Hur känner ni för öppna gränser nu?

Medlem
Hur känner ni för öppna gränser nu?

Attentat i Frankrike, kanske 100 döda!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/live/1/


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag hoppas att Sveriges regering äntligen inser sitt fatala misstag att bjuda in " allt och alla ".


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Och fan ta er som försvarar denna handling.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Nästa hållplats kanske är någonstans i Sverige,, och ni sitter bara och flinar. Ingen kommentar alls. Vi är redan förlorade.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Stängda gränser kommer inte att förhindra att de som verkligen vill kan genomföra sina terrorhandlingar.
Frankrike stängde rimligtvis sina gränser och införde undantagstillstånd tills de har situationen under kontroll och läget lugnat ner sig igen.

Det man bör tänka på är att det är just detta som flyktingarna flyr ifrån.
Men iom det stora antalet människor som flyr och det svåra i att kontrollera alla flyktingars identitet och anledningar så öppnar det även möjligheten för terrorister att förflytta sig.

Personligen är jag mest frustrerad över hur många som inte ser hur skadlig religion är när den får makt och inflytande. Och ja, religion har en del i alla diskussioner som handlar om jihadister och deras gärningar.

När du postar på natten så kan du väl inte förvänta dig att folk svarar direkt, och kl 03:37 tror jag inte särskilt många "sitter och flinar".
Du är märkbart berörd av det som skett och jag förstår din ilska men börja inte slå omkring dig för det.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Problemen sträcker sig ända till Göran Perssons tid. Felet vi gjort i många år är att vi inte integrerat flyktingar och asylsökande.
Finns inget parti som för en vettig flyktingpolitik och det är synd.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Nä ursäkta, du har rätt. Jag var så ledsen och frustrerad så jag fick ur mig lite fel ord. Ber om ursäkt som sagt.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag känner precis likadant för öppna gränser idag som jag gjorde förra veckan. Det är en självklarhet att hjälpa flyktingar som kommer till Sverige, och om de uppfyller kraven för asyl ska de självklart få stanna. Rätten att söka asyl är ju heller inget som Sverige på egen hand tagit fram och bjudit in "allt och alla". Den har sin grund i FN:s flyktingkonvention.

Som Soulless redan varit inne på i sitt inlägg så kommer ett stort antal individer alltid att underlätta för de som vill gömma sig. Men frågan går inte att besvara så enkelt som "vi stänger gränsen så är vi säkra och problemet blir någon annans".

Medlem
Skrivet av Banditen:

Nä ursäkta, du har rätt. Jag var så ledsen och frustrerad så jag fick ur mig lite fel ord. Ber om ursäkt som sagt.

Du behöver inte be om ursäkt, jag tog inte illa upp och din reaktion är naturlig och förståelig.
Men jag är glad att du tog mitt svar på ett sansat och bra sätt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

KoP
Medlem
Skrivet av Banditen:

Nästa hållplats kanske är någonstans i Sverige,, och ni sitter bara och flinar. Ingen kommentar alls. Vi är redan förlorade.

Du är medveten om att dom som genomförde terrordåden i Frankrike antagligen har bott där i flera år och blivit "integrerade" för att sedan på given signal genomföra dåden. Det är så terrorceller fungerar.

Hur ska man förhindra människor från att resa och bosätta sig i andra länder? Har du någon bra lösning på det annat än att varje land bygger murar och går under parollen "sköt dig själv och skit i andra"? Låter inte som någon bra lösning om paranoia ska få styra våra liv.

Förstår om du i ögonblicket kände/känner en enormt frustration dock. Det är förjävligt det som hänt.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Banditen:

Nästa hållplats kanske är någonstans i Sverige,, och ni sitter bara och flinar. Ingen kommentar alls. Vi är redan förlorade.

Du är medveten om att dom som genomförde terrordåden i Frankrike antagligen har bott där i flera år och blivit "integrerade" för att sedan på given signal genomföra dåden. Det är så terrorceller fungerar.

