Helgdiskussion – Vilken film vill du göra spel av?

Robot
Helgdiskussion – Vilken film vill du göra spel av?

Du har 110 års filmhistria att välja från – berätta vilken film du helst skulle vilja spela.

#james-camerons-avatar-the-game, #the-chronicles-of-riddick-escape-from-butcher-bay, #mad-max, #star-wars-battlefront, #dice, #telltale, #fallout-4


Medlem
Helgdiskussion – Vilken film vill du göra spel av?

Professor Balthazar!

Medlem

Ett rpg i Firefly/Serenity-universumet.

Medlem

Finns ju mycket film som gjorts spel av där spelen visat sig vara riktigt skitkassa, typ 90% av alla filmspel. Skulle personligen älska ett äventyrsspel med Indiana Jones, släng in lite pussel och fällor och gör det väl så skulle det kunna bli skitballt!

Medlem

Bladerunner. Den har säkert redan gjorts, men förtjänar fler i så fall försök i modernare tappning!

Medlem

Legacy of Kain, speciellt Soul Reaver storyn tror jag kan bli underbart läcker om det skulle göras rätt.

Hela universumet är fantastiskt


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av purjo:

Finns ju mycket film som gjorts spel av där spelen visat sig vara riktigt skitkassa, typ 90% av alla filmspel. Skulle personligen älska ett äventyrsspel med Indiana Jones, släng in lite pussel och fällor och gör det väl så skulle det kunna bli skitballt!

Din ide är redan urvattnad:
https://www.google.se/search?q=youtube+indiana+jones+game

Medlem

I am Legend the game, för att fallout behöver något att tävla imot

Medlem
Skrivet av purjo:

Finns ju mycket film som gjorts spel av där spelen visat sig vara riktigt skitkassa, typ 90% av alla filmspel. Skulle personligen älska ett äventyrsspel med Indiana Jones, släng in lite pussel och fällor och gör det väl så skulle det kunna bli skitballt!

Det har redan gjorts runt 30 Indiana Jones spel...
http://indianajones.wikia.com/wiki/List_of_Indiana_Jones_vide...

Medlem

Det skulle vara kul om man gjorde ett spel med Indiana Jones i.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av NisseHult:

Bladerunner. Den har säkert redan gjorts, men förtjänar fler i så fall försök i modernare tappning!

Jag har spelet original men tycks finnas som "abandon ware" nu.

Medlem

Jag tycker dem kan hämta mer inspiration ifrån anime så som storyn men speciellt miljöerna, världarna och hur samhällen fungerar, exempelvis hunter x hunter. Helt mäktiga miljöer hur allt är uppbyggt, hade gärna lirat ett modernt RPG hunter x hunter eller kanske även mmo.

Medlem

The Boondock Saints! Det hade varit askul!

Medlem
Medlem

Ett lotr RPG gjort av CPR

Ett bond spel i stuk med Goldeneye till N64

Indiana Jones gjort av Naughy Dog

Medlem

Water world!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

"Trolljegeren" http://m.imdb.com/title/tt1740707/ tror jag skulle bli riktigt fräsig!

"Fletch" filmerna med Chevy Chase (eller böckerna) borde funka som bra bakgrund till några roliga äventyrsspel där man som undersökande journalist använde fräcka bluffer & förklädnader för att jaga reportage.

"Age of Treason", actionäventyr med lite komedi där Bryan Brown spelar (världens förste?) privatdetektiv i romarriket och tar sig an diverse klienter. Kunde bli bra äventyr eller rpg i exotisk miljö.

"Tarzan", i en lite seriösare tappning (Greystoke-Legend of..) borde kunna bli ett hyggligt survival-game, kanske med rpg & adventure inslag.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det skulle vara kul om man gjorde ett spel med Indiana Jones i.

Ja, eller ett Star Wars spel!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Starcraft skulle jag vilja se som film.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av purjo:

Finns ju mycket film som gjorts spel av där spelen visat sig vara riktigt skitkassa, typ 90% av alla filmspel. Skulle personligen älska ett äventyrsspel med Indiana Jones, släng in lite pussel och fällor och gör det väl så skulle det kunna bli skitballt!

