Första gamebreaker-buggen i Fallout 4 upptäckt?

Robot
Första gamebreaker-buggen i Fallout 4 upptäckt?

Det här ska du verkligen se upp med, om man får tro rapporterna.


Medlem
Första gamebreaker-buggen i Fallout 4 upptäckt?

Jadu... Fallout 4 är nog det buggigaste spelet jag någonsin spelet, även i Bethesda-mått. Känns som att det bara var en fråga om tid tills den första gamebreaker-buggen skulle upptäckas.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Jadu... Fallout 4 är nog det buggigaste spelet jag någonsin spelet, även i Bethesda-mått. Känns som att det bara var en fråga om tid tills den första gamebreaker-buggen skulle upptäckas.

På 40 timmar spelade så är nog den värsta buggen jag stött på att min skärm stutterar när jag ska lockpicka. Jag vill minnas att Fallout 3 va bra mycket buggigare än så!

Medlem

1 vecka sedan release och inte ett ord från Bethesda "we are working on it". En patch att fixa de allvarligaste buggarna.

Kommer invänta köp tills de patchat spelet. Men i den här takten är det riktigt oroväckande. Kanske blir en bra julklapp?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Brain:

Jadu... Fallout 4 är nog det buggigaste spelet jag någonsin spelet, även i Bethesda-mått. Känns som att det bara var en fråga om tid tills den första gamebreaker-buggen skulle upptäckas.

Vad kallar du då Skyrim?

Detta är inget förvånande, med mer komplexa motorer så kommer det mer buggar.. detta gäller ALLT i dagens digitala IT värld..

Får hoppas att BE patchar det snart


signatur

Star Citizen - Swedish Umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Sweumb på RSI
Sweumb Discord

Medlem

Jag har inte stött på en enda bugg förutom att man inte kan använda datorer om man har över 60Hz FPS

Medlem

Jadu buggar finns det gott om xD
Hade en senast igårkväll, satt mig på en stol för att "vänta" tills soluppgång, men det kom en lurker ur vattnet och attackerade mig så jag flög upp ur stolen, då tyckte spelet att jag "satt ner", så jag kunde inte få upp något vapen var bara att låta honom döda mig och ladda om spelet


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Son of a ...

STEAM håller på och laddar ned det, men tänker inte råspela innan det blir patchat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelet har kraschat fyra ggr för mig sedan release annars fungerar det stabilt

Medlem
Skrivet av alle090:
Skrivet av Brain:

Jadu... Fallout 4 är nog det buggigaste spelet jag någonsin spelet, även i Bethesda-mått. Känns som att det bara var en fråga om tid tills den första gamebreaker-buggen skulle upptäckas.

Vad kallar du då Skyrim?

Detta är inget förvånande, med mer komplexa motorer så kommer det mer buggar.. detta gäller ALLT i dagens digitala IT värld..

Får hoppas att BE patchar det snart

Hade mycket mindre problem med Skyrim.

Det finns oerhört många designmissar i motorn. Att Fallout 4 är så pass buggat beror mest på inkompetens (t.ex. att fysikmotorn baseras på grafikkortets uppdateringsfrekvens), inte på grund av att deras motor är komplex.

Men, trots detta är spelet ett oerhört stort projekt. Jag hävdar dock att de största buggarna inte beror på det, t.ex. att datorerna hänger spelet, kraschar med jämna mellanrum, AI som fastnar i väggar, dålig pathfinding, etc.


signatur

Have a good time!

Medlem

Game of the year edition blir nog mustig!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det enda problemet jag haft är väl tog bort låsningen av frame raten, Det gick absolut inte att lockpicka alls då allt gick i 4x hastigheten xD.

Bortsett från att vapnet har blivit osynligt ibland så har jag inte sett några riktiga buggar.

Medlem
Skrivet av alle090:
Skrivet av Brain:

Jadu... Fallout 4 är nog det buggigaste spelet jag någonsin spelet, även i Bethesda-mått. Känns som att det bara var en fråga om tid tills den första gamebreaker-buggen skulle upptäckas.

Vad kallar du då Skyrim?

Detta är inget förvånande, med mer komplexa motorer så kommer det mer buggar.. detta gäller ALLT i dagens digitala IT värld..

Får hoppas att BE patchar det snart

Detta hade kanske varit ett vettigt argument om FO4 hade en mer komplex motor, men eftersom det är samma motor som för praktiskt taget alla tidigare Bethesda-spel så håller det inte riktigt. Däremot kanske Bethesda borde använda en motor som inte är urusel, men varför skulle dom bry sig när alla köper spelet och sedan ursäktar buggar som internet kollektivt skulle tokflippa på om dom fanns i ett annat spel?

Medlem
Skrivet av Viking22:

Det enda problemet jag haft är väl tog bort låsningen av frame raten, Det gick absolut inte att lockpicka alls då allt gick i 4x hastigheten xD.

Använd Dxtory när du spelar utan v-sync så cappar den till valfri fps så slipper du lagget som kommer med v-sync. Kör själv så och funkar perkekt! Ända är att det blir lite screen-tearing. Brukar vara känslig men var inte alls så mycket tearing så det kan jag leva med

Medlem

Gäller problemet alla plattformar?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tur att man inte är lättlurad och köper spel på releasedagen


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

De enda problemen jag stött på är att AI´n på companions kan vara lite lullig ibland samt att Dogmeat inte funnits på den plats jag skickat tillbaka honom till när jag bytt companions. Men som tur är så kunde man spawna honom via console-command


signatur

Game long and prosper

L32
Medlem

Jag har stött på långt fler och värre buggar i Skyrim än i Fallout 4, och detta trots att jag började spela Skyrim nästan ett år efter att det släpptes.