Hur ska man förhindra människor från att resa och bosätta sig i andra länder? Har du någon bra lösning på det annat än att varje land bygger murar och går under parollen "sköt dig själv och skit i andra"? Låter inte som någon bra lösning om paranoia ska få styra våra liv.

Förstår om du i ögonblicket kände/känner en enormt frustration dock. Det är förjävligt det som hänt.

Dom sa på radion för 30 minuter sen att dom hittat pass från Syrien på självmordsbombare eller bombaren.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Flyktingströmmen har inget med bombningarna att göra, om de vill ta sig in i ett land så kan dem det.

Det är ju inte direkt så att IS har dåligt med pengar, bara sätta dem på bästa nästa plan till landet dem vill göra något i.

Det är lättare än vad man tror att smuggla med sig vapen.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

KoP
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Banditen:

Nästa hållplats kanske är någonstans i Sverige,, och ni sitter bara och flinar. Ingen kommentar alls. Vi är redan förlorade.

Du är medveten om att dom som genomförde terrordåden i Frankrike antagligen har bott där i flera år och blivit "integrerade" för att sedan på given signal genomföra dåden. Det är så terrorceller fungerar.

Hur ska man förhindra människor från att resa och bosätta sig i andra länder? Har du någon bra lösning på det annat än att varje land bygger murar och går under parollen "sköt dig själv och skit i andra"? Låter inte som någon bra lösning om paranoia ska få styra våra liv.

Förstår om du i ögonblicket kände/känner en enormt frustration dock. Det är förjävligt det som hänt.

Dom sa på radion för 30 minuter sen att dom hittat pass från Syrien på självmordsbombare eller bombaren.

Dom hade antagligen planerat för en snabb utresa om dom kommit undan med det. Personen kan likväl ha uppehållit sig i landet i ett par års tid.

Inaktiv

Jag är mer bekymrad över att nyheter bara nämner terror, människovärde och hat. Och inte det som oftast bäddar för sånt här beteende. Teokratisk fascism.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Sluta vara så naiva och blåögda som ni verkar vara. Öppna gränser inom EU innebär en fri motorväg från söder till norr och från öst till väst för alla möjliga typer av gods och personer. Detta innefattar även kriminella och rent terroristiska personer/organisationer. Hårda eller strikta gränskontroller borde vara basis dagar som dessa. Allt/alla som inte kan styrka att han/hon är svensk eller har ett legitimt skäl att besöka landet. Tycker jag borde sättas under en lupp och kollas extra noga.Är det så jävla fel att vilja skydda sitt land?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Sluta vara så naiva och blåögda som ni verkar vara. Öppna gränser inom EU innebär en fri motorväg från söder till norr och från öst till väst för alla möjliga typer av gods och personer. Detta innefattar även kriminella och rent terroristiska personer/organisationer. Hårda eller strikta gränskontroller borde vara basis dagar som dessa. Allt/alla som inte kan styrka att han/hon är svensk eller har ett legitimt skäl att besöka landet. Tycker jag borde sättas under en lupp och kollas extra noga.Är det så jävla fel att vilja skydda sitt land?

Då blir du aldrig av med problemen. Oavsett om du lägger mer resurser på hitta terrorister vid gränserna kommer du inte kunna stoppa dom.
Det som måste göras är det muslimerna inte gör, och det är minska all propaganda och rektytering som sker i moskéer och på Internet. Så länge som dom får sprida hatpropaganda och rekrytera spelar det ingen roll om du har en mur. Propagandan som går genom Internet passerar muren och rekryterar svenska muslimer på insidan.

