Dags att införa restriktioner för nya konton?

Medlem
Dags att införa restriktioner för nya konton?

Med anledning av senaste tidens spamattacker, skulle det inte kunna vara idé att införa postningsrestriktioner för nya konton?

t. ex. antingen att man måste vara reggad i X antal dagar innan man kan posta i / starta en ny tråd, eller att man får max posta x antal inlägg/dag?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Något måste göras.

Jag blir kränkt av alla dessa spamkonton.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Rätta mig om jag har fel men har inte ett fåtal av dessa spamattacker de senaste månaderna även kommit från äldre konton?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Rätta mig om jag har fel men har inte ett fåtal av dessa spamattacker de senaste månaderna även kommit från äldre konton?

Både och, så svårt att förhindra på ett sånt sätt som inte stör den vanliga användaren. Detta är med största sannolikhet manuellt spam, alltså inga robotar, så även om vi skulle införa en spärr på några dagar skulle det inte hjälpa. Rapportera så fort ni ser det så tar vi bort så snabbt vi kan.


signatur
Testpilot

Dessa manuella attacker är nog svåra men en vanlig dödlig som ej spammar postar sällan 5-10 identiska inlägg i olika forumdelar.
Om man blockar nya användare att posta mer än 1-2 antal inlägg i början per X antal timmar så förhindrar man iallafall den stora mattan av spam vi sett på sistone.

Medlem

Fler moderatorer kanske skulle kunna hjälpa?

1
Skriv svar