Star Wars: Battlefront

Robot
Star Wars: Battlefront

Viktigt meddelande till Dice-fansen: Battlefront är inte Battlefield.

#dice, #star-wars-battlefront


Star Wars: Battlefront

Det ser fint ut, men lockar mig inte alls. Hoppas gamla Battlefront-fans blir nöjda med vad de får.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Troode FZ skulle ge spelet minst 4/5 bara för att det är DICE och Star Wars. Trevligt att se att man hade fel!

Medlem

Banorna är inte så stora. Efter att ha kommit direkt från BF4 så saknade jag lite möjligheten att röra mig taktiskt över banan och flanka. Samtidigt är det skönt som omväxling att INTE behöva spela taktiskt och flanka.

Ser mig själv ha kul i många 100 timmar med detta med expansionerna.

Medlem

Håller verkligen med om banbristen. Att ha så få banor är en riktig besvikelse. Med det sagt tycker jag det är ett fantastiskt spel. Till flickvännens förtret kom jag hem igår med ett exemplar och spelade tills jag gick och la mig. Har redan gått upp till lvl 11 (tror 13 är jump-pack) och har klockat in på ca 5 timmars spelande. Jag älskar verkligen spelet men är rädd att de för få banorna kommer göra Battlefront enformigt. Som tur är kommer Jakku om ca 1,5 vecka, vilket bör ge en ny skjuts. Men med 7-8 planeter skulle spelet känts fantastiskt. Av mig får det 4/5 där de för få banorna drar ner betyget. Kan också hålla med om att ljussabel-svingandet är väldigt stelt.

Hade, för övrigt, ett episkt moment där jag startade Walker Assault på Hoth och fick tag i en Orbital Strike-power up direkt. Drog den mot fiende-spawn och plockade 10 pers. Då hade det gått ca 15 sek av rundan

Inaktiv

Bra skriven recension och jag tycker betyget var rättvist.
Efter att ha spelat Battlefront i ca:8h håller jag med om att bristen på banor är uppenbar och hjältarna är det minst intressanta.
Det absolut roligaste i det här spelet är att vara fotsoldat när laserstrålar svärmar ovan huvudet och du framrycker med 10 andra spelare och explosioner briserar överallt, man KÄNNER sig som en storm trooper Får erkänna att jag har väldigt svårt att släppa handkontrollen till min PS4 just nu, om suget håller i sig efter 20-40 timmar, då kan jag dra in på en pizza och några hyrfilmer och köpa ett season pass.

Medlem

Hade hoppats mer på ett Battlefield i Star Wars skin. Men det är jag.
Sjukt trist att flyga och några fordon!

Medlem

Bra recension. Håller med om det mesta.

Medlem

Jag tycker att det är ett fantastiskt spel. Och eftersom jag kommer att köpa season pass blir det nog också tillräckligt med innehåll för att spelas i ett 100-tal timmar.

Medlem

Det är ju ett helt löjligt välgjort spel när man kommer till det tekniska och visuella. Trots det verkar det inte som att gameplaydelarna riktigt hänger med? Har själv inte spelat spelet, men av att bara kika på bilder och videos blir man ju otroligt imponerad av det DICE lyckats bygga.


signatur

Have a good time!

Medlem

Håller med om att det borde gå att stänga av hjältarna, de är så obalanserade. Vissa av dem är svaga och andra är helt för OP.

Annars är spelet riktigt roligt och jag är imponerad att min laptop klara av det utan det minsta problem. DICE har gjort bra ifrån sig både grafiskt och i kodningen.

Annars tycker jag att karaktärs "Skapandet" så att säga är lite så där halvdant. Finns ju inte många variationer av utomjordingar.

För min del är spelet grymt mycket roligare än BF3 och BF4.

Medlem

Tycker spelet är helt ok för ett rätt så lättspelat fps spel. Men hade gärna sett ett Starwars i battlefield skrud.

Saknar dock en rejäl singleplayer kampanj likt Dark Forces och Jedi Knight spelen.

Skrivet av Brain:

Det är ju ett helt löjligt välgjort spel när man kommer till det tekniska och visuella. Trots det verkar det inte som att gameplaydelarna riktigt hänger med? Har själv inte spelat spelet, men av att bara kika på bilder och videos blir man ju otroligt imponerad av det DICE lyckats bygga.

