Sony får en känga – uppkäftig film om 360-spel på Xbox One

Robot
Sony får en känga – uppkäftig film om 360-spel på Xbox One

PS4:an får betalt för gammal ost.

#microsoft, #sony


Medlem
Sony får en känga – uppkäftig film om 360-spel på Xbox One

Riktigt bra gjort av Microsoft. Hoppas Sony följer efter!

Medlem

hoppas på red dead snart =/


signatur

always use the nubs for cover

MEG
Medlem

Är ingen Microsoft anhängare men alltid trevligt med välförtjänta "kängor" oavsett vem som delar ut dem


signatur

Death is only the beginning

Sonys video var ju rolig, den här var ju bara copy-paste utan de roliga


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Känga!? Mer en info"förlåt oss" snutt för begagnadsmarknaden.

Medlem

Kul att en kan nu spela gamla xbox spelen, bra framsteg.

Däremot är nyttan som störst med bakåtkompatibilitet då när en köper en ny generation konsol, främst av två skäl.
Första är att en vill gärna kunna spela från förra generationen, den som då var fortfarande aktuella, stora bunten av flerårigt ackumulerade, spelen som låg i hyllan.
Andra anledningen är ju att spelutbudet brukar i regel vara mindre, av rimliga skäl, vid konsol-release.

Nu flera år senare så är det väl mest intressant av nostalgiska skäl, dock alltid välkommet.
Hoppas de löser bakåtkompatibiliteten från start vid nästa lansering.

Inaktiv
Skrivet av =FFM=FH:

Kul att en kan nu spela gamla xbox spelen, bra framsteg.

Däremot är nyttan som störst med bakåtkompatibilitet då när en köper en ny generation konsol, främst av två skäl.
Första är att en vill gärna kunna spela från förra generationen, den som då var fortfarande aktuella, stora bunten av flerårigt ackumulerade, spelen som låg i hyllan.
Andra anledningen är ju att spelutbudet brukar i regel vara mindre, av rimliga skäl, vid konsol-release.

Nu flera år senare så är det väl mest intressant av nostalgiska skäl, dock alltid välkommet.
Hoppas de löser bakåtkompatibiliteten från start vid nästa lansering.

*Man

Medlem

Håller tummarna på att jag snart kan spela The Darkness igen <3


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Sonys video var ju rolig, den här var ju bara copy-paste utan de roliga

Håll faktiskt med, dessutom känns det som att kängan sony gav 2013 var betydligt starkare än det här. Men annars är jag jätteglad att microsoft börjar ta bra beslut igen.

Avstängd

Så hypeade alla är över dessa gamla 360 spel får mig att börja fundera om det finns något spel till x1 som är värt att spela.

Och för att inte nämna alla dessa "Vem vill ha en ps4... den får ju bara gamla spel" kommentarer som syntes i diverse kommentarsfält tidigare


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:

Så hypeade alla är över dessa gamla 360 spel får mig att börja fundera om det finns något spel till x1 som är värt att spela.

Och för att inte nämna alla dessa "Vem vill ha en ps4... den får ju bara gamla spel" kommentarer som syntes i diverse kommentarsfält tidigare

Vad är PS4 för nåt?

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av DrAg00nEn:

Så hypeade alla är över dessa gamla 360 spel får mig att börja fundera om det finns något spel till x1 som är värt att spela.

Och för att inte nämna alla dessa "Vem vill ha en ps4... den får ju bara gamla spel" kommentarer som syntes i diverse kommentarsfält tidigare

Vad är PS4 för nåt?

Ja vem behöver ps4 nu när Xbox1 äntligen får tillgång till bra spel

Inaktiv
Skrivet av Ryktet:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av DrAg00nEn:

Så hypeade alla är över dessa gamla 360 spel får mig att börja fundera om det finns något spel till x1 som är värt att spela.

Och för att inte nämna alla dessa "Vem vill ha en ps4... den får ju bara gamla spel" kommentarer som syntes i diverse kommentarsfält tidigare

Vad är PS4 för nåt?

