Fallout 4-byggare se hit! Så bygger du större, bättre och snyggare

Robot
Fallout 4-byggare se hit! Så bygger du större, bättre och snyggare

Den här finfina instruktionsvideon ger dig allt du behöver för att bygga mer detaljerat och avancerat


Medlem
Fallout 4-byggare se hit! Så bygger du större, bättre och snyggare

Personligen har jag inte brytt mig om settlements alls hittills. Bara fixat så dom i sanctuary är nöjda. Får se när jag är klar med main quest..

Medlem

Sliter mitt hår när jag försöker använda byggläget. Tycker det är så pass osmidigt och klumpigt att jag undviker det helt och hållet i nuläget. Hoppas på någon trevlig mod som gör det mer användarvänligt

Medlem

Tycker det känns rätt så beige. Hade gärna sett ett enklare läge där man putsar upp husen per automatik eller uppdaterar med färdiga mallar. Men så har jag ju också tummen mitt i handen

Medlem

Det stora problemet jag har med byggläget är det stora utrymmet man måste ha mellan saker (När de blir röda och du kan inte placera ut den av någon anledning som spelet fått för sig). T.ex. "Junk fences" i baser skapade av Bethesda sitter varje enstaka staket ihop och det ser fast ut. Men så fort man går till en spelar bas är det en halvmeters mellanrum mellan varje staket som egentligen ska skydda en massa människor mot allt utanför. Ser bara löjligt ut.

Borde gå att placera saker vart som helst. Det är ju inte direkt så att jag vill ha en TV som flyger. Personligen vill jag bara att saker ska se realistiska ut.

För alla oss som spelat Mulle Meck spelen är det där en baggis

Medlem
Skrivet av Dunne775:

Det stora problemet jag har med byggläget är det stora utrymmet man måste ha mellan saker (När de blir röda och du kan inte placera ut den av någon anledning som spelet fått för sig). T.ex. "Junk fences" i baser skapade av Bethesda sitter varje enstaka staket ihop och det ser fast ut. Men så fort man går till en spelar bas är det en halvmeters mellanrum mellan varje staket som egentligen ska skydda en massa människor mot allt utanför. Ser bara löjligt ut.

Verkligen! Junk fences är ju hopplösa att få till snyggt. Jag körde med metallväggar runt hela lägret istället. Kan ju hoppas att det kommer en "no-collision" mod för objekt snart

Medlem
Skrivet av Hota:
Skrivet av Dunne775:

Det stora problemet jag har med byggläget är det stora utrymmet man måste ha mellan saker (När de blir röda och du kan inte placera ut den av någon anledning som spelet fått för sig). T.ex. "Junk fences" i baser skapade av Bethesda sitter varje enstaka staket ihop och det ser fast ut. Men så fort man går till en spelar bas är det en halvmeters mellanrum mellan varje staket som egentligen ska skydda en massa människor mot allt utanför. Ser bara löjligt ut.

Verkligen! Junk fences är ju hopplösa att få till snyggt. Jag körde med metallväggar runt hela lägret istället. Kan ju hoppas att det kommer en "no-collision" mod för objekt snart

Har för mej det redan finns en sådan ute på Nexus. Kommer ej på vad den heter :P.

Hittade moden.
[http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1267/?]

Medlem

Varför är allt brunt? Fallout 4 är fult som stryk. Hiroshima är inte brunt o Tjernobyl är inte brunt. Så varför är "Boston" brunt?

Medlem
Skrivet av Viking22:
Skrivet av Hota:
Skrivet av Dunne775:

Det stora problemet jag har med byggläget är det stora utrymmet man måste ha mellan saker (När de blir röda och du kan inte placera ut den av någon anledning som spelet fått för sig). T.ex. "Junk fences" i baser skapade av Bethesda sitter varje enstaka staket ihop och det ser fast ut. Men så fort man går till en spelar bas är det en halvmeters mellanrum mellan varje staket som egentligen ska skydda en massa människor mot allt utanför. Ser bara löjligt ut.