Den där spelmotorn är att leka med


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hjältarna är fantastiska!
Har haft otroligt kul med Boba Fett!
Otroligt filmiskt, känns verkligen som man är en
del av originella Star Wars universumet!
Fantastisk grafik men flyter på perfekt, underbara ljud!
Men ja, banbristen kan få det att bli trist efter ett tag.

Men med 16 utlovade banor utöver de 12 som finns så tror jag det räcker.

Medlem

Intressant jämförelse med betyget mot Fallout där de va konstig formulering på plus å minus men ändå få bra betyg jämfört med de här liret som får sämre betyg men känns bättre men bristen på banor drar ner det.

Roliga e att de oftast ändå är väldigt få banor som spelas i slutändan om man kollar på andra lir inom fps.
Kollar tex Q3 å CS typ där de alltid var en rotation på 5 banor i princip.
Ville man typ spela en cs_italy fick man lira på en server med 200 i ping.
Q3 var lite upp å ner där dom körde tdm på 1o1 tex.

Så hellre få välbyggda maps än 50 dåliga bara för där ska va många olika.

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:

Troode FZ skulle ge spelet minst 4/5 bara för att det är DICE och Star Wars. Trevligt att se att man hade fel!

Vilket än en gång visar på att man inte ska ta något eller någon för givet!

Medlem

Tycker som många utav er att det är lite brist på banorna. Där emot så gillar jag hero aspekten. Ingen hero är direkt op eller för svag. Har gjort ganska sjuka matcher som hero med 35-40 kills innan jag dog men också ägt upp en hero själv.

Det enda negativa jag har att säga med spelet än sålänge är att när man axal ett vapen så får man mer rekyl än vid hipfire vilket gör att man endast kör hipfire som alla andra. Detta kombinerat med att LMGn eller "Heavy bastern" är ibland de första och bästa vapnen man får så kör i stort sett 20 mot 20 tredjeperson, hipfire - heavyblaster så det är lite tråkigt.

Men det går bra ändå.

4/5 i min bok.

Medlem

Konstigt, för när jag körde betan kändes det precis som Battlefield med Star Wars namnet påklistrat. Med en addition av hjältar då. Det är vad jag tycker iaf. Inget köp för mig.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Hur är det med med gameplay. Dvs skjutandet. Jag kommer från Battlefield där det inte går att springa runt och bara skjuta. Jag har siktandet i ryggmärgen. ADSar hela tiden ( aim down sights) så i betan gick det uruselt för mig. Försökte spela taktiskt och sikta men oavsett om jag skjuter först verkar det som om folk bara springer förbi och skjuter ner mig först. Enda sättet för mig att få lite kills är att hoppa in i en AT-ST eller AT-AT kändes det som om. Är det ingen förändring nu? Är det så Battlefront ska spelas? Hip fire samtidigt som man dansar åt sidorna? Bra att veta innan jag ev köper ett ex

Medlem

Var svagt intresserad och är fortfarande övertygad om att battlefront är död inom ett år trots DLC fiestan. Och kanske siktar EA på ett årligt släpp.

Men när jag startade upp spelet och lirade mina första rundor så har jag svårt att inte rysa av behag. Att springa längstmed en ATAT när det regnar laserskott från alla håll o kanter, lyssna på det helt fantastiska ljudet och de mullrande pulserande skaket från varje steg bjässen tar, att i fjärran horisont se en stjärnkryssare brytas sönder och långsamt krascha i marken...

Jag får återuppleva några av mitt livs största minnen i ett hyfsat actionspel som både ser och låter fantastiskt.
Det var värt pengarna i min mening.
Är dock tveksam till om jag kommer köpa något dlc.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Brain:

Det är ju ett helt löjligt välgjort spel när man kommer till det tekniska och visuella. Trots det verkar det inte som att gameplaydelarna riktigt hänger med? Har själv inte spelat spelet, men av att bara kika på bilder och videos blir man ju otroligt imponerad av det DICE lyckats bygga.

Produktionsvärdena är vansinnigt höga, utan tvekan. Väldigt snyggt och jättebra ljud.

