Fallout 4-buggar blir så mycket roligare med brittisk översittardialekt

Robot
Fallout 4-buggar blir så mycket roligare med brittisk översittardialekt

Bethesda har sin vana trogen släppt ett helt buggfritt spel. Eller?

#bethesda-softworks, #fallout-4


Medlem
Fallout 4-buggar blir så mycket roligare med brittisk översittardialekt

ah bethesda nån gång kommer säkert ni också släppa ett hyfsat buggfritt spel ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

ah bethesda nån gång kommer säkert ni också släppa ett hyfsat buggfritt spel ^^

Osannolikt med tanke på deras historik.

Medlem

Har ca 60 timmar i spelet och har bara sett en gubbe fastna i stenar och rycka frenetiskt vid ett tillfälle.
Annars funkar spelet perfekt för mig.
Märkligt att vissa har en uppsjö av buggar och problem på sina riggar medan andra har noll incidenter?
Att Bethesda levererat ett spel utan buggar finns såklart inte men denna gång kom jag undan verkar det som.
Oftast beror buggarna på dåliga drivare eller ostabila system hos användaren mer än dålig kod.

Medlem

Ingen som märkt att om man trycker E på nånting "bakom" nånting, så springer karaktären inte runt utan försöker ta sig igenom textur ä fastnar varav allt man kan göra är å loada om senaste sparfil?!

Prova tex att entra din power armor eller ta ur coren när den är i sin ställning, framifrån..

Medlem

Inte så roliga videor. Och berättarrösten, vad var det för något?

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Har ca 60 timmar i spelet och har bara sett en gubbe fastna i stenar och rycka frenetiskt vid ett tillfälle.
Annars funkar spelet perfekt för mig.
Märkligt att vissa har en uppsjö av buggar och problem på sina riggar medan andra har noll incidenter?
Att Bethesda levererat ett spel utan buggar finns såklart inte men denna gång kom jag undan verkar det som.
Oftast beror buggarna på dåliga drivare eller ostabila system hos användaren mer än dålig kod.

Jag håller med, har ca 80h just nu, och väldigt lite problem, inga gamebreakingbuggar alls.

Och det är ofta när man läser om skumma buggar som folk råkar ut för, det är nog ofta så att många har så mycket skit på sin dator, installerade program, dåliga drivrutiner eller liknande och sådant så det är inte så lustigt att det fungerar dåligt för många.

Nu är det ju inte ALLTID så, givetvis inte, men jag tror att en stor del av folk som klagar på diverse saker i spel, att de inte kan spela för att det är kass prestanda osv. Det är nog helt enkelt så att de har inget stabilt system och för mycket skräp installerat, så det blir lidande av detta.

Själv håller jag bra ordning på datorn, och råkar väldigt sällan ut för konstiga problem, peppar peppar...

Medlem

Dishonored var närmast felfritt när det släpptes. Fast det var väl iof. inte Bethesda som utvecklade, utan bara gav ut, så att säga.

Medlem

Varning läs ej smått spoilers i guess.

det är faktist rätt synd att jag ej recordar min playthru folk hade nog dött av garv.

har hänt jävligt många roliga grejjer bland annat när jag bråkar med min ai och skricker mEN NEEEEEJ på skånska och bråkar med ain att få den att trada items.

den speedhackar upp och ner för en trappa och vägrar trada mig.

jag har gjort en mainquest där man ska få en viss fienden ack min tur jag får en deathclaw med vad fan är oddsen, inte nog med det jag spelar Svåraste svårighetsgraden så kan ni ju räkna med hur glad jag blev.

blivit av med min favvo kompanjon letat som en idiot i en halvtimme för att bli tvungen att backtracka en timme tillbaka

Jag har blivit jagad av en behemoth och 2 st deathclaws när jag vart lvl 5, hur det hela gick till vart min nyfikenhet, det slutade dock att jag campade ett tak och insåg till sist detta kommer kosta för mycket skott och började springa för livet.