Verkligen! Junk fences är ju hopplösa att få till snyggt. Jag körde med metallväggar runt hela lägret istället. Kan ju hoppas att det kommer en "no-collision" mod för objekt snart

Har för mej det redan finns en sådan ute på Nexus. Kommer ej på vad den heter :P.

Hittade moden.
[http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1267/?]

Ja där ser man! Tackar tackar.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Varför är allt brunt? Fallout 4 är fult som stryk. Hiroshima är inte brunt o Tjernobyl är inte brunt. Så varför är "Boston" brunt?

nja så är det inte.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Pholiage:

Varför är allt brunt? Fallout 4 är fult som stryk. Hiroshima är inte brunt o Tjernobyl är inte brunt. Så varför är "Boston" brunt?

nja så är det inte.

vad menar du?

Medlem
Skrivet av Frisell:

Personligen har jag inte brytt mig om settlements alls hittills. Bara fixat så dom i sanctuary är nöjda. Får se när jag är klar med main quest..

Så gör jag med. Main quest först, resten sen. Jag menar, min son är kidnappad av någon som mördade min fru - meeeen jag tror jag stannar och bygger lite hus först.

Medlem
Skrivet av Dunne775:

Det stora problemet jag har med byggläget är det stora utrymmet man måste ha mellan saker (När de blir röda och du kan inte placera ut den av någon anledning som spelet fått för sig). T.ex. "Junk fences" i baser skapade av Bethesda sitter varje enstaka staket ihop och det ser fast ut. Men så fort man går till en spelar bas är det en halvmeters mellanrum mellan varje staket som egentligen ska skydda en massa människor mot allt utanför. Ser bara löjligt ut.

Jag löste detta med de små halva väggarna under wood->walls för att fylla igen hålen, funka rätt bra!

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Varför är allt brunt? Fallout 4 är fult som stryk. Hiroshima är inte brunt o Tjernobyl är inte brunt. Så varför är "Boston" brunt?

Dra igång Enhanced Wasteland för att få lite mer tryck i färgerna.

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/40/?

Medlem

är det bara jag som tycker det är klumpiga menyer i spelet när man ska välja vilket vapen man ska använda å på vilken knapp det ska ligga samt veta vilket som är bäst. Underlättar inte heller att man har nio olika vapen som har nio olika ammo typer. Går inte att sortera efter ammo typ. Känns som ja missat något

Medlem
Skrivet av Droopydawg:
Skrivet av Pholiage:

Varför är allt brunt? Fallout 4 är fult som stryk. Hiroshima är inte brunt o Tjernobyl är inte brunt. Så varför är "Boston" brunt?

Dra igång Enhanced Wasteland för att få lite mer tryck i färgerna.

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/40/?

Löv och grönska! =D
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/847/?

Medlem
Skrivet av feistin:

Tycker det känns rätt så beige. Hade gärna sett ett enklare läge där man putsar upp husen per automatik eller uppdaterar med färdiga mallar. Men så har jag ju också tummen mitt i handen

Men nej Haha.
Fick jag välja skulle det vara full bas byggning i stil med dayz epoch modden, där du fixar virke för att sätta ihop några plankor till en tredjedels vägg sedan sätta ihop 3 sådan för att få en 5meters vägg typ

Medlem
Skrivet av Saurfange:
Skrivet av Droopydawg:
Skrivet av Pholiage:

Varför är allt brunt? Fallout 4 är fult som stryk. Hiroshima är inte brunt o Tjernobyl är inte brunt. Så varför är "Boston" brunt?

Dra igång Enhanced Wasteland för att få lite mer tryck i färgerna.

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/40/?

Löv och grönska! =D
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/847/?

Fantastiskt!

Spelet har sina stunder där man stannar upp och tittar på den vackra omgivningen, men oftast är det en gulbrun sörja. Måste ta mig tid att mecka in lite moddar snart, verkar det som.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag använder Robbaz som lärare istället

1
Skriv svar