Skrivet av Andaril:

Hur är det med med gameplay. Dvs skjutandet. Jag kommer från Battlefield där det inte går att springa runt och bara skjuta. Jag har siktandet i ryggmärgen. ADSar hela tiden ( aim down sights) så i betan gick det uruselt för mig. Försökte spela taktiskt och sikta men oavsett om jag skjuter först verkar det som om folk bara springer förbi och skjuter ner mig först. Enda sättet för mig att få lite kills är att hoppa in i en AT-ST eller AT-AT kändes det som om. Är det ingen förändring nu? Är det så Battlefront ska spelas? Hip fire samtidigt som man dansar åt sidorna? Bra att veta innan jag ev köper ett ex

Run and gun är det som gäller i BF - du får inte bättre träffyta för att du tittar genom siktet.


signatur
Inaktiv

"Prickpangare, fordonsmörsare och granat!" Fordonsmörsare eller fordonsmördare? Absolut ingen kritik men tyckte det var lite småroligt Ska götta ner mig i denna recension del 1 och 2 senare.

Medlem

Önskar Dice hade gjort en single player kampanj också, så hade spelet fått full pott av mig. När dom lyckades så bra med miljöerna hade det varit underbart att smyga runt i dödsstjärnan tex och utforska miljöer och andra ställen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Walker Mode är det enda modet jag gillar. De andra känns som tagna ur vilket skjutspel som helst, vilket de ju också är. Man vill ju ha Star Wars: Battlefront och inte Sci-fi: Battlefront.

Skrivet av musse1:

Hade, för övrigt, ett episkt moment där jag startade Walker Assault på Hoth och fick tag i en Orbital Strike-power up direkt. Drog den mot fiende-spawn och plockade 10 pers. Då hade det gått ca 15 sek av rundan

Just det där är en av de absolut sämsta sakerna med spelet. Det är alldeles för mycket tur involverat i kills (eller deaths, beroende på perspektiv) kontra skicklighet.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Walker Mode är det enda modet jag gillar. De andra känns som tagna ur vilket skjutspel som helst, vilket de ju också är. Man vill ju ha Star Wars: Battlefront och inte Sci-fi: Battlefront.

Skrivet av musse1:

Hade, för övrigt, ett episkt moment där jag startade Walker Assault på Hoth och fick tag i en Orbital Strike-power up direkt. Drog den mot fiende-spawn och plockade 10 pers. Då hade det gått ca 15 sek av rundan

Just det där är en av de absolut sämsta sakerna med spelet. Det är alldeles för mycket tur involverat i kills (eller deaths, beroende på perspektiv) kontra skicklighet.

Vill nog hävda att det låg lite skicklighet bakom. Jag hade tur som fick en Orbital Strike direkt men jag förstod ju att hela gänget kommer komma springande från spawn över krönet. Då var det ju bara att lägga ett välplacerat regn av bomber i deras löpväg

Medlem

Var sjukt peppad på det här, sen spelade jag betan då sjönk peppen med 50%, sen kolla jag origin idag och såg att det kostar 1198kr med season pass. Är nu nere på 0 pepprocent.

Medlem

Visst är det Battlefield men precis som alla andra Battlefield som tar ett stort steg så är det inte helt likt sina föregångare.

Hittills tycker jag Droid Run (tror jag det hette) var roligast och har mest potential att bli tävlingar i. Inf, små kartor, "flaggor" och bra tempo.

Alla fordon är förvisso maffiga och pampiga i omgivningen men på marken blir man mest trött på dem.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

En bra och ärlig recension. En 3:a är inte mer än vad detta spel förtjänar. Som jag skrivit tidigare, gissar på maximalt ett år (om ens det) innan folk tröttnar. Sen kommer servrarna eka tomt.

Jag vet att dice själva, om de inte hade haft EA styrandes, kunnat leverera en sån mycket bättre produkt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

En bra och ärlig recension. En 3:a är inte mer än vad detta spel förtjänar. Som jag skrivit tidigare, gissar på maximalt ett år (om ens det) innan folk tröttnar. Sen kommer servrarna eka tomt.

Jag vet att dice själva, om de inte hade haft EA styrandes, kunnat leverera en sån mycket bättre produkt.

Dice kan, om de vill och får.

Mitt i starwars nostalgin jag får av battlefront så börjar jag tänka på BF2142. Hur mycket jag önskar en värdig uppföljare till det. En uppföljare likt originalet men med ny grafik och ljud.
Inget run n gun, inga hundratals awards, inga "comeback kills" eller spontana utdelningar av "xp" bara för att man startat spelet...

Att anfalla titaner med grafik och ljud från battlefront...
Jag får nästan rysningar bara av tanken.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hur många banor till varje game mode?

12
Skriv svar