Obsidian jobbar på nytt RPG! Vågar vi hoppas på...

Robot
Medlem
Obsidian jobbar på nytt RPG! Vågar vi hoppas på...

hade gärna sett ett nytt star wars rpg från dom men känns som att disney kommer vara i vägen för det


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Eller Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2? Båda hade varit underbart!

Medlem

B-teamet deluxe! Gissar på en halvkass uppföljare till en stor serie där huvudutvecklarna inte orkat fortsätta.

Medlem

Obsidian är ingen del av EA och EA har exklusiv rätt att ge ut alla AAA-Star Wars-titlar i typ 8 år till.

Så länge EA har egna rpg-studios under sig så tror jag det är 0% chans att de låter någon annan tjäna lite småpengar på Star Wars.

Medlem

Hm...Är inte The Old Republic en del av det (numera) inofficiella Star Wars universumet och då blockat att ge ut nytt icke-canon material?
Eller inbillar jag mig?

Medlem
Skrivet av Raid25:

Hm...Är inte The Old Republic en del av det (numera) inofficiella Star Wars universumet och då blockat att ge ut nytt icke-canon material?
Eller inbillar jag mig?

förstår inte varför dom gjorde kotor serien non canon, har svårt att tro att disney har några speciella planer för just den tidsepoken xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Knights of the old republic 2 borde det väl stå?

Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Raid25:

Hm...Är inte The Old Republic en del av det (numera) inofficiella Star Wars universumet och då blockat att ge ut nytt icke-canon material?
Eller inbillar jag mig?

förstår inte varför dom gjorde kotor serien non canon, har svårt att tro att disney har några speciella planer för just den tidsepoken xD

Precis, lite fånigt att göra den mest välskrivna Star Wars storyn non-canon, dom hade ju istället fått göra Ewoker och Jar Jar Binks non-canon det hade nog fler uppskattat...

Jar Jar Binks kan gå och dö, men Ewoks är awesome

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av pinalina:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Raid25:

Hm...Är inte The Old Republic en del av det (numera) inofficiella Star Wars universumet och då blockat att ge ut nytt icke-canon material?
Eller inbillar jag mig?

förstår inte varför dom gjorde kotor serien non canon, har svårt att tro att disney har några speciella planer för just den tidsepoken xD

Precis, lite fånigt att göra den mest välskrivna Star Wars storyn non-canon, dom hade ju istället fått göra Ewoker och Jar Jar Binks non-canon det hade nog fler uppskattat...

Jar Jar Binks kan gå och dö, men Ewoks är awesome

Du har fel. Jar Jar Binks, Wookies och Ewoker behöver utrotas.

For the Empire.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av kebbe:

B-teamet deluxe! Gissar på en halvkass uppföljare till en stor serie där huvudutvecklarna inte orkat fortsätta.

Du är ju helt av banan.
Obsidian är grymma developers med riktigt bra grejer bakom sig.

Medlem

Alpha Protocol 2. Pwetty pweeze?

Medlem

Min första tanke var ett Fallout i väst...men det verkar det alltså inte vara.

Medlem
Skrivet av nathler:

Eller Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2? Båda hade varit underbart!

Obsidian gör Vampire The Masquerade och Paradox är utgivare. Det vore något.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av nathler:

Eller Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2? Båda hade varit underbart!

Obsidian gör Vampire The Masquerade och Paradox är utgivare. Det vore något.

Med tanke på den här nyheten kanske ett nytt Bloodlines inte är helt omöjligt
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20151029/svenska-paradox-ko...

Medlem
Skrivet av forzo:
Skrivet av Buio:
Skrivet av nathler:

Eller Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2? Båda hade varit underbart!

Obsidian gör Vampire The Masquerade och Paradox är utgivare. Det vore något.

Med tanke på den här nyheten kanske ett nytt Bloodlines inte är helt omöjligt
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20151029/svenska-paradox-ko...