EDIT:


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Om du bor i ett rum med 20 dörrar,, tror du på allvar att samma mängd av gods/människor hade kommit hem till dig om det fanns vakter vid varje dörr som har som jobb att förhindra att något kommer in eller ut ur ditt rum kontra att alla dörrarna var vidöppna? Fan vakna upp.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Om du bor i ett rum med 20 dörrar,, tror du på allvar att samma mängd av gods/människor hade kommit hem till dig om det fanns vakter vid varje dörr som har som jobb att förhindra att något kommer in eller ut ur ditt rum kontra att alla dörrarna var vidöppna? Fan vakna upp.

Spelar det någon roll då personerna i rummet vänder sig mot dig och hugger ner dig medans vakterna vaktar dörrarna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Förmodligen så vet du inte om det,, men jag är en ninja så det lär aldrig hända.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Vafan har "öppna gränser" med fanatiker som tar livet av andra, att göra? Fattar inte logiken.

Medlem

Öppna gränser är som yttrandefriheten - den får inte missbrukas. Just nu missbrukas de öppna gränserna otroligt mycket, vi har ingen kontroll över vilka som kommer in i Sverige.

Som tur är bor jag inte i en storstad, hade jag gjort det hade jag varit rädd på riktigt idag. Det är bara en tidsfråga innan islamisterna terroriserar i Sverige också.

Medlem

Mångkultur är härligt.. Verkligen.. Undra hur lång tid det dröjer tills nästa terrordåd sker här i Sverige.
Speciellt nu när våra styrande har varit så snälla och släppt in fullt med pack som bara väntar på att få mörda lite "infidels"...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Att skapa rädsla för islamistiska dåd är precis vad attacker som den i Paris vill uppnå. Man måste komma ihåg att de "islamistiska" terrordåden, eller för den delen religiösa, i Europa är försvinnande få i jämförelse med övrig terror. Utan att på något sätt förminska skiten som hände igår.

Försvinnande få? Kan du prata mer skit? lol
Om vi kollar här så ser vi att majoriteten av alla terror dåd utförda 2015 är av Islamister, Inte "islamister" som du säger.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents,_20...

Sedan har vi ju denna sida också
http://www.thereligionofpeace.com/attacks-2015.htm

Medlem
Citat:

Försvinnande få? Kan du prata mer skit? lol
Om vi kollar här så ser vi att majoriteten av alla terror dåd utförda 2015 är av Islamister, Inte "islamister" som du säger.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents,_20...

Sedan har vi ju denna sida också
http://www.thereligionofpeace.com/attacks-2015.htm

Pinsamt. Det är tack vare såna som dig SD finns som ett "seriöst" parti.

Dear lord.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Att skapa rädsla för islamistiska dåd är precis vad attacker som den i Paris vill uppnå. Man måste komma ihåg att de "islamistiska" terrordåden, eller för den delen religiösa, i Europa är försvinnande få i jämförelse med övrig terror. Utan att på något sätt förminska skiten som hände igår.

Försvinnande få? Kan du prata mer skit? lol
Om vi kollar här så ser vi att majoriteten av alla terror dåd utförda 2015 är av Islamister, Inte "islamister" som du säger.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents,_20...

Sedan har vi ju denna sida också
http://www.thereligionofpeace.com/attacks-2015.htm

Jag tror du får läsa igen vad Calle skrev. "Terrordåden, eller för den delen religiösa, i Europa är försvinnande få i jämförelse med övrig terror."

Läs igenom listan du själv länkade till så kommer du inse ganska snabbt att han har rätt. Några exempel:
10 attacker i Jerusalem i oktober.
10 attacker i Nigeria i juli.
7 attacker i Afghanistan i maj.

Lägg därtill att en hel del av de Europeiska attackerna som finns på din länkade lista saknar religiöst motiv (t.ex attentat i Ukraina). Så det religiösa våldet i Europa är litet jämfört med övriga världen. Därmed inte sagt att det är OK när det händer. Vi ser allt som händer i norra Afrika och Mellanöstern och sen händer det på vår egen tröskel. Självklart är det upprörande.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Att skapa rädsla för islamistiska dåd är precis vad attacker som den i Paris vill uppnå. Man måste komma ihåg att de "islamistiska" terrordåden, eller för den delen religiösa, i Europa är försvinnande få i jämförelse med övrig terror. Utan att på något sätt förminska skiten som hände igår.

