Seg surfning på fz.se?

Medlem
Seg surfning på fz.se?

Halloj admins,

Tänkte bara höra vad det är för reklam som snor ca, 80-93% CPU kraft via browsern på siten just nu?

Har använt mig av Firefox och Opera och får samma resultat så fort jag kommer in på Fz.se
Började för några dagar sedan men la inte märke till det direkt förens scrollningen på första sidan började haka sig fast. Antar att problemet ligger i någon reklam banner eller liknande då det enbart inträffar på första sidan och inte när man navigerar sig vidare på siten.

Är inte så på någon annan site jag besöker och de har aldrig varit så tidigare på fz heller så något måste ju lagts till.
Och problemet kvarstår på jobbets och vänners datorer :). Enkel lösning personligen är ju att klicka bort reklamen via plugin i broswern men som sagt de finns ju folk som kanske inte använder sig av sådana trevliga verktyg.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Jee
Medlem

Har märkt av det innan också. Har fått för mej att det är någon Battlefield reklam som gör det. Har inte märkt av det lika mycket nu men innan började det hacka lite.


signatur

Eller inte?

Medlem

reklamen är för Battlefield 2142: Northen Strike tror jag, den när man ska "öppna" en burk så kommer det ut en motion mine(flash). Den tar ganska mycket CPU kraft har jag också märkt men man kör ju Firefox och adblock.

Antikvitet

Vi är medvetna om problemet och jobbar hårt för att lösa det.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Okej en lösning som borde fungera ganska direkt är väl att ta bort Command & Conquer 3 flash reklamen? Det är den som drar ner hela start sidan som det är nu. Så fort man blockar den så flyter siten på som vanligt.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

För mig har FZ alltid flutit på perfekt. :/

Medlem

Har stört mig på den där C&C 3-reklamen sedan den kom, tror det är den som ställt till det i alla fall, så jag installerade Adblock Plus, ett addon till Firefox och all reklam försvann från förstasidan och alla problem med dem. Lite synd att man ska behöva göra så för att kunna läsa sidan eftersom FZ.se trots allt behöver reklamen, men den gör ingen nytta om folk blockerar den för att kunna läsa sidan ö.h.t.

Medlem

Ni kan säger er åsikt om reklamen i kommentarerna till denna nyheten.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

"Vem tycker du bär skulden för problemet med tunga flashannonser?"

Både fz och annonsören förstås! Varför finns det inget sånt alternativ? :/

*EDIT*
Jahapp... då var omröstningen avslutad. Redan?! Hmpf! Min röst räknades inte.

Jee
Medlem

Kan ju säga att det inte har blivit bättre nu. Vet inte vilken annons det är men när den kommer upp så låser sig Firefox och jag måste vänta ngn sec så kommer det här fram.


signatur

Eller inte?

Medlem
Citat:

Kan ju säga att det inte har blivit bättre nu. Vet inte vilken annons det är men när den kommer upp så låser sig Firefox och jag måste vänta ngn sec så kommer det här fram.

Samma här, och jag använder Flock som webläsare....Då får jag detta...

Medlem

Extremt irriterande. Jag har inget emot flashannonser, men den här gör ju huvudsidan nästan oanvändbar. Varför kan ni inte bara ta bort den? Är ni bundna av annonsören att ha kvar den, eller nåt?


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Det har dykt up en ny problem Flash annonerrna gave ett fel ett meddelande kom up och sa att ett flash reklam hade dålig skript. Den fryser web läsaren.

FZ ni är goda och dessa onda flash reklam ger er dålig rykten bli av med dessa gå tillbaks till gamla hederliga gif reklam istället eller hitta annan lösning öppna en donation för de som vill betala och slippa reklam.

Inaktiv

Jävligt störande att något flashscript krashar webbläsaren (i mitt fall Firefox).


signatur

War never changes.

Antikvitet

Har löst situationen på kort sikt nu - annonsen är borta.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv
Skrivet av John:

Har löst situationen på kort sikt nu - annonsen är borta.

Underbart!


signatur

War never changes.

Medlem

Najs att se lite progress på den biten, då det är mitt enda minus med fz för stunden. Har nog inget nytt att tillkomma med men upplever att fpsen i wow är brutalt låg medan jag har fz i bakgrunden.. Kanske dumt att ha kan man säga, men ett gott tecken på att det är lite tyngd i sidan (bra/dåligt? xD). O så är det någon rolig bugg som jag skulle förknippa med flashreklamen tror ja; har jag fz uppe samtidigt som jag lyssnar på pandora radion så muteas den senare lite då o då. Ganska lustigt må jag säga.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

1
Skriv svar