"Kompromisslösa kvalitetskrav" försenar nya Deus Ex

Robot
"Kompromisslösa kvalitetskrav" försenar nya Deus Ex
Medlem
"Kompromisslösa kvalitetskrav" försenar nya Deus Ex

Självklart kan vi vänta om det innebär ett bra spel istället för rushat skit!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det jag har svårt att förstå är hur man kan sätta ett datum för när man vet att det är polerat nog. Rätt attityd bör väl ändå vara "det är klart när det är klart"?

Medlem

Respekt till Eidos som sätter kvalitet framför allt annat. Så bygger man en trogen kundbas *blink blink mot Ubisoft*.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Det jag har svårt att förstå är hur man kan sätta ett datum för när man vet att det är polerat nog. Rätt attityd bör väl ändå vara "det är klart när det är klart"?

Det är viktigt att ha mål uppsatta och ha en bra struktur på sitt arbete.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Det jag har svårt att förstå är hur man kan sätta ett datum för när man vet att det är polerat nog. Rätt attityd bör väl ändå vara "det är klart när det är klart"?

När man jobbar med mjukvaruutveckling behöver man alltid ha ett hum om hur lång tid saker tar. Både för planeringens skull, men även ekonomins. Man är medveten om att vissa komponenter är mer riskfyllda än andra. Något som tar ett år att göra går ofta att estimera ganska exakt (vilket är varför man ofta kan utannonsera ett releasedatum lång tid innan). Talar vi om nåt som kommer ta flera år att göra är det även flera års felmarginal man får räkna med. Men att jobba utan att ha någon som helst målbild tidsmässigt fungerar inte riktigt.

Den här typen av uppskjutningar är de mest rimliga i mitt tycke. Om releasen var beräknad att vara om tre månader är det ganska exakt nu, 3-6 månader innan som du bör veta att deadlinen inte håller. Då är det förmodligen ett flertal riskfaktorer som smällt och tar längre tid att åtgärda än vad de ursprungligen hade förväntat sig. Man beräknar ofta med olika scenarion och nu gissar jag att det är ett av deras worst case-scenarion som slagit ut. Nu har man istället mer kunskap om vad som behöver göras och kan då på nytt sätta ett estimerat datum för när det bör vara klart.

Medlem

Fair enough dudes

Helt OK, vill ha ett så perfekt spel som möjligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack jag har tillräckligt med bra spel i backlogen för flera år framöver. Har inte ens hunnit med Human Revolution än.

Medlem

En stor eloge till dem
Men det sätter å andra sidan en press på att de levererar, för om spelet blir à la Batmanbuggigt så står de med ett än större hundhuvud nu när de hävdar att de går som fanbärare för kvalité Men jag tror de levererar, har de gjort förut om jag inte minns fel!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

För mig låter detta helt perfekt! Det är så många andra spel som kommer i februari att jag trodde jag skulle bli knäpp. Nu slipper jag välja mellan ME2 o DE

Medlem
Skrivet av Sally00074:

För mig låter detta helt perfekt! Det är så många andra spel som kommer i februari att jag trodde jag skulle bli knäpp. Nu slipper jag välja mellan ME2 o DE

Samma här! för mycket bra på en gång är synd faktiskt. De får gärna ta längre tid på sig för att göra bättre spel framöver.

Medlem

Skönt, dom testade och insåg att det var buggigt, men istället för att släppa och hoppas på att folk är blinda så försöker dom faktiskt göra nånting åt buggarna. Fantastiskt att det faktiskt finns större utvecklare som är måna om sitt rykte

Medlem

Nog för att jag gärna hade viljat ha Deus Ex i Februari, men om det här innebär ett bättre felfritt och polerat spel så har jag inga problem att vänta lite till.

Det har varit alldeles för många spel som rushats ut de senaste åren bara för att hålla ett visst släppdatum, spel som har haft stora brister med ofärdiga funktioner, ryckiga rörelser/animationer, spelförstörande buggar, grafikproblem, physikproblem osv.

Hellre då att utvecklarna får lite extra tid än att vi spelare ska behöva dras med ett trasigt spel de första 3-6 månaderna. Jag kan ju tycka att det borde vara i företagens eget intresse att ha ett väl fungerande spel vid släpp och få bra recensioner som gör att folk är beredda att betala fullpris, än att få betyg som dras ner av att spelet är buggigt och gör att folk väntar med att köpa spelet tills att priset sänkts och spelet patchats.

rot
Medlem

Jag har full förtroende för Eidos Montreal, om dem anser att spelet behöver mer tid så behöver spelet mer tid.

Alla borde kunna vänta lite längre om slutprodukten blir bättre, kan inte komma på någon vettig anledning varför man skulle vilja ha en sämre produkt bara för att få det snabbare.

Under tiden kan man lira om Human Revolution med ett annan tillvägagångssätt t.ex..

Medlem

jag väntar så gärna.

Medlem

Klart man kan vänta, men man blir ändå litet orolig då det är så pass lång tid. Konstigt hur det är instinkten istället för lugn.

Medlem

Bra val, de är väl rädda för att det skulle bli ett fiasko i klass med Arkham Knight.

Jag har nog med spel i min backlog för att klara mig igenom 2016 och 2017, och det var innan jag köpte Fallout 4...och nästa månad är det dags för Horizons-expansionen till Elite: Dangerous.

1
Skriv svar