PS4:an kan emulera PS2-spel – och de första spelen är släppta

Robot
PS4:an kan emulera PS2-spel – och de första spelen är släppta
Medlem
PS4:an kan emulera PS2-spel – och de första spelen är släppta

kingdom. hearts.

Medlem

Vad trevligt! Hoppas de släpper några gamla godingar.

Medlem

Hoppas denna emulator kommer att kunna läsa av PS 2 diskar också.

Medlem

Hoppas på Ico och Shadow of the Colossus.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av obbe:

Hoppas denna emulator kommer att kunna läsa av PS 2 diskar också.

Lär inte hända. Även om de kan skulle det inte göras, spelen måste ju köpas av någon om detta ska vara lönsamt.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av obbe:

Hoppas denna emulator kommer att kunna läsa av PS 2 diskar också.

Lär inte hända. Även om de kan skulle det inte göras, spelen måste ju köpas av någon om detta ska vara lönsamt.

Xbox one gjorde ju så att man kunde köra diskar. Aja, hoppas kan man.

Medlem

Snälla snälla snälla låt oss köra från våra gamla skivor.

Det står ju endast PS2 och inte PS1, men PS2an kunde ju även köra PS1 spel.. har dock för mig att jag läst något om att PS4:an inte har en CD-läsare (endast DVD/BD) är det någon som kan bekräfta detta?

Medlem

Ge mig Kessen serien!!

Medlem
Skrivet av maaex:

Snälla snälla snälla låt oss köra från våra gamla skivor.

Det står ju endast PS2 och inte PS1, men PS2an kunde ju även köra PS1 spel.. har dock för mig att jag läst något om att PS4:an inte har en CD-läsare (endast DVD/BD) är det någon som kan bekräfta detta?

Tech spec på sida 4
"Optical Drive: BD 6xCAV, DVD 8xCAV"
http://www.sony.net/SonyInfo/IR/news/20130221E.pdf

Medlem
Skrivet av Matsodon:
Skrivet av maaex:

Snälla snälla snälla låt oss köra från våra gamla skivor.

Det står ju endast PS2 och inte PS1, men PS2an kunde ju även köra PS1 spel.. har dock för mig att jag läst något om att PS4:an inte har en CD-läsare (endast DVD/BD) är det någon som kan bekräfta detta?

Tech spec på sida 4
"Optical Drive: BD 6xCAV, DVD 8xCAV"
http://www.sony.net/SonyInfo/IR/news/20130221E.pdf

Yep, ps4an är så pass modern att den inte kan läsa cdskivor.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Föredrar ofta äldre spel, jisses va kul man hade med Twisted Metal, GTA Vice city medflera på ps2 och dessa spel kör man gärna igen.

Medlem
Skrivet av Matsodon:
Skrivet av maaex:

Snälla snälla snälla låt oss köra från våra gamla skivor.

Det står ju endast PS2 och inte PS1, men PS2an kunde ju även köra PS1 spel.. har dock för mig att jag läst något om att PS4:an inte har en CD-läsare (endast DVD/BD) är det någon som kan bekräfta detta?

Tech spec på sida 4
"Optical Drive: BD 6xCAV, DVD 8xCAV"
http://www.sony.net/SonyInfo/IR/news/20130221E.pdf

Do'h!

Tackar..

Medlem

Jävlar nu blev jag ännu mer sugen på ett ps4ah^^

Medlem

Annars kan man ju bara köpa en PS2 billigt... Suck

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Annars kan man ju bara köpa en PS2 billigt... Suck

Eller emulera i riktig 1080p/60fps på en PC


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av obbe:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av obbe:

Hoppas denna emulator kommer att kunna läsa av PS 2 diskar också.

Lär inte hända. Även om de kan skulle det inte göras, spelen måste ju köpas av någon om detta ska vara lönsamt.

Xbox one gjorde ju så att man kunde köra diskar. Aja, hoppas kan man.

Inte riktigt så enkelt tror jag. Man måste fortfarande ladda ner spelet. Dvdn är som en spelnyckel vilket låter dig ladda ner spelet.

Medlem

Mer plats i tv-bänken! Har i dagsläget en PS2, PS3 och en PS4 inkopplad

Medlem

Skulle vilja ha Persona 4.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv
Skrivet av Maggot:

Mer plats i tv-bänken! Har i dagsläget en PS2, PS3 och en PS4 inkopplad

Om du fimpar din p2 då kan du inte längre köra dina ps2 spel, det fattar du eller?
ps4 kan inte köra ps2 spel som ligger på skiva, ps4 kan bara köra digitala ps2 spel som man köper på ps4 shoppen.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av Maggot:

Mer plats i tv-bänken! Har i dagsläget en PS2, PS3 och en PS4 inkopplad

Om du fimpar din p2 då kan du inte längre köra dina ps2 spel, det fattar du eller?
ps4 kan inte köra ps2 spel som ligger på skiva, ps4 kan bara köra digitala ps2 spel som man köper på ps4 shoppen.

