Söka efter ord med bindestreck utan att de klassas som separata

Medlem
Söka efter ord med bindestreck utan att de klassas som separata

Jag vet inte hur jag ska kunna formulera en vettig rubrik, sorry.
Jag blev plötsligt sugen på att läsa serietidningen Stål-Kalle, och märkte att den tydligen inte längre säljs "oficiellt".
Då tänkte jag söka på tradera för att se om någon säljer den, men om jag skriver in "Stål-kalle" får jag upp all möjlig skit, vilket får mig att gissa att sökmotorn söker "stål" och "kalle" separat. Trots att jag sorterar efter relevans får jag bara en massa annat.
Finns det något sätt att tvinga den till att inkludera allt i rätt ordning?

Detta kanske är den mest random grej som postats i allmänt snack, men någon kanske kan svara på det.

Tack på förhand!

Medlem

Du har ju själv skrivit svaret du letar efter i din förfrågan :p. Det funkar precis likadant som i varenda sökmotor known to man...
-sätt termen inom citattionstecken (vilket du ironiskt nog har gjort här, men inte i traderas sökmotor?) så ska du se att du får bättre resultat.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Du har ju själv skrivit svaret du letar efter i din förfrågan :p. Det funkar precis likadant som i varenda sökmotor known to man...
-sätt termen inom citattionstecken (vilket du ironiskt nog har gjort här, men inte i traderas sökmotor?) så ska du se att du får bättre resultat.

Haha. Känner mig dum
Tack för svaret!

1
Skriv svar