Det här får du om du ger 1100 kr för Star Wars: Battlefront

Robot
Det här får du om du ger 1100 kr för Star Wars: Battlefront

Multiplayerkartor, vapen, fordon och andra godsaker i season pass.

#star-wars-battlefront, #dice, #ea, #assassins-creed-syndicate, #call-of-duty-black-ops-3


Medlem
Det här får du om du ger 1100 kr för Star Wars: Battlefront

Fuuuck you EA

Medlem

Och där gör EA mig påmind om varför jag sluta köpa deras spel, tack.

Medlem

Bör väl nämnas att även The Witcher 3 gjorde samma sak och att det handlar mycket om hur folk, utvecklaren och media väljer att formulera det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tråkiga med DLC banor är att alla måste ha dom men eftersom alla inte har råd att skaffa minskar antalet spelare för varje DLC dom släpper. Det märker man direkt i spel som BF3/BF4.

Hade varit bättre om alla spelare hade fått ta del av nya banor och att DLC är kosmetiskt skit eller något i den stilen. Kanske nya spelbara klasser eller något som funkar tillsammans med den skara människor som inte har råd eller vill köpa DLC.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Beror på hur bra spelet är. Om jag skulle känna att det är typ årets spel för mig så kan jag hosta upp extra bara för att jag värdesätter att produkten ger högt underhållningsvärde.
Är spelet lite halvkul och man lirar ibland så blir det bara orginalet för min del. Får se hur det känns.

Medlem
Skrivet av Preed:

Bör väl nämnas att även The Witcher 3 gjorde samma sak och att det handlar mycket om hur folk, utvecklaren och media väljer att formulera det.

Kan du förklara hur du tänker? Har inte hittat någon season pass till The Witcher. Har bara sett massor av patchar med extra innehåll men bara ett DLC som du måste betala för.

Edit: Såg att det fanns nu, har helt missat det.

Medlem
Skrivet av Subzero199:
Skrivet av Preed:

Bör väl nämnas att även The Witcher 3 gjorde samma sak och att det handlar mycket om hur folk, utvecklaren och media väljer att formulera det.

Kan du förklara hur du tänker? Har inte hittat någon season pass till The Witcher. Har bara sett massor av patchar med extra innehåll men bara ett DLC som du måste betala för.

Edit: Såg att det fanns nu, har helt missat det.

Det finns ett adventure/expansion/gold/premium pass eller vad det nu heter för ca 250kr som ger dig tillgång till båda DLC varav ett har släppts.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Sådan jävla beslutsångest. Innan Bo3 så var det Star Wars hela vägen för mig, betan ägde. Men nu har jag skitkul med bo3, och att spela två fps vid sidan av varandra.. Hmm, får se hur jag gör.

Medlem

Är det kosmetiskt gör det inget att folk lägger extra pengar på det. Att få åtkomst till fler banor gör heller inte så mycket eftersom så spelar alla med samma förutsättningar. Det som däremot irriterar mig är om de extra vapen har en fördel mot ordinarie vapen. Blir play - 2 - win då.

Medlem

Varför klaga på EA? Nästan alla spel har ju köpbar DLC nuförtiden.

Inaktiv
Skrivet av Stich:

Är det kosmetiskt gör det inget att folk lägger extra pengar på det. Att få åtkomst till fler banor gör heller inte så mycket eftersom så spelar alla med samma förutsättningar. Det som däremot irriterar mig är om de extra vapen har en fördel mot ordinarie vapen. Blir play - 2 - win då.

Om de extra vapnen kan spelas ihop i spelet så är det okey. Men om man bara kan få dem via att köpa DLC då är det inte okey. Då åker fackla och högaffel fram.

Medlem

Billig nöjeskvot!

(BF4 + season pass) / spelade timmar = Under 5 kr /timmen

SW:BF kommer säkert landa där någonstans också för mig... något mer då jag inte har lika mycket tid att lira längre.

Jämför det med att gå på bio á 80 kr /timmen... eller krogen.. jösses.

Köpte SW:BF + season pass igår... för typ 700 kr.
Viva la Mexico Proxy!

Medlem
Skrivet av str3iff:

Billigt nöjeskvot!

(BF4 + season pass) / spelade timmar = Under 5 kr /timmen

SW:BF kommer säkert landa där någonstans också för mig... något mer då jag inte har lika mycket tid att lira längre.

Jämför det med att gå på bio á 80 kr /timmen... eller krogen.. jösses.

Köpte SW:BF season pass igår... för typ 700 kr.
Viva la Mexico Proxy!

Precis, man måste ju se priset för i förhållande till hur mycket man tror att man kommer spela. Jag har nog lagt 5000 kr totalt i månadskostnader för WoW t.ex. men för det har jag fått tusentals speltimmar under 10 år. Har inget emot att betala extra för SW:BF, är rätt säker på att jag kommer spela det mycket.

