Need for Speeds AI-gummiband görs mjukare

Robot
Need for Speeds AI-gummiband görs mjukare

Första större uippdateringen landar om några veckor.

#need-for-speed, #ghost-games


Medlem
Need for Speeds AI-gummiband görs mjukare

Då väntar jag gärna på pc-versionen.
Hoppas den är ok och fixad då.


signatur

autograph

Medlem

Var så redan i första Need for Speed som kom på 90 talet. En gång gick jag och mikrade en Pan Pizza under ett lopp. Kom ikapp motståndarna innan jag hann påbörja andra varvet.

Medlem

Kan icke fatta att man fortfarande ens vågar använda catch up, ett mer värdelöst och lat koncept finns ej.

Programmera AI? Why? Kör de för sakta så öka deras toppfart över din..... Kör de för sakta? Få dem att sakta ner och vänta på dig!

Vad sägs om att skapa olika svårighetsgrader baserat på hur bra AI förarna är? OH WAIT.... det hade ju varit helt ologiskt!

Medlem

Jag har säkert råkat ut för det i NFS-spel också, men ett tillfälle som jag alltid tänker på när jag läser om detta är från Gran Turismo 6.
Flygande start, sist i ledet på Willow Springs och man ska ta sig till första plats. Är ca 30 sekunder efter ettan. Efter ca 1,5 varv kör jag om ettan, inget konstigt, men sedan... Att hålla den bilen bakom sig i några varv är otroligt svårt, måste hela tiden blockera. Gör man ett misstag är det bara att börja om. Gör man flera misstag i början är det ingen fara, man kommer lätt ikapp.
Väldigt ojämnt.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Finns det ratt-stöd?

Medlem
Skrivet av Freneticz:

Finns det ratt-stöd?

Nej tyvärr inte

1
Skriv svar