Eller World of Darkness

Medlem

Första gissningen är ett World of Darkness spel. Kanske Masquerade 2, men inte nödvändigt en uppföljare. Tweeten från Obsidian fick en del feedback https://twitter.com/Obsidian/status/659784786479738880
Andra är ett nytt Fallout. Men har inte koll på relationen Obsidian <-> Bethesda efter NV?

Medlem
Skrivet av waeress:

Första gissningen är ett World of Darkness spel. Kanske Masquerade 2, men inte nödvändigt en uppföljare. Tweeten från Obsidian fick en del feedback https://twitter.com/Obsidian/status/659784786479738880
Andra är ett nytt Fallout. Men har inte koll på relationen Obsidian &lt;-&gt; Bethesda efter NV?

Ett turbaserat Fallout hade varit fantastiskt. Back to the roots!!!!

Medlem

Tror varken på Star Wars eller Fallout, då det är Microsoft det gäller som originalutgivare. Låter som att det är ett helt nytt IP i görningen.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av kebbe:

B-teamet deluxe! Gissar på en halvkass uppföljare till en stor serie där huvudutvecklarna inte orkat fortsätta.

Du är ju helt av banan.
Obsidian är grymma developers med riktigt bra grejer bakom sig.

Det är ett starkt kännetecken för "grymma developers" att klippa bort slutet i ett episkt rollspel när de inte klarar av deadline.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av kebbe:

B-teamet deluxe! Gissar på en halvkass uppföljare till en stor serie där huvudutvecklarna inte orkat fortsätta.

Du är ju helt av banan.
Obsidian är grymma developers med riktigt bra grejer bakom sig.

Det är ett starkt kännetecken för "grymma developers" att klippa bort slutet i ett episkt rollspel när de inte klarar av deadline.

Med "inte klarar av deadline" så antar jag att du menar "dealinen blivit framflyttat för att förläggarn vill rusha ut spelet till julhandeln".


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Alpha Protocol 2. Pwetty pweeze?

Alpha Protocol var ett av de mest.... frustrerande spelen jag spelat.
Det KUNDE varit bland det basta jag spelat, men det var hela tiden sma saker som kom ivagen. Dialogsystemet t.ex.
Hade dock med 90+% chans kopt en uppfoljare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Blackwolfe:

Alpha Protocol 2. Pwetty pweeze?

Ja tack, kör på det.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av kebbe:

B-teamet deluxe! Gissar på en halvkass uppföljare till en stor serie där huvudutvecklarna inte orkat fortsätta.

Du är ju helt av banan.
Obsidian är grymma developers med riktigt bra grejer bakom sig.

Det är ett starkt kännetecken för "grymma developers" att klippa bort slutet i ett episkt rollspel när de inte klarar av deadline.

Och trots det så blev spelet en hit. Det är vad jag definierar "grymma developers" i min bok.

Medlem

Jag hoppas jag hoppas jag hoppas,,,,,


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Jag skulle bli överlycklig om det faktiskt var kotor 3!!,

Medlem
Skrivet av sirme91:

Jag skulle bli överlycklig om det faktiskt var kotor 3!!,

Inte en chans att EA&Bioware släpper kotor licensen, när de fortfarande släpper saker till sw:tor

Medlem

Tar gärna mer KotOR. Spelen är ju bättre än filmerna rent storymässigt - än så länge i alla fall.

Medlem

Jag hoppas på något nytt med Svenska stoltheten Paradox som utgivare. Förhoppningsvis något i World of Darkness världen. Fyfan vad man pumpade Masquerade när det begav sig. Trots alla buggar är det nog ett av de bästa rpg-spelen jag lirat någonsin.

Medlem

Gjort några av de bästa rollspelen genom tiderna, förstår inte hur de inte kan få mer tilltro bland utgivare? Jag hoppas som fan på ett star wars RPG och obsidian är bland de bästa på att göra just det.

1
Skriv svar