SNES-klassikern Super Star Wars kommer till... Playstation!

Robot
SNES-klassikern Super Star Wars kommer till... Playstation!

Nintendospel + Playstationkonsoler = sant.

#star-wars-battlefront, #super-star-wars


Medlem
SNES-klassikern Super Star Wars kommer till... Playstation!

Hade gärna sett det här komma till pc och xbone med :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

Mitt första spel som jag fick julen 93 tror jag det var, tillsammans med ett super nintendo och super mario world. En av dom bästa jularna ever. Kommer ihåg att jag alltid var tvungen att be min storebror om hjälp på bana 2 när man flög speedern. Va rätt stolt när jag till sist klarade det själv som en liten parvel.

Medlem

man kan ju hålla tummarna att det kommer till Xbone också...

Medlem

1992: Rymdstrider
2015: ...
Äh, skoja bara...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Divion:

Mitt första spel som jag fick julen 93 tror jag det var, tillsammans med ett super nintendo och super mario world. En av dom bästa jularna ever. Kommer ihåg att jag alltid var tvungen att be min storebror om hjälp på bana 2 när man flög speedern. Va rätt stolt när jag till sist klarade det själv som en liten parvel.

Samma här, lirade de här Star Wars-spelen så sjukt mycket. De blev gradvis jäkligt mycket bättre också.

Skrivet av Pretorian24:

1992: Rymdstrider
2015: ...
Äh, skoja bara...

Haha, Fighter Squadron dude, Fighter Squadron!


signatur
Medlem
Skrivet av Javas:

Hade gärna sett det här komma till pc och xbone med :/

Det går ju att spela på emulator om inte annat.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Haha, har fortfarande detta och Return of the Jedi hemma till Snes.
Hade dock aldrig haft tålamod att spela dessa idag då det blev riktigt jäkla svårt (har jag för mig) lite längre in i spelen

Medlem

Detta är väl ett av fyra (?) gamla Star Wars-spel som ingår i en PS4-Star Wars-bundle?

Detta spel kommer nog skapa en del frustration hos en hel del av dagens spelare när de stöter på lite "old school"-svårighetsgrad. Jag vill minnas att detta (och uppföljarna) var löjligt svåra?

Medlem

Så länge man inte behöver en sån här.

Gen
Medlem

Oj, började kolla på SNES filmen och plötsligt hade 30min gått. Vilka minnen även om jag inte kom speciellt långt i det spelet. Rätt svårt faktiskt!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gen:

Oj, började kolla på SNES filmen och plötsligt hade 30min gått. Vilka minnen även om jag inte kom speciellt långt i det spelet. Rätt svårt faktiskt!

Till slut klarade jag alla tre på Hard. Man hade lite mer tid att nöta förr...


signatur
Medlem
Skrivet av Divion:

Mitt första spel som jag fick julen 93 tror jag det var, tillsammans med ett super nintendo och super mario world. En av dom bästa jularna ever. Kommer ihåg att jag alltid var tvungen att be min storebror om hjälp på bana 2 när man flög speedern. Va rätt stolt när jag till sist klarade det själv som en liten parvel.

Den banan var svår tills jag kom på att man kunde stå still och bara rör sig o sidled.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Divion:

Mitt första spel som jag fick julen 93 tror jag det var, tillsammans med ett super nintendo och super mario world. En av dom bästa jularna ever. Kommer ihåg att jag alltid var tvungen att be min storebror om hjälp på bana 2 när man flög speedern. Va rätt stolt när jag till sist klarade det själv som en liten parvel.

Den banan var svår tills jag kom på att man kunde stå still och bara rör sig o sidled.

Noob! Riktiga män backar

Ja, den banan var svår tills man kopplade att det bara hängde på hur många man dödade, och backade man så fick man ju mer tid på sig att skjuta varje

Gen
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gen:

Oj, började kolla på SNES filmen och plötsligt hade 30min gått. Vilka minnen även om jag inte kom speciellt långt i det spelet. Rätt svårt faktiskt!

Till slut klarade jag alla tre på Hard. Man hade lite mer tid att nöta förr...

Snyggt jobbat. Hade kunnat testa att varva ettan (som jag fortfarande äger) på emulator men det är ju lite fuskigt.

Medlem

"Digital Foundry: Hands-on with PS4's PlayStation 2 emulation"

"As it happens, the PlayStation 4's PS2 emulator is now available, released with no fanfare whatsoever. A new PS4 Star Wars bundle has been released, including a package of four 'classic' franchise titles: Super Star Wars, Star Wars: Jedi Starfighter, Star Wars: Racer Revenge and Star Wars: Bounty Hunter. All four titles are supplied via a single PSN code, as opposed to a physical disc included with the hardware. You'll note that three of those titles hail from the PlayStation 2 era, and after we downloaded them, it became clear that all of them are running under emulation."

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-hands-o...

1
Skriv svar