Duh, jo det fattar jag väl. Jag hoppas att du förstod att jag menade om de går samma väg som Microsoft med XBOXONE emuleringen, där skivor fungerar också likväl nerladdat. PS4 har ju faktiskt en BD/DVD-läsare under sitt skal. Hade vart kul om Sony löser det. De går ju dock kanske miste om extra intäkter (PS2CLASSICS).

Medlem
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av Maggot:

Mer plats i tv-bänken! Har i dagsläget en PS2, PS3 och en PS4 inkopplad

Om du fimpar din p2 då kan du inte längre köra dina ps2 spel, det fattar du eller?
ps4 kan inte köra ps2 spel som ligger på skiva, ps4 kan bara köra digitala ps2 spel som man köper på ps4 shoppen.

Länka gärna till sidan där du läste det, mig veterligen är detta än så länge bara rena spekulationer. En stor anledning till att Microsoft valt att inkludera emulatorn med varje spel verkar bero på att de vill förhindra att någon skapar en emulator som kan köras på PC. Sony har inte samma problem med PS2 eftersom det redan finns en bra emulator (PCSX2).

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av Maggot:

Mer plats i tv-bänken! Har i dagsläget en PS2, PS3 och en PS4 inkopplad

Om du fimpar din p2 då kan du inte längre köra dina ps2 spel, det fattar du eller?
ps4 kan inte köra ps2 spel som ligger på skiva, ps4 kan bara köra digitala ps2 spel som man köper på ps4 shoppen.

Länka gärna till sidan där du läste det, mig veterligen är detta än så länge bara rena spekulationer. En stor anledning till att Microsoft valt att inkludera emulatorn med varje spel verkar bero på att de vill förhindra att någon skapar en emulator som kan köras på PC. Sony har inte samma problem med PS2 eftersom det redan finns en bra emulator (PCSX2).

Bara går efter vad Matsodon och Dumlen skrev högre upp om vad ps4 inte kan köra via skiva,

Skrivet av MRZnr1:

Annars kan man ju bara köpa en PS2 billigt... Suck

men bilden blir kass på en ny tv .. har provat .. måste va crt

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av MRZnr1:

Annars kan man ju bara köpa en PS2 billigt... Suck

men bilden blir kass på en ny tv .. har provat .. måste va crt

Kan varmt rekommendera komponent kabel, jag vet vad du menar det ser för j**ligt ut med kabeln som medföljer PS2.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:

Bara går efter vad Matsodon och Dumlen skrev högre upp om vad ps4 inte kan köra via skiva,

Har sökt lite om det där, verkar som Sony kan fixa det med en enkel uppdatering, antagligen såg de inte något större värde i att lägga ner tiden som krävdes för att fixa det.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av KarateKurt:

Bara går efter vad Matsodon och Dumlen skrev högre upp om vad ps4 inte kan köra via skiva,

Har sökt lite om det där, verkar som Sony kan fixa det med en enkel uppdatering, antagligen såg de inte något större värde i att lägga ner tiden som krävdes för att fixa det.

Bra det, för det är ju himmla smidigt om man kan plocka bort gammla maskiner och ha nya och gammla spel på den maskin man använder mest, i detta fallet ps4 då.

Det bästa vore ju om kanske redan till nästa generation konsoller att alla spel blir digitala och sen varje gång en ny generation kommer då kan man ladda ner dom gamlmla spel man äger, det borde väl gå ?
Eller blir framtiden att spel streamas tro.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av KarateKurt:

Bara går efter vad Matsodon och Dumlen skrev högre upp om vad ps4 inte kan köra via skiva,

Har sökt lite om det där, verkar som Sony kan fixa det med en enkel uppdatering, antagligen såg de inte något större värde i att lägga ner tiden som krävdes för att fixa det.

Bra det, för det är ju himmla smidigt om man kan plocka bort gammla maskiner och ha nya och gammla spel på den maskin man använder mest, i detta fallet ps4 då.

Det bästa vore ju om kanske redan till nästa generation konsoller att alla spel blir digitala och sen varje gång en ny generation kommer då kan man ladda ner dom gamlmla spel man äger, det borde väl gå ?
Eller blir framtiden att spel streamas tro.

Jag håller helt med om det, saknar inte direkt tiden då jag bytte mellan Amiga och Atari. Håller tummarna för att Sony kommer presentera denna möjlighet under kommande PlayStation Experience (5-6 Dec).

Tror inte Sony vågar göra samma misstag som Microsoft, de kommer nog vänta tills de ser att en majoritet av deras köpare gått över till digitalt. Men med det sagt så kommer de nog erbjuda båda alternativen.

När det kommer till att köra äldre spel så beror det på vilken arkitektur de använder, (vilket även är anledningen till att PS3 idag inte går att emulera medan Xbox One klarar av att emulera Xbox 360).

1
Skriv svar