Ja vem behöver ps4 nu när Xbox1 äntligen får tillgång till bra spel

Jag äger en PS4, haft Xbone innan men bytte då det fanns så få exklusiva titlar som tilltalade mig. Om Xbone börjar få heta exklusiviteter är jag helt klart beredd att införskaffa den igen.

Skrivet av DrAg00nEn:

Så hypeade alla är över dessa gamla 360 spel får mig att börja fundera om det finns något spel till x1 som är värt att spela.

Och för att inte nämna alla dessa "Vem vill ha en ps4... den får ju bara gamla spel" kommentarer som syntes i diverse kommentarsfält tidigare

Klart som tusan att det finns bra xbonespel, och att kunna spela 360spel är ju bra då slipper man starta upp olika konsoller hela tiden .

Avstängd
Skrivet av About 666 Ewoks:
Skrivet av DrAg00nEn:

Så hypeade alla är över dessa gamla 360 spel får mig att börja fundera om det finns något spel till x1 som är värt att spela.

Och för att inte nämna alla dessa "Vem vill ha en ps4... den får ju bara gamla spel" kommentarer som syntes i diverse kommentarsfält tidigare

Klart som tusan att det finns bra xbonespel, och att kunna spela 360spel är ju bra då slipper man starta upp olika konsoller hela tiden .

Visst. så länge som 360 spelet man vill spela är med på listan över kompatibla spel... om inte så måste du ändå starta upp en annan konsol.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av =FFM=FH:

Kul att en kan nu spela gamla xbox spelen, bra framsteg.

Däremot är nyttan som störst med bakåtkompatibilitet då när en köper en ny generation konsol, främst av två skäl.
Första är att en vill gärna kunna spela från förra generationen, den som då var fortfarande aktuella, stora bunten av flerårigt ackumulerade, spelen som låg i hyllan.
Andra anledningen är ju att spelutbudet brukar i regel vara mindre, av rimliga skäl, vid konsol-release.

Nu flera år senare så är det väl mest intressant av nostalgiska skäl, dock alltid välkommet.
Hoppas de löser bakåtkompatibiliteten från start vid nästa lansering.

*Man

Tack!
Kan det vara för att folk kollar för möcke på Ensam bonde söker?

En kan ju alldri va säker..

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=7MDZy041Xn4 <-- sen finns ju även detta. Finns till ps4a med, men funkar sämre.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Älskar de där små undertexterna på sonys video som nästan säger helt emot vad som händer i videon. Får mej att tänka på alla reklamer i GTAV

Medlem

Men ingen verkar reagera på att det krävs en uppkoppling för att detta ska fungera. Det är ju inte att bara sätta i 360 spelet och sen spela utan det måste ju först laddas ner.

Avstängd
Skrivet av Dumlen:

https://www.youtube.com/watch?v=7MDZy041Xn4 <-- sen finns ju även detta. Finns till ps4a med, men funkar sämre.

På vilket sätt fungerar det sämre?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Dumlen:

https://www.youtube.com/watch?v=7MDZy041Xn4 &lt;-- sen finns ju även detta. Finns till ps4a med, men funkar sämre.

På vilket sätt fungerar det sämre?

Man måste logga ut och in på varandras konton för att kunna uppdatera spellistan och tanka ner spelen. På xbox one dyker spelen upp så fort de läggs till och man delar spelbiblioteket direkt,


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Avstängd
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Dumlen:

https://www.youtube.com/watch?v=7MDZy041Xn4 &lt;-- sen finns ju även detta. Finns till ps4a med, men funkar sämre.

På vilket sätt fungerar det sämre?

Man måste logga ut och in på varandras konton för att kunna uppdatera spellistan och tanka ner spelen. På xbox one dyker spelen upp så fort de läggs till och man delar spelbiblioteket direkt,

Ah ok. Har aldrig använt mig av detta sätt. Brukar bara köra shareplay istället


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Funderar att skaffa Xbone för att få det bästa av två världar alltså! nom nom


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av =FFM=FH:

Kul att en kan nu spela gamla xbox spelen, bra framsteg.

Däremot är nyttan som störst med bakåtkompatibilitet då när en köper en ny generation konsol, främst av två skäl.
Första är att en vill gärna kunna spela från förra generationen, den som då var fortfarande aktuella, stora bunten av flerårigt ackumulerade, spelen som låg i hyllan.
Andra anledningen är ju att spelutbudet brukar i regel vara mindre, av rimliga skäl, vid konsol-release.