Bästa av allt måste varit första gången jag fick kontakt med mutanter och jag dog av en al qaida en mill ifrån reaktionen på mitt ansikte hade nog varit rätt priceless.

Jag lyckats kedje spränga bilar i ett helt kvarter, inte med meningen min granat vart ju bara meningen att döda den dära mutanten hahahahahhaha

Kanske ska dra upp stream....

Tips ha inte core i eran power armor, aldrig! min stad blev attackerad precis och min fakking trader stal den när jag skulle hämta den sen vägrar hon att gå ur armor jäveln sen hahaha.

Medlem

Jag är så sugen på Fallout 4 men vill att de patchar bort de buggar som stör mest just nu.

Det som är skrämmande är att de inte gått ut med någonting alls om en kommande patch? Inte ett ord har de nämnt om att fixa detta?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Intressanta fysik buggar etc. Tydligen är det relaterat till frame raten. Bästa är att kappa det till 60 fps.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Har ca 60 timmar i spelet och har bara sett en gubbe fastna i stenar och rycka frenetiskt vid ett tillfälle.
Annars funkar spelet perfekt för mig.
Märkligt att vissa har en uppsjö av buggar och problem på sina riggar medan andra har noll incidenter?
Att Bethesda levererat ett spel utan buggar finns såklart inte men denna gång kom jag undan verkar det som.
Oftast beror buggarna på dåliga drivare eller ostabila system hos användaren mer än dålig kod.

Gubbar har ramlat från skyn för mig när jag skjutit ihjäl någon fiende, stuttering lag som tydligen varit en bugg med har jag upplevt, gubbar har fastnat, otroliga fps drops, fastnat vid terminalerna då jag ska lämna, ramlat genom backen på vissa ställen. Och ja listan kan göras lång gällande buggar jag varit med om

Medlem

Har stött på static animations på NPCer, döda kroppar som använder TENS, flaskor och bilar som fallit från himlen när man spawnar efter att varit inomhus, plask i vattnet utan anledning (kan måhända ha med fallande föremål från himlen att göra), questmarkers som visat fel position och som dessutom flyttar sig till andra änden av kartan när man närmat sig, vapnen i handen syns ej ibland, Dogmeat har alltid en förmåga att blockera looten och även ställa sig väldigt nära, speciellt på smala gångar ex. trappor så han trillar ner o bryter benen, andra followers verkar oxå vara linslusar o ställer sig gärna mitt framför spelaren eller puttar iväg spelaren/NPCer, gärna mitt i en konversation så man ser hur de försvinner ur bild. Överlag så är inget nåt som hindrar mitt spelande då mycket är komiskt.
Speciellt då jag gärna försöker smyga runt obemärkt men får ett uppdrag där man ska ha med sig 4 NPCer genom massa gångar som inte vet vad diskret är, garanterat ätit bokstavskex till frukost och inte kan hålla truten och gärna puttar runt allt som inte sitter fast så det far runt både sopkorgar och plastbackar till höger o vänster. Helnöjd hittills ändå

Inaktiv

Jag är i det närmaste maniskt pedant när det gäller drivrutiner och att ta bort onödiga program, och jag har sjuhelvetes mycket buggar, så jag tror personligen inte att det har nåt med skit på datorn att göra.

Kan det vara vissa kombinationer av hårdvara tro?

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Jag är i det närmaste maniskt pedant när det gäller drivrutiner och att ta bort onödiga program, och jag har sjuhelvetes mycket buggar, så jag tror personligen inte att det har nåt med skit på datorn att göra.

Kan det vara vissa kombinationer av hårdvara tro?

Självklart är det en faktor att räkna in i ekvationen.
Du kan ha "top notch" när det gäller drivare och ett rent fungerande system men kanske hårdvara i kombination med annan hårdvara kontra mjukvaran skär sig.
Det är ju trots allt PC vi talar om med miljarder olika kombinationer av både hårdvara som mjukvara

Medlem

Har hunnit lägga ganska många timmar på Fallout 4...och bara en mindre bugg so far. Två settlers som satt på samma stol. Tycker synd om de som har buggar...men oftast är det ju de som har problem som skriver om det. Tror dock merparten har det relativt smärtfritt. En poll fz? I hur stor utsträckning har du stött på buggar i Fallet 4?