Försvinnande få? Kan du prata mer skit? lol
Om vi kollar här så ser vi att majoriteten av alla terror dåd utförda 2015 är av Islamister, Inte "islamister" som du säger.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents,_20...

Sedan har vi ju denna sida också
http://www.thereligionofpeace.com/attacks-2015.htm

Jag tror du får läsa igen vad Calle skrev. "Terrordåden, eller för den delen religiösa, i Europa är försvinnande få i jämförelse med övrig terror."

Läs igenom listan du själv länkade till så kommer du inse ganska snabbt att han har rätt. Några exempel:
10 attacker i Jerusalem i oktober.
10 attacker i Nigeria i juli.
7 attacker i Afghanistan i maj.

Lägg därtill att en hel del av de Europeiska attackerna som finns på din länkade lista saknar religiöst motiv (t.ex attentat i Ukraina). Så det religiösa våldet i Europa är litet jämfört med övriga världen. Därmed inte sagt att det är OK när det händer. Vi ser allt som händer i norra Afrika och Mellanöstern och sen händer det på vår egen tröskel. Självklart är det upprörande.

Precis. Statistiken visar precis det. Statisken visar en ökande trend, något som lär späs på från dådet i Paris, men det är är fortfarande högre risk att bli utsatt av ett icke islamistiskt dåd.


signatur
Medlem

En annan detalj värd att tänka på är definitionen av terrorism, och när Wikipedia redan har använts tidigare i tråden:
"Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan')[1] avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska eller andra typer av förändringar. Begreppet härstammar från Jakobinernas s.k. regime de la terreur, under franska revolutionen i slutet på 1700-talet. Det är ett slag av politisk brottslighet."

En beskrivning som passar perfekt på dessa handlingar där, enligt definitionen, terrorister utför terrorhandlingar genom att bränna ner befintliga och blivande flyktingboenden. Så enligt definitionen terrorism har vi med andra ord en rad terrorhandlingar här i Sverige. Ingen med dödlig utgång (än så länge), och även om det bara är en gissning verkar det troligt att det är svenska nationalistiska terrorister som har utfört handlingarna.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Game Ove(r):

En annan detalj värd att tänka på är definitionen av terrorism, och när Wikipedia redan har använts tidigare i tråden:
"Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan')[1] avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska eller andra typer av förändringar. Begreppet härstammar från Jakobinernas s.k. regime de la terreur, under franska revolutionen i slutet på 1700-talet. Det är ett slag av politisk brottslighet."

En beskrivning som passar perfekt på dessa handlingar där, enligt definitionen, terrorister utför terrorhandlingar genom att bränna ner befintliga och blivande flyktingboenden. Så enligt definitionen terrorism har vi med andra ord en rad terrorhandlingar här i Sverige. Ingen med dödlig utgång (än så länge), och även om det bara är en gissning verkar det troligt att det är svenska nationalistiska terrorister som har utfört handlingarna.

Bra poäng där. Terrorism har blivit så förknippat med islamism att man ibland glömmer bort att terrorism är ett mycket bredare begrepp. Det värsta terrordådet jag tänker på i våra egna grannländer är Anders Behring Breivik och inte någon muslimsk självmordsbombare.

Medlem

Problemet här ligger i att islam är en extremistisk religion. Finns ingen annan religion där så många anser att det finns något "heligt" som inte får skojas om, befläckas eller ens gestaltas:

http://www.telegraph.co.uk/news/religion/11433776/Quarter-of-...