Skribent
Skrivet av Brain:

Jadu... Fallout 4 är nog det buggigaste spelet jag någonsin spelet, även i Bethesda-mått. Känns som att det bara var en fråga om tid tills den första gamebreaker-buggen skulle upptäckas.

För mig är det Vampire the Masquerade: Bloodlines som tar den tronen. Det spelet var totaltrasigt, men ändå helt omöjligt att sluta spela. Och även Fallout 2 var buggigare vid release, tror jag.

Men jag har haft tur i Fallout 4 å andra sidan.

Medlem

Tyvärr varken kan man visst inte upptäcka alla buggar i så stora spel... för många konfigurationer, speciellt på pc och samt när man har en stor öppen värld så lär man nog inte hitta alla heller.

Enda sättet att stoppa detta är att testa spelet en lååång tid, och där efter släppa spelet. Så pga det lär nog ingen öppen världs RPG bli 100% buggfri.

Medlem

60 timmar spelat, fyra krascher, framedrops när jag använder vissa kikarsikten, annars inte haft några större problem med buggar. Upplever det som ett större problem att man får VÄLDIGT få förklaringar på hur man gör saker. Insåg nyss att man faktiskt kan få sin companion att ta på power armour. Basbyggandet är kasst så det har jag knappt lagt någon tid på. Men, storyn var grym, älskar combaten, lätt näst bästa spelet i år!

Medlem
Skrivet av herrkilman:

För mig är det Vampire the Masquerade: Bloodlines som tar den tronen. Det spelet var totaltrasigt, men ändå helt omöjligt att sluta spela. Och även Fallout 2 var buggigare vid release, tror jag.

Jag stötte på en bug i Fallout 2 efter drygt halva spelet som gjorde att det inte gick att spela vidare. Det tog flera år innan jag gjorde ett nytt försök från början och spelade igenom det.

Medlem

Fastnar vid varje terminal mer eller mindre, WHY WHYYYYYYYYYYYYYYYYYYY. Bethesda-piskan slår hårt emot oss enthusiaster med 144Hz-skärm :'(

Medlem

Hitta en bugg igår, om du ställer powerarmorn mot väggen med ryggen till och går ut och sen går in igen och inte kommer in, blir det cutscen forever

Medlem
Skrivet av StenaFoss:

Hitta en bugg igår, om du ställer powerarmorn mot väggen med ryggen till och går ut och sen går in igen och inte kommer in, blir det cutscen forever

HAHA ska låta bli det då! Själv mötte jag en Deathclaw i början som jag dödade med min 10MM pistol och i kalsonger-armor. För när jag panikslaget sprang in i ett hus fastnade monstret vid dörrkarmen och kunde inte komma loss. Senare fick jag reda på att man enligt uppdraget skulle gått till taket först tydligen och hämtat en Powerarmor samt Minigun. Men men, mitt sätt gick ju också...

Skribent
Skrivet av Margy:
Skrivet av herrkilman:

För mig är det Vampire the Masquerade: Bloodlines som tar den tronen. Det spelet var totaltrasigt, men ändå helt omöjligt att sluta spela. Och även Fallout 2 var buggigare vid release, tror jag.

Jag stötte på en bug i Fallout 2 efter drygt halva spelet som gjorde att det inte gick att spela vidare. Det tog flera år innan jag gjorde ett nytt försök från början och spelade igenom det.

Numera är ändå några av de värsta buggarna bortpatchade. När jag spelade det vid releasen var det ett veritabelt minfält av buggar. Tog mig igenom det ändå, och älskar verkligen spelet, men jisses.

En favoritbugg var när bilen försvann, förutom bakluckan. Gick inte längre att åka i den, men vid varje plats dök just bakluckan upp så jag kunde fortsätta förvara loot i den.

Medlem

Har bara haft några rag doll-buggar på döda kroppar några få gånger på mina 60 timmar.
Funkar skitbra på min rigg annars.

Medlem
Skrivet av HaxXt:
Skrivet av StenaFoss:

Hitta en bugg igår, om du ställer powerarmorn mot väggen med ryggen till och går ut och sen går in igen och inte kommer in, blir det cutscen forever

HAHA ska låta bli det då! Själv mötte jag en Deathclaw i början som jag dödade med min 10MM pistol och i kalsonger-armor. För när jag panikslaget sprang in i ett hus fastnade monstret vid dörrkarmen och kunde inte komma loss. Senare fick jag reda på att man enligt uppdraget skulle gått till taket först tydligen och hämtat en Powerarmor samt Minigun. Men men, mitt sätt gick ju också...

Älska dålig pathing!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av HaxXt:
Skrivet av StenaFoss:

Hitta en bugg igår, om du ställer powerarmorn mot väggen med ryggen till och går ut och sen går in igen och inte kommer in, blir det cutscen forever

HAHA ska låta bli det då! Själv mötte jag en Deathclaw i början som jag dödade med min 10MM pistol och i kalsonger-armor. För när jag panikslaget sprang in i ett hus fastnade monstret vid dörrkarmen och kunde inte komma loss. Senare fick jag reda på att man enligt uppdraget skulle gått till taket först tydligen och hämtat en Powerarmor samt Minigun. Men men, mitt sätt gick ju också...

Älska dålig pathing!

Detta fenomen har jag med märkt av, fiender som tar milsväga omvägar för att nå mig trots att jag står någon meter ifrån

123
Skriv svar