Smygeri är verkligen inte min grej

Flakmonkey
Smygeri är verkligen inte min grej

Skriver det här eftersom jag måste ta en paus, paus från #Alien: Isolation. Det har inte att göra med att spelet är dålig, orättvist eller buggigt utan det beror helt enkelt på att jag inte är skapad för att smyga. Jag har nog inte tålamodet för det. Jag orkar inte sitta inne i ett skåp väntandes på att en alien ska ta sig så långt bort att det är säkert att ta sig fram. Jag har också svårt för faktumet att om jag blir upptäckt så är det bara att ge upp. Särskilt som det här med att bli upptäckt verkar vara lite hipp som happ. Ena stunden kan jag sitta i en position där jag borde vara lätt att upptäcka bakom en bänk för att i nästa stund hittas medan jag sitter där i ett skåp.

Tror nog att Aliens hade passat mig bättre, så att jag hade haft lite vapen och inte varit helt hjälplös. Men men, det är bara att ta det lugnt och kämpa vidare. För jag ska ju ta mig igenom det, något annat finns inte. Dock kommer det nog ta lite tid och jag kommer definitivt behöva varva det med andra spel. Spel som inte kräver att jag är smyger och gömmer mig stup i kvarten

#blogg

Medlem
Smygeri är verkligen inte min grej

Lite likande situation för mig.

Prövade MGS V: Ground Zeroes för nån månad sedan. Redan i första uppdraget när man ska smyga in i nån bas och undvika vakter sket det sig. Samma sekund som ljuddämparen gav upp blev det att peppra för brinnkära livet. Hitman är nog de enda spelen jag klarar av att smyga i.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Testpilot

Just i Alien Isolation blir det lite tröttsamt efter ett tag då Alien på en sån stor station alltid kretsar och letar efter dig.

Det slutar bli spännande efter ett par timmar ,varför ger den sig inte på resten av stationen, varför inte äta lite andra människor? osv.
De skulle vinna lite på att låta den försvinna på obestämd tid och sedan komma tillbaka.

Men trots allt kul spel och värt att klara igenom!

Medlem

Samma här, lessnade också på Alien Isolation, det ligger kvar installerat till den stunden då jag orkar.. Men tills dess är det Payday 2 som får nötas sönder

Har du provat Payday 2 än Simon?


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Flakmonkey

Skönt att höra att man inte är ensam

Skrivet av Sniper_Nr1:

Samma här, lessnade också på Alien Isolation, det ligger kvar installerat till den stunden då jag orkar.. Men tills dess är det Payday 2 som får nötas sönder

Har du provat Payday 2 än Simon?

Payday 2 har jag inte tid med. Skulle jag spela någon multiplayer-spel så kan jag inte spela det "lite" utan då blir det ju fullt ös och då kommer jag inte ha tid att spela fantastiska SP-spel.

Det enda jag kan tänka mig att spela är nya UT och då blir det nog snarare att jag hoppar in på Inferno Online runt hörnet och spelar ett par timmar när jag känner för det. Jag har nämligen svårt att se mig köpa en vettig dator.

Brukar också ha lite svårt för smygande i spel... Tappar lätt tålamodet! Finns vissa spel (typ Thief, Hitman) jag "orkat" spela stealth, men spel som t ex Metal Gear Solid... där är jag RAMBO.

Medlem

Skulle vilja skilja på att smyga i rollen som jagad, ofta med ett instant-fail-läge, och att smyga i rollen som jägare. Det förstnämnda tål jag inte, varför spel som Amnesia och Alien: Isolation undviks. Det andra är dock bland det bästa som finns i spel när det görs rätt.

1
Skriv svar