Äntligen Fallouthelg

Testpilot
Äntligen Fallouthelg

Som vanligt har jag för lite tid i veckan att gräva ner mig ordentligt i Fallout 4
Men nu i helgen då blir det av!

* Dator trimmad
* Whiskeyn redo (Nuka Cola Victory)
* Sambon förberedd
* Dricka redo (Sunset Sarsaparilla)
* Polly och andra (Sugarbombs) inköpta

Sitter nu och läser om spelet massor med roliga historier om hur folk har spelat så jag vet ju redan nu att jag kommer ha det superkul.

Men i sedvanlig stil kryllar det av buggar men det som slår mig mest är följande.

1: FPS låst och undangömda inställningar för detta. (Dessutom fps knutet till fysikmotorn)
2: Låst FOV och inga val för detta.
3:Musacceleration.

Suck! men Vaaaaaaarför?! Hela tiden upprepas detta då de släpper spel!
Har alla större studios kvalitetsavdelningar gemensamma dokument där de kommer överens att strunta i dessa saker som är jäkligt grundläggande ?

Hittade ett bra program som fixar det mesta [http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/102/?]
Jäkligt bra att folk fixar sånt här - PUH!

Ser fram emot att njuta i Fallout , jag har ju stämningen uppe efter dryga 60 timmar Fallout New Vegas i ryggen.

KIRI OUT!

#blogg

Medlem
Äntligen Fallouthelg

Gillar spelet men det är verkligen spelet som man efter 5 timmars speltid lyckats röra sig 100m i spelet för det kommer saker som man måste undersöka hela tiden. Värsta problemet är dock att granater och vapen melee sitter på samma knapp...

Löste problemet med fps (efter ha låst upp) genom att ställa in i amd eller nvidia kontrollen att spelet inte får gå över 90 fps. Om nu amd kunde släppa sina crossfire drivisar så skulle jag bli oerhört tacksam.

Testpilot

Nu kom det nya AMD drivare

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Nu kom det nya AMD drivare

Japp fick hela 4 fps mer...och inget crossfire stöd, suck men har kul iaf

Testpilot
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av Harakiri:

Nu kom det nya AMD drivare

Japp fick hela 4 fps mer...och inget crossfire stöd, suck men har kul iaf

Det är så jäkla trist att grafikkortstillverkarna inte fixar SLI/Crossfire , jag gav upp SLI för ett antal år sedan just på grund av att det ALLTID tametusan var trasigt då spelen släpptes.

1
Skriv svar