En fjärdedel av alla brittiska muslimer sympatiserar med motiven bakom Charlie Hebdo-attacken, och var tionde brittisk muslim tycker det var rätt gjort. Ingen kan påstå att det är "ett fåtal". Det finns en kultur inom islam att man inte ska tolerera skämt om profeten, särskilt med tanke på vilka extrema budskap som finns i Koranen (den heliga skrift som IS följer och stöder sig på).

Folk brukar då påstå att det finns extrema budskap inom bibeln också, och det gör det. Skillnaderna är dock att Bibeln har och får skrivas om, Koranen är absolut och får inte ändras på något sätt. Vidare finns det flera arabländer som har koranskrift direkt inskrivet i landets lagar. Det finns inget land som har Bibeltext i lagen.

Islam är en gammal förlegad skitreligion, men det vill få prata om eller kännas vid. Som tur är tror jag de flesta muslimer har insett hur mycket skit som står i Koranen och därför körsbärsplockar man det man vill följa och ignorerar resten. Däremot är det förvånansvärt få muslimer som tar avstånd från Koranen, och istället skyller de på "tolkningar" när det tydligt står hur man ska mörda och tortera folk som inte accepterar islam som religion. Det finns liksom inte så mycket tolkningsutrymme där, men jag har aldrig sett media ifrågasätta muslimer och be dem tolka de verser som uppmanar till våld.

Medlem
Skrivet av Ronald:

Problemet här ligger i att islam är en extremistisk religion. Finns ingen annan religion där så många anser att det finns något "heligt" som inte får skojas om, befläckas eller ens gestaltas:

http://www.telegraph.co.uk/news/religion/11433776/Quarter-of-...

En fjärdedel av alla brittiska muslimer sympatiserar med motiven bakom Charlie Hebdo-attacken, och var tionde brittisk muslim tycker det var rätt gjort. Ingen kan påstå att det är "ett fåtal". Det finns en kultur inom islam att man inte ska tolerera skämt om profeten, särskilt med tanke på vilka extrema budskap som finns i Koranen (den heliga skrift som IS följer och stöder sig på).

Folk brukar då påstå att det finns extrema budskap inom bibeln också, och det gör det. Skillnaderna är dock att Bibeln har och får skrivas om, Koranen är absolut och får inte ändras på något sätt. Vidare finns det flera arabländer som har koranskrift direkt inskrivet i landets lagar. Det finns inget land som har Bibeltext i lagen.

Islam är en gammal förlegad skitreligion, men det vill få prata om eller kännas vid. Som tur är tror jag de flesta muslimer har insett hur mycket skit som står i Koranen och därför körsbärsplockar man det man vill följa och ignorerar resten. Däremot är det förvånansvärt få muslimer som tar avstånd från Koranen, och istället skyller de på "tolkningar" när det tydligt står hur man ska mörda och tortera folk som inte accepterar islam som religion. Det finns liksom inte så mycket tolkningsutrymme där, men jag har aldrig sett media ifrågasätta muslimer och be dem tolka de verser som uppmanar till våld.

Islam är ju en relativt ung och ny religion. "Den sista och slutgiltiga" religionen enligt muslimerna själva.
Till skillnad från t.ex europa och kristendom så har Islam fortfarande enormt inflytande i arabvärlden.

Där det huvudsakliga problemet.
En förtryckande och rätt aggressiv religion som anser sig vara slutgiltig, ett folk som föds in i sagda religion och hjärntvättas med dess budskap livet ut, och en västvärld som inte ens vågar kritisera denna religion längre med risk att "kränka" någons tro.

Vad gör islam, kristendom och judendom så speciellt att just denna "tro" inte får kränkas, när jehovas vittnen, scientologin (som för övrigt är den MEST troliga av dessa sjuka fantasier) eller asatron är fritt fram att förnedra.

Nån som tror på spöken, bigfoot eller har blivit bortförd av rymdvarelser är sjuk i huvudet, men någon som tror på gud är helt okej? Av dessa är det ju just den religiösa som verkar mest sinnessjuk.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skriv svar