Helgdiskussion – Vilket gammalt spel tar du helst till nutid?

Medlem

Altså det har kan bli en väldig lång lista minst sagt,men ett par titlar som skulle vara trevligt att se in en mer modern version skulle nog vara:

Vampires: The Masquerade
Battle Isle
Moonstone
Wings
Red Alert 1-2+ Yuri's revenge
KKND 1-2
Submarine Titans
History line 1914-18
Warcraft 1-2
Lords of the realm
Master of Orion
X-wing + Tie Fighter
Rock n Roll racing, fast man skulle typ kunna göra sin egen karaktär också..

Medlem

I stort sett alla spel som Bullfrog klämde ut. Tex theme park, theme hospital, populus, high octane, syndicate, dungeon keeper m.m


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

Global Conquest...utan tvekan. För alla som missat detta fantastiska strategilir med 4spelarstöd så har ni missat en av pcs absoluta kronjuveler. Gjorde av Dan(sedermera Dani)Bunten.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Första System Shock, vilket faktiskt också är på väg
http://www.eurogamer.net/articles/2015-11-12-system-shock-rem...

Skrivet av PcGamer:

Verkligen inte enkelt att välja ett enda men Midwinter är ett spel som nog hamnar högst på den listan.

Det var lite snack om en Midwinter remake i början av 2014, men sedan så blev det tyst
http://blog.themidwinterreport.com/

Tackar för infon, tråkigt att inget hände för en modern version av Miidwinter tror jag en hel del hade velat se.

Medlem

Lost Patrol, händer ibland att jag kör igång en video med musiken från spelet. Musiken i spel förr är ofta på en helt annan nivå än dagens, Turrican 2, Utopia, Last Ninja, Shadow of the Beast och många, många fler.

Medlem

installerade jk dark forces 2 här om dagen, hittade den när jag gick igenom gamla kartonger. vilka minnen

Medlem
Skrivet av airish:

installerade jk dark forces 2 här om dagen, hittade den när jag gick igenom gamla kartonger. vilka minnen

Finns ett tillägg, om du inte redan har det, som heter Star Wars Jedi Knight: Mysteries of the Sith. Köper man spelet på GOG så ingår detta, äger själv Jedi Knight men inte tillägget så det blir nog ett köp för egen del=).

Medlem

Morrowind, så klart

Medlem

Sunset Riders, Chrono Triggers, Turtles In Time


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

P.E 1 och 2, Suikoden 2, Chrono Trigger samt Cross. Sen finns det ju hur mycket mer som helst jag skulle vilja få i ny version, men dessa spel ligger nog högst upp på önskelistan.

När tusan ska dom göra P.E 3 då... nej 3rd birthday är ingen riktig 3a

Medlem

Sacrifice, såklart ^^

Medlem

Mafia 1. Min första spelförälskelse. Storyn är fängslande.
Tyvärr känns spelet numera 'dött' pga den otroligt stora världen men utan nån större möjlighet med interaktion, alltså ingen sandlåda. Och grafiken är numera hopplöst efter. Klockren spelremake tror jag.

Fallout 1 och 2
Jag har aldrig lyckats ta mig i kragen och spelat igenom dom, men hade inte tvekat med nya versioner.

Iron Storm.
Relativt okänt fps med whacky story. Första världskriget fortsätter till 60-talet och mongoliet tar över världen tror jag. Ska vara buggigt så gärna en remake.

Medlem

Ett helt nytt Shadow of the Colossus för denna generation vore inte dumt. Samt ser jag fram mot Black Mesa, remaken av Half-Life 1.

Medlem
Skrivet av Hale2000:

Ett helt nytt Shadow of the Colossus för denna generation vore inte dumt. Samt ser jag fram mot Black Mesa, remaken av Half-Life 1.

Har inte black mesa släppts redan? Eller har jag drömt?

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Hale2000:

Ett helt nytt Shadow of the Colossus för denna generation vore inte dumt. Samt ser jag fram mot Black Mesa, remaken av Half-Life 1.

Har inte black mesa släppts redan? Eller har jag drömt?

Hela spelet är inte klart. Man kan bara spela hallvvägs, så jag väntar tills hela är klart innan jag börjar med det.

Medlem

Detta tänker jag på säkert en gång i veckan, sjukt bra spel som gått under radarn och glömts bort för snabbt. Rune förtjänar en remake/reboot!

Medlem

Terra Nova - Strike Force Centauri
Outcast
Wings
Ports of Call
Stunt Car Racer
Glider Raider
Turbo Esprit
Alundra
RC Pro Am
Oni
Super Cars 2

En del av dessa har ju även getts mer eller mindre kärleksfulla reboots eller uppfräschningar, och misslyckade crowdfunds. Så man kan ju gissa att nostalgimarknaden inte är tillräckligt stor, och att man skulle behöva tillföra en massa features i vissa av spelan för att öka spelvärdet och därmed tilltala en bredare grupp av spelare (med risk att förvanska originalidén för mycket).

Medlem

Omåttligt spänd på hur TUROK-Remaster'na kommer bli!
Hörde för ett tag sedan att de var på G till PC så det ska bli fantastiskt kul att ÄNTLIGEN kunna få köra dem utan de katastrofala oflytet som åtminstone Seeds Of Evil hade. Nu kanske man till och med kommer kunna klara ut det. Gav alltid upp pga att det beter sig som en ketchupflaska på PC, först går det fint sen laggar det till som fan och så kommer ingenting och vips så speedar det upp igen. Frågan återstår ju om utvecklarna kommer behålla PC musiken som var (tyvärr) mycket sämre än de till N64...

Medlem

Ultima Online och Quake

Medlem
Skrivet av Hale2000:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Hale2000:

Ett helt nytt Shadow of the Colossus för denna generation vore inte dumt. Samt ser jag fram mot Black Mesa, remaken av Half-Life 1.

Har inte black mesa släppts redan? Eller har jag drömt?

Hela spelet är inte klart. Man kan bara spela hallvvägs, så jag väntar tills hela är klart innan jag börjar med det.

Ärligt? Haha hur fan kunde jag fått för mig att hela var färdigt? Hade för mig jag läste för ett bra tag sen att det var släppt, som i färdigt, då beta eller alpha funnits tillgängligt för allmänheten sedan innan den artikeln :-P. Nåja man kan ju inte minnas allt korrekt ^^

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Tackar för infon, tråkigt att inget hände för en modern version av Miidwinter tror jag en hel del hade velat se.

Det händer något, men jag vet inte vad.
http://blog.themidwinterreport.com/in-his-heart-stark-knew-it...

Skriv svar