Fallout 4 – ersätt nya dialogsystemet med det från Fallout 3

Robot
Fallout 4 – ersätt nya dialogsystemet med det från Fallout 3
Medlem

Jag vill hellre se mina hölstrade vapen...men det kanske kommer.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Härligt, det blir att installera denna mod direkt när jag väl köper spelet.

Medlem

Tack! Vill gärna veta vad det är jag kommer säga

Medlem
Skrivet av Propy:

Jag vill hellre se mina hölstrade vapen...men det kanske kommer.

Det är en sån fruktansvärd miss av dom tycker jag när de nu fått så mycket annat rätt

Inaktiv
Skrivet av anon_178365:

Behöver inte detta själv då jag har spelat så mycket Mass Effect så hjärnan avkodar valens betydelse innan jag ens läst dom, men trevligt för folk som inte är van den här dialogmodellen.

Ja men sjukt att moddens ändringar inte är default. Vi lite äldre fallout spelare är ju vana vid riktigt bra dialoger med sjukt sjuka svarsallternativ, och inte det här runket.

Medlem

fy helvete vad många små-fel bethesda har åstakommit. vafan är "sarcasm" för val i konversationer? man vet ju inte vad personen kommer säga! varför kan man inte vara ond? varför leder alla konversationer till samma slutsats? varför har inte PC versionen en knapp specifikt för workshop mode? så dålig UI för PC. Har nog flera petpeeve för spelet.

allt som allt gillar jag spelet SOM FAN!

Medlem

Nu saknas bara en mod för att ändra den förbannade jäkla granaten från samma tangent som melee-attacken. Dummaste jag varit med om.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Nu saknas bara en mod för att ändra den förbannade jäkla granaten från samma tangent som melee-attacken. Dummaste jag varit med om.

Haha ja det är verkligen en superkonstig ide att ha det på samma tangent som melee-attacken, det sista man vill göra är ju att slänga en granat i närstrid.
I överlag rätt många skumma kontroller i Fallout 4.

Medlem

jag kollade på inventariesystemet för Rise of the Tomb Raider idag och tänk hur mycket bättre ett sånt system skulle passa ett spel som Fallout, där en hel del av tiden går åt att modda och loota. Visst vill man hellre se kläderna, rustningen eller vapnet på sin spelarmodell, istället för att få en avskalad, textbaserad beskrivning av vilka mods som sitter på ens gevär eller armskena.. Att de lyckats göra craftingen sämre än i Skyrim är ju en bedrift i sig.


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av kebbe:

Nu saknas bara en mod för att ändra den förbannade jäkla granaten från samma tangent som melee-attacken. Dummaste jag varit med om.

Haha ja det är verkligen en superkonstig ide att ha det på samma tangent som melee-attacken, det sista man vill göra är ju att slänga en granat i närstrid.
I överlag rätt många skumma kontroller i Fallout 4.

I konsol-versionerna förstår jag att funktionerna delar knapp på grund av begränsningar, men det är bara slappt av dem att inte åtgärda det till PC-versionen.

Det tråkigaste är dock att man inte kan använda granater i VATS. Tyckte det var oerhört festligt med folk som sprängdes i slow-motion i förgångarna.

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

fy helvete vad många små-fel bethesda har åstakommit. vafan är "sarcasm" för val i konversationer? man vet ju inte vad personen kommer säga! varför kan man inte vara ond? varför leder alla konversationer till samma slutsats? varför har inte PC versionen en knapp specifikt för workshop mode? så dålig UI för PC. Har nog flera petpeeve för spelet.

allt som allt gillar jag spelet SOM FAN!

Du håller nere "v" för att gå in i workshop mode på pc.

Medlem

Movie Battles II är fortfarande det bästa multiplayer Star Wars-spelet.

Medlem

Gillar egentligen dialog wheelsystemet i mass effect. Där görs det dock mycket bättre, oftast har men ett rätt bra hum om vad som kommer sägas, bara någon gång det blivit annorlunda en vad jag trodde.

I Fallout är ju exempelvis alternativet "sarcasm" omöjligt att veta :p, och är fler fall där det som står är för otydligt för att veta vad ens karaktär kommer hitta på.

granat och melee på samma är ju också bara helt skumt Men överlag riktigt bra spel

Medlem
Skrivet av kebbe:

Nu saknas bara en mod för att ändra den förbannade jäkla granaten från samma tangent som melee-attacken. Dummaste jag varit med om.

Ja det här! Alltså hur många granater har man inte slängt på sina fötter då man ska slå till småkryp o annat som man inte vill slösa ammo på.. Mest irriterande knappen någonsin!

Medlem

Mass effect <3

1
Skriv svar