Nu flera år senare så är det väl mest intressant av nostalgiska skäl, dock alltid välkommet.
Hoppas de löser bakåtkompatibiliteten från start vid nästa lansering.

*Man

Vill du hellre ha hen?

Det här är den feature jag har väntat. Vår 360 används fortfarande dagligen av barnen och 3 000 kr för att ersätta en tio år gammal konstruktion känns inte så farligt. Hade det här funnits från start hade jag köpt en vid lansering.

Medlem

Jag kan ju tycka att spel som inte hänger lika mycket på tekniken (alltså grafik/spelmekanik osv) borde få bakåtkompabilitet först. Jag syftar på spel som Rockband/GuitarHero tex. Har typ alla RB och GH till 360 men känner inte för att plocka fram maskinen bara för att köra någon låt.

Lite samma problem med Singstar på Playstation. Nu är själva spelet gratis att ladda ner på både PS3 och PS4 men tyvärr funkar inte PS2-skivorna på PS4. Likaså finns inte alla låtar till PS4 som jag köpte och laddade ner till PS3 en gång i tiden. Alla Coldplays låtar tex finns bara på PS3...

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Dumlen:

https://www.youtube.com/watch?v=7MDZy041Xn4 &amp;lt;-- sen finns ju även detta. Finns till ps4a med, men funkar sämre.

På vilket sätt fungerar det sämre?

Man måste logga ut och in på varandras konton för att kunna uppdatera spellistan och tanka ner spelen. På xbox one dyker spelen upp så fort de läggs till och man delar spelbiblioteket direkt,

Ah ok. Har aldrig använt mig av detta sätt. Brukar bara köra shareplay istället

Shareplay ger väl bara en tillgång till spelen en viss tid? Med det här får du tillgång till spelen så länge som din kamrats konsol räknas som hemmabox, samt att du har tillgång till dina egna spel.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Avstängd
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Dumlen:

https://www.youtube.com/watch?v=7MDZy041Xn4 &amp;amp;lt;-- sen finns ju även detta. Finns till ps4a med, men funkar sämre.

På vilket sätt fungerar det sämre?

Man måste logga ut och in på varandras konton för att kunna uppdatera spellistan och tanka ner spelen. På xbox one dyker spelen upp så fort de läggs till och man delar spelbiblioteket direkt,

Ah ok. Har aldrig använt mig av detta sätt. Brukar bara köra shareplay istället

Shareplay ger väl bara en tillgång till spelen en viss tid? Med det här får du tillgång till spelen så länge som din kamrats konsol räknas som hemmabox, samt att du har tillgång till dina egna spel.

Shareplay kan köras 1 timme i gången. Det som är bättre med shareplay är ju förstås att du inte behöver logga in på någon annans konsol. Om du har en Ps4 och vill spela något spel som jag har så är det bara att skicka en request/invite. Efter 1 timme är slut så är det bara att köra en till invite så får man fortsätta därifrån man slutade. Även ganska kul iom att man kan spela t.ex split-screen via shareplay eller till och med hjälpa sin kompis ta sig förbi ett svårt parti i en bana.

Sen som tidigare har sagts att det med hemma-konsolen även fungerar på ps4an.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Tycker det känns jävligt märkligt att de försöker "svara" med den här videon. Visst, det är en fördel att en ny konsol är bakåtkompatibel, men jag köper väl en ny konsol för att köra specifika NYA titlar på den.
Det jävla genidraget som Microsoft var på väg att genomföra, (att inte kunna sälja sina egna spel och att man var tvungen att vara online för att spela dem) kommer åtminstone jag fortfarande ihåg och tycker inte att de kan skoja bort med den här löjliga svarsvideon. Om man nu inte kan spela PS3-spel på en PS4... so what? Köp en PS3...vad är problemet. Deras (Microsoft) skämt till Xbox360 kunde ju inte heller spela alla original-Xbox titlar. Slår vad om att man inte kan göra det med XboxOne heller.

1
Skriv svar