pratade om.

Oavsett vilket, tror jag inte en sekund på att du har cirkus 800 spel till 360:n.

alltså om du läser högre upp så skriver jag att jag tror jag har cirka 70 % av xbox 360 spelen, och jag skriver att jag har 263 xbox one spel.
Och om du har xbox 360 så kan du leta upp min gamertag och jämnföra med dina spelresultat då kan man se alla xbox 360 spel en person lirat. Och att köpa många spel på drygt 7 år är inte så svårt, alla är ju inte storspel, många är arcadespel som kostar typ 90 till 300 kr. Skit samma det är iaf gött att man slipper starta 360n för att spela gammla spel.
Och att man plats för dom tack vare extern hd på 5 TB.

Medlem
Skrivet av About 666 Ewoks:

och jag skriver att jag har 263 xbox one spel

Nja, det är det du tror du skrev. Men din meningsbyggnad syftar till de tidigare nämnda 360-spelen.

12
Skriv svar