Inget SLI eller Crossfire till Batman: Arkham Knight

Robot
Medlem
Inget SLI eller Crossfire till Batman: Arkham Knight

Haha alltså det här är ju makabert. Triple A spel utan SLI/Crossfire stöd.

Medlem

har tänkt att refunda det här jäkla spelet. är det krångligt och hur gör man?

Medlem

Tycker det flyter fint på min burk med 6700K och Strix 980 TI


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Mina funderingar...
Om nu SLI knappt ger någon performance boost alls, så det inte "är värt" att arbeta aktivt för om de lyckas... Är det inte som att erkänna att motorn man använder och portningen är allt annat än optimerad och CPU'n får ta hela smällen?

Nåväl... är väl ingen nyhet i och för sig

Medlem

Kanske dags att lägga programmeringen på hyllan, hört att donken behöver burgarflippare.

Medlem

Skrattretande. Så sorgligt att det är just deras sista Batman-lir (eller är det ändrat) och så kraschar de så här hårt..

Geeks Gaming
Skrivet av BOMBAii:

har tänkt att refunda det här jäkla spelet. är det krångligt och hur gör man?

Såsom jag förstår det så är det endast de som har köpt det digitalt via steam som idag kan göra ett återköp av spelet. Känner inte till något annat sätt att göra det på.

Känns dock inte så konstigt att de slutar utvecklingen med detta om det troligen innebär mer buggar på spelet. Men det är inte bra att man inte får möjligheten att kräma ut det bästa man kan heller. Speciellt inte om man har lovat det från början.

Medlem
Skrivet av Peete:

Tycker det flyter fint på min burk med 6700K och Strix 980 TI

120fps@4k? Annars är man inte en riktig gamer...

Medlem

Spelet kör i max 90 fps så det får duga dock i 1080p bara...


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Hur gör man för att få det där gratisspelet?

Edit: ah såg att det stod dec, nånstans...then we wait


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Public Service Announcement: SLI/Crossfire lönar sig väldigt sällan och är mest ett sätt för grafikkorts företagen att få folk att köpa 2 ist för 1. Skippa skiten. Man anpassar ändå mycket sällan spel för SLI/Crossfire då dom som har ändå är en minoritet och därför är rätt ovärt resurserna. Speciellt eftersom dom ändå måste få det att funka bra på 1 kort.

Känns så jävla onödigt alla pengar folk spenderar för att kunna få någon flummig shader setting som inte direkt gör att det ser bättre ut ändå på dom 2 spel om året som väljer att bry sig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Public Service Announcement: SLI/Crossfire lönar sig väldigt sällan och är mest ett sätt för grafikkorts företagen att få folk att köpa 2 ist för 1. Skippa skiten. Man anpassar ändå mycket sällan spel för SLI/Crossfire då dom som har ändå är en minoritet och därför är rätt ovärt resurserna. Speciellt eftersom dom ändå måste få det att funka bra på 1 kort.

Känns så jävla onödigt alla pengar folk spenderar för att kunna få någon flummig shader setting som inte direkt gör att det ser bättre ut ändå på dom 2 spel om året som väljer att bry sig.

Njae så illa är det faktiskt inte. Att köpa 2 st senaste gen kort som 980Ti är overkill. Men det finns dom som är villiga att lägga pengarna på 2 direkt. Det fina med SLI/Cross är att du har längre "hållbarhet" innan man måste byta upp sig. Köper man ett 970 och väntar till nästa gen kommer så kan man köpa ett till 970 och få liknande prestanda för en billigare peng. Och vid det laget brukar nvidia/amd fått ut stödet till spelet som finns. Sen att spelutvecklare inte lägger energi på stödet är lite svårare dock. UnrealEngine har fullt stöd för Sli/cross. Bara att Warners "rent-a-studio" inte kunde hitta manualen. Spelets var uruselt optimerat för bara 1 kort.

Medlem

Riktigt jävla pinsamt även för Nvidia som varit med och utvecklat detta spel och att man ser deras logga när man startar spelet och ändrar i inställningarna.

Medlem
Skrivet av employed:

Riktigt jävla pinsamt även för Nvidia som varit med och utvecklat detta spel och att man ser deras logga när man startar spelet och ändrar i inställningarna.

Tror knappast att det är nvidias fel. Det finns spel som funkar hur bra som helst med Gameworks. Det var inte Rocksteady som utvecklade Arkham Knight utan Iron Galaxy Studios som hade för det mesta iOS spel på sin merit lista förutom portningar. Dom gjorde även portningen av Origins som hade prestanda problem också.

1
Skriv svar