Första gamebreaker-buggen i Fallout 4 upptäckt?

Medlem

Buggarna varierar så mycket för varje person. Det är knasigt. Det märker ju defenitivt hur ostbit motorn är. Själv så tycker jag det mest gamebreaking är när spelet går fortare när man har bättre fps. För det får mig att må illa. Man skjuter mot någon och sedan skall man springa fram och finisha dem så springer man fram i tusen km/h och slår 1000 per sekund. Detta spel är enligt mig för buggat för att spela. Spelet ser inte värst bra ut heller men tar sjukt mycket på CPUn på vissa ställen. Inte ens en NASA dator kan fucking prestera bra på vissa ställen pga dålig optimering. Snart nog kommer nog HD texturepack till PC iaf. Håller mig borta från spelet till de fixat det. Jag vill bara ha ett fungerande spel, är de för mycket att begära dessa dagar?


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Gjorde 3 bosättar uppdrag i rad, på olika platser, skulle sedan lämna in alla 3 på samma gång till Peston. Gör inte det! Hela quest kedjan buggade, fick way points till uppdrag jag klarat samt till en bosättning som ej gick att ta bort. Fick ingen xp för dem 3 uppdragen heller. Usch, ny gubbe nu...drygt att tappa 50 timmar men nu kan man ju bygga gubben lite smartare så allt är inte av ondo.

Medlem

Har spelat i 10tim på ps4 och det enda som hänt var att hund kött svävade ovanför en soffa i några sekunder. Annars så har jag inte blivit störd av något. Tom ladd tiderna är ok. Brukar föredra spel med långa avbrott eftersom då kan man spela hay Day på ipaden.

Medlem

Hela Brotherhood of Steel quest line är låst för mig. Så fort jag öppnar dörren till deras tillhåll så ramlar jag ur världen. Kan ta mig upp igen med tcl, men slår jag av för att prata med NPC så faller jag ur världen igen. SJUKT irriterande.

Sedan har jag också en Brahmin (från trader) på taket av ett av husen i Sanctuary Hills. Ganska irriterande för rollspelsmomenten och jag blir dessutom tokig på att ständigt höra "MUUUUUUU".

Medlem

jag har 60 timmar nu totalt buggfritt.


signatur

//monster

Medlem

Verkar ha en jävla tur, har inte märkt av något. Hittils är min spelupplevelse mycket fin

Medlem

första buggen, ett mutfruit-träd har fastnat i marken och går inte att flytta


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av conthox:

Gäller problemet alla plattformar?

Jag har knappt sett några buggar alls på PS4.

Det värsta som hänt är att jag fastnat i nån ruin och fick ladda om senaste quicksaven. Så nu sparar jag ofta ifall det skulle hända igen. På ett annat ställe föll min companion och bröt benen, sen varje gång jag gic genom en dörr tranporterades hon till mig men blev sittandes mot väggen utan att kunna gå förräns jag lämnat byggnaden helt och hållet. Det var lite störigt men tror det var typ 0,1% chans att det skulle kunnat hända.

Medlem

nu har jag lirat en 90 timmar och inga märkvärdiga buggar har visat sig. är förvånad


signatur

//monster

123
Skriv svar