Din ide är redan urvattnad:
https://www.google.se/search?q=youtube+indiana+jones+game

Skrivet av Incal:
Skrivet av purjo:

Finns ju mycket film som gjorts spel av där spelen visat sig vara riktigt skitkassa, typ 90% av alla filmspel. Skulle personligen älska ett äventyrsspel med Indiana Jones, släng in lite pussel och fällor och gör det väl så skulle det kunna bli skitballt!

Det har redan gjorts runt 30 Indiana Jones spel...
http://indianajones.wikia.com/wiki/List_of_Indiana_Jones_vide...

Jag vet och de suger allihopa!

Medlem

Har ju bönat och bett i åratal efter ett open world förstapersons lotr-rpg, men det kommer ju aldrig att hända

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Water world!

Det finns redan, till virtual boy;)

Medlem

Deathgasm! Den filmen hade varit finfin som spel

Medlem
Skrivet av NisseHult:

Bladerunner. Den har säkert redan gjorts, men förtjänar fler i så fall försök i modernare tappning!

Om du inte spelat det gamla äventyrsspelet bladerunner så är det ett riktigt bra spel. Flera möjliga slut och konkreta valmöjligheter som får konsekvenser. Hade gärna sett en ny version av det.

Kanske inte så snyggt som jag kommer ihåg det dock... http://static.gamesradar.com/images/mb/GamesRadar/us/Daily/20...

Medlem

Fäbodjäntan, där man i kläder sig rollen som falukorv.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av purjo:

Finns ju mycket film som gjorts spel av där spelen visat sig vara riktigt skitkassa, typ 90% av alla filmspel. Skulle personligen älska ett äventyrsspel med Indiana Jones, släng in lite pussel och fällor och gör det väl så skulle det kunna bli skitballt!

Din ide är redan urvattnad:
https://www.google.se/search?q=youtube+indiana+jones+game

Skrivet av Incal:
Skrivet av purjo:

Finns ju mycket film som gjorts spel av där spelen visat sig vara riktigt skitkassa, typ 90% av alla filmspel. Skulle personligen älska ett äventyrsspel med Indiana Jones, släng in lite pussel och fällor och gör det väl så skulle det kunna bli skitballt!

Det har redan gjorts runt 30 Indiana Jones spel...
http://indianajones.wikia.com/wiki/List_of_Indiana_Jones_vide...

Jag vet och de suger allihopa!

Om du anser att Fate of Atlantis suger tycker jag att du behöver omvärdera din världsbild.
I min bok ett av de bästa peka-och-klicka-äventyren som gjorts, men det har ju några år på nacken nu.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Leones västernklassiker: den onde den gode och den fule, gärna med Read Dead influenser samt schysst mekanik som låter byta karaktär som i GTA V. Dessutom med Morricones soundtrack som grädden på moset,vore grymt!

Medlem
Skrivet av NisseHult:

Bladerunner. Den har säkert redan gjorts, men förtjänar fler i så fall försök i modernare tappning!

Ja det finns redan ett spel gjord på den filmen utvecklad av Westwood Studios. När spelet släpptes imponerade det stort med grafik som iaf jag inte sett innan. Ett spel jag kan rekommendera för de som gillar Blade Runner (själv stort fan av filmen). Hoppas även på att det kommer komma ett nyt spel, med lite tur kanske den nya filmen kan bidra.

Det som även gjorde spelet ganska unikt var att det fanns många olika slut och att vem som var replikant inte var säkert. Westwood har verkligen lyckats återskapa filmen och det är väldigt tråkigt att spelet inte går att köpa hos ställen som GoG. Själv köpte jag det när det var nytt och spelade det för inte så länge sedan och lagom till nästa film blir det nog ett nytt omspel.

Annars finns ju Beneath A Steel Sky som är helt gratis och går att ladda ner hos GoG. Gemini Rue ska tydligen också vara ett Cyberpunk inspirerat spel samt I Have No Mouth, and I Must Scream (ofta sett detta spel rekommenderas till de som gillar Beneath A Steel Sky).

Medlem
Skrivet av purjo:

Jag vet och de suger allihopa!

Alla har vi ju olika smak men personligen anser jag att Fate of Atlantis är ett av de bästa adventure spel som gjorts. Har du verkligen kört samtliga av de spel som är gjorda på den licensen? Infernal Machine har jag visserligen bara testat demot på men det var inget dåligt spel och inte heller är Last Crusade ett dåligt spel (tycker snarare att det är ett av de bättre spelen som gjorts som är baserad på en film).

123
Skriv svar