Medlem

16 multiplayerkartor (originalspelet har 12 banor)

Bra att man börjar dela upp communityn från dag 1!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Preed:

Bör väl nämnas att även The Witcher 3 gjorde samma sak och att det handlar mycket om hur folk, utvecklaren och media väljer att formulera det.

Verkligen! Alla älskar ju witcher, nu älskar alla Fallout med!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag kommer nog aldrig förstå varför spelföretag släpper DLC i form av multiplayer-banor. Det resulterar bara i att man delar upp spelarbasen mellan de som har DLC och inte har.

Man kan ju tycka att ett spel utan singleplayer-läge borde fokusera ganska hårt på en stabil spelarbas i mulitplayer.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag har inget emot att betala för extra innehåll. Allt handlar ju om vilket värde man får för pengarna. För mig som inte har tid att spela ett spel så mycket så att det blir värt 1000 kr blir det tyvärr ett nej. De som spelar mycket kan mycket väl känna att det är prisvärt. Men som en del är inne på, det vore dumt om det delar upp communityn om inte alla kan spela alla kartor.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

"Star Wars: Battlefront släpps på torsdag". Det släpps väl ändå imorgon? Tisdag 17 november.


signatur
Medlem

Jag betala 1100kr ca för assassin's creed big Ben edition då fick man med en staty, fickplunta artbook samt spelet. Å då fick jag även season pass på köpet samt tror det var 150 ubi pengar.

Medlem

Tänk. Jag minns en tid när man köpte ett spel och fick hela spelet från början. Något år eller 2 senare kom det eventuellt nån expansion för halva priset av originalet, dessa expansioner innehöll inte sällan nästan lika mycket som originalspelet.

Diablo 2 inkl expansion kostade typ totalt 650kr (ej samlarutgåvorna då). Inget tal om några 1100 kr där inte, Å inte heller släptes Horadrics qube som nån dag 1 dlc där alla som inte köpte sammlarutgåvorna fick pynta 100kr extra för kuben.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag kommer nog aldrig förstå varför spelföretag släpper DLC i form av multiplayer-banor. Det resulterar bara i att man delar upp spelarbasen mellan de som har DLC och inte har

Detta är endast negativt för oss spelare, inte för EA. EA vill såklart att spelet dör efter ett tag så folk köper nästa spel i serien. Nästa battlefront är nog redan under utveckling,

Medlem
Skrivet av Preed:

Bör väl nämnas att även The Witcher 3 gjorde samma sak och att det handlar mycket om hur folk, utvecklaren och media väljer att formulera det.

Skillnaden här är att SWB är multipleyer, och man delar upp communityt lite genom att ha betalbanor. Inte en helt ovanlig sak, jag vet, men det har alltid negativa effekter.

Redaktör
Skrivet av Torakan:

"Star Wars: Battlefront släpps på torsdag". Det släpps väl ändå imorgon? Tisdag 17 november.

I Europa den 19:e, i Nordamerika i morgon.


signatur
Medlem

Bättre att göra som Valve i CS GO då ist. Där alla dom populäraste kartorna får alla gratis men vill man testa nya kan man köpa ett litet paket

Medlem

Nej det är inte värt att köpa mindre content än orginalspelet för samma summa pengar, spelar ingen roll hur man vrider på det med "nöje för timme" etc.

MEG
Medlem

Hmm 1100kr för hela spelet, lite väl dyrt kan jag tycka...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Har bojkottat EA i snart 8 år and still going strong.

Det är inte så svårt. Sluta köpa deras spel bara


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Om det är som Zero Hour och Brood War har ja inga som helst problem med att betala för det. Expansiioner var väldigt vanliga förr och många (inklusive mig själv) köpte dessa och ångrade det inte. Men det var innan Bethesda bestämde sig för att ta betalt för assets. Idag har det gått ett steg längre, idag tar man betalt för fusk.

Jag ogillar den här utvecklingen och tänker således inte stödja den. Jag har inga som helst problem med att stora utgivare går i konkurs (förutom att det kommer drabba de anställda) om så skulle ske, köper avsevärt mycket mindre s.k AAA spel och har istället kunnat lägga dessa på indiespel som Legend of Grimrock.

Medlem

Har skrivit det förr och gör det igen. Okej med DLC så länge ALLA FÅR TILLGÅNG TILL BANORNA. Som Evolve gjorde. Helt okej affärsidé då alla kunde spela och inte delade upp communityt.

Blir bojkott för mig på det här spelet. Blir fullt upptagen med Starcraft 2 Legacy of the Void, Fallout 4 och snart Rainbow Six | Siege SOM KOMMER HA GRATIS CONTENT.

Det ni!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

123
Skriv svar