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Jag är i det närmaste maniskt pedant när det gäller drivrutiner och att ta bort onödiga program, och jag har sjuhelvetes mycket buggar, så jag tror personligen inte att det har nåt med skit på datorn att göra.

Kan det vara vissa kombinationer av hårdvara tro?

Jag tror det oftast handlar om slarvfel och missar i Bethesdas script och configfiler i kombination med att viss hårdvara reagerar extremare på detta än annan.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Mindrax:

Har ca 60 timmar i spelet och har bara sett en gubbe fastna i stenar och rycka frenetiskt vid ett tillfälle.
Annars funkar spelet perfekt för mig.
Märkligt att vissa har en uppsjö av buggar och problem på sina riggar medan andra har noll incidenter?
Att Bethesda levererat ett spel utan buggar finns såklart inte men denna gång kom jag undan verkar det som.
Oftast beror buggarna på dåliga drivare eller ostabila system hos användaren mer än dålig kod.

Gubbar har ramlat från skyn för mig när jag skjutit ihjäl någon fiende, stuttering lag som tydligen varit en bugg med har jag upplevt, gubbar har fastnat, otroliga fps drops, fastnat vid terminalerna då jag ska lämna, ramlat genom backen på vissa ställen. Och ja listan kan göras lång gällande buggar jag varit med om

Tyvärr så är det en gammal grafikmotor i botten som orsakar det mesta, sätt en FPS limiter på 60FPS så försvinner allt sådant.

Motorn kan inte hantera över 60 fps.

Jag har gjort lite tweakar och har en G-sync monitor, så även om det är cappat på 60 så flyter det på relativt bra ändå. har du en 60 hz monitor så sätt på vsync så den inte går över 60.

Medlem

Har bara upptäckt en jobbig bugg, en tunna med radioaktivt material studsar i marken... något störande ljud. se kan man ju bli lite sur på companions som springer framför men det finns det perks för..


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Mindrax:

Har ca 60 timmar i spelet och har bara sett en gubbe fastna i stenar och rycka frenetiskt vid ett tillfälle.
Annars funkar spelet perfekt för mig.
Märkligt att vissa har en uppsjö av buggar och problem på sina riggar medan andra har noll incidenter?
Att Bethesda levererat ett spel utan buggar finns såklart inte men denna gång kom jag undan verkar det som.
Oftast beror buggarna på dåliga drivare eller ostabila system hos användaren mer än dålig kod.

Gubbar har ramlat från skyn för mig när jag skjutit ihjäl någon fiende, stuttering lag som tydligen varit en bugg med har jag upplevt, gubbar har fastnat, otroliga fps drops, fastnat vid terminalerna då jag ska lämna, ramlat genom backen på vissa ställen. Och ja listan kan göras lång gällande buggar jag varit med om

Tyvärr så är det en gammal grafikmotor i botten som orsakar det mesta, sätt en FPS limiter på 60FPS så försvinner allt sådant.

Motorn kan inte hantera över 60 fps.

Jag har gjort lite tweakar och har en G-sync monitor, så även om det är cappat på 60 så flyter det på relativt bra ändå. har du en 60 hz monitor så sätt på vsync så den inte går över 60.

har prövat aktivera vsync via nvidias program som dom säger man ska göra så fallout ska flyta på men har då inte märkt v någon skillnad, föredrar nästan att bethesda tar tummen ur arslet och släpper en fet patch så dom flesta problemen försvinner. Tycker ju egentligen dom borde ha lärt sig vid det här laget men tydligen inte, jag kan leva med fps drops men stuttering är snuskigt jobbigt, särskilt då det brukar bli vid fel tillfällen

1
Skriv svar