Vilket spel ska man satsa på? Fallout4 eller witcher3

Medlem
Vilket spel ska man satsa på? Fallout4 eller witcher3

Dags att införskaffa ett nytt spel och är sugen på ett solospel men lite osäker på vilket man ska satsa på. Känns som fallout 4 eller Witcher 3 men ser gärna input på vad ni tycker. Har inte spelat witcher 1 eller 2 vilket har bidragit till att jag inte orkat köpa 3an än! Är det värt att spela ändå? Fallout ser ju sådär halvtrevligt ut men vet inte. Har inte fallit helt för hypen.

Väntar spänt på tomb Raider och uncharted men känns långt bort.
Är det något spel som ni anser man måste spelat till ps4an? Kom gärna med tips

Medlem
Skrivet av Koenigsson:

Dags att införskaffa ett nytt spel och är sugen på ett solospel men lite osäker på vilket man ska satsa på. Känns som fallout 4 eller Witcher 3 men ser gärna input på vad ni tycker. Har inte spelat witcher 1 eller 2 vilket har bidragit till att jag inte orkat köpa 3an än! Är det värt att spela ändå? Fallout ser ju sådär halvtrevligt ut men vet inte. Har inte fallit helt för hypen.

Väntar spänt på tomb Raider och uncharted men känns långt bort.
Är det något spel som ni anser man måste spelat till ps4an? Kom gärna med tips

Jag gillade inte alls Witcher tyvärr... Älskar fallout
Skulle väl säga är du mer hardcore gamer så välj Withcer och mer en softcore player Fallout
Anser att witcher är ett mycket svårare och mer utmanande spel. Men jag personligen föredrar fallout alla dagar i veckan

Medlem
Skrivet av naess91:
Skrivet av Koenigsson:

Dags att införskaffa ett nytt spel och är sugen på ett solospel men lite osäker på vilket man ska satsa på. Känns som fallout 4 eller Witcher 3 men ser gärna input på vad ni tycker. Har inte spelat witcher 1 eller 2 vilket har bidragit till att jag inte orkat köpa 3an än! Är det värt att spela ändå? Fallout ser ju sådär halvtrevligt ut men vet inte. Har inte fallit helt för hypen.

Väntar spänt på tomb Raider och uncharted men känns långt bort.
Är det något spel som ni anser man måste spelat till ps4an? Kom gärna med tips

Jag gillade inte alls Witcher tyvärr... Älskar fallout
Skulle väl säga är du mer hardcore gamer så välj Withcer och mer en softcore player Fallout
Anser att witcher är ett mycket svårare och mer utmanande spel. Men jag personligen föredrar fallout alla dagar i veckan

Tycker inte Witcher är speciellt avancerat eller hardcore alls. Har man kört Batman Arkham Asylum eller liknande spel med typiska one button spam attacks och dodge känner man igen stridssytemet rätt snabbt. Gäller bara att använda rätt potions och lära sig fiendens attackmönster.
Tycker striderna, crafting och loot systemet är spelets svaga sida medans storyn och karaktärerna man möter är spelets starka sida.

Har inte spelat Fallout 4 så vet inte hur spelet står sig mot Witcher så kan inte svara på frågan om vilket spel som är bäst. Men just nu kan man få Witcher 3 rätt billigt i många butiker så det kan vara värt att köra på Witcher 3 nu och sedan köpa Fallout 4 när det blir billigare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Testpilot

Varför välja ett av dem? Köp bägge.

Witcher 3 är däremot mer moget med patchningar så köp det först och ta Fallout 4 senare då de fixat till och donat så det går bättre än vad det gör nu.

Medlem

Spelade igenom Witcher 3 och ska ta mig an första "expansionen" när jag tröttnat på Fallout 4. Du kan hoppa in i både Witcher 3 och Fallout 4 utan att ha spelat de tidigare spelen, återkommande karaktärer presenteras tillräckligt bra ändå även om det så klart kan ge lite mer igenkänningsfaktor om man kan storyn från de tidigare.

Witcher var helt fantastiskt både till inlevelse och berättelse. Grafiken är top notch, röster och karaktärsanimationerna är suvveräna och gameplayet hålls intressant genom hela spelet. Det ger även väldigt intressanta val som verkligen påverkar hur din story fortskrider. Jag och en kompis satt i somras och diskuterade vilka val vi hade gjort och hur våra berättelser blev ganska markant olika pga det. Vi hade väldigt skilda åsikter om vissa personer pga hur deras utveckling hade påverkats av oss. På PS4an så var det även relativt buggfritt och helt klart årets bästa spel enligt mig.

Fallout är i grunden ett liknande spel med en öppen värld, en rätt okej story men det känns aldrig särskilt levande ens i "städerna". Det finns en del fantastiska quests i det dock men mycket faller tillbaka på "gå dit, döda skurkarna, kom tillbaka" vilket fort blir enformigt. Med det sagt så har jag nog en bit över 20 timmar spelat senaste veckan så det är inte dåligt, men enligt mig så kan det inte mäta sig med Witcher.

/ LordDaimos

fallout 3 va bättre än new vegas och fallout 4 .. dom lyckades aldrig återskapa samma stämning/inlevelse

Testpilot
Skrivet av humancentipede:

fallout 3 va bättre än new vegas och fallout 4 .. dom lyckades aldrig återskapa samma stämning/inlevelse

New Vegas var bättre än Fallout 3 och Fallout 4 har jag inte spelat klart så jag lägger ingen dom ännu.

Medlem

Kört båda två och tycker väldigt mycket om båda två, men Fallout 4 bleknar jämfört med The Witcher 3, i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Spelade igenom Witcher 3 och ska ta mig an första "expansionen" när jag tröttnat på Fallout 4. Du kan hoppa in i både Witcher 3 och Fallout 4 utan att ha spelat de tidigare spelen, återkommande karaktärer presenteras tillräckligt bra ändå även om det så klart kan ge lite mer igenkänningsfaktor om man kan storyn från de tidigare.

Witcher var helt fantastiskt både till inlevelse och berättelse. Grafiken är top notch, röster och karaktärsanimationerna är suvveräna och gameplayet hålls intressant genom hela spelet. Det ger även väldigt intressanta val som verkligen påverkar hur din story fortskrider. Jag och en kompis satt i somras och diskuterade vilka val vi hade gjort och hur våra berättelser blev ganska markant olika pga det. Vi hade väldigt skilda åsikter om vissa personer pga hur deras utveckling hade påverkats av oss. På PS4an så var det även relativt buggfritt och helt klart årets bästa spel enligt mig.

Fallout är i grunden ett liknande spel med en öppen värld, en rätt okej story men det känns aldrig särskilt levande ens i "städerna". Det finns en del fantastiska quests i det dock men mycket faller tillbaka på "gå dit, döda skurkarna, kom tillbaka" vilket fort blir enformigt. Med det sagt så har jag nog en bit över 20 timmar spelat senaste veckan så det är inte dåligt, men enligt mig så kan det inte mäta sig med Witcher.

/ LordDaimos

Men nog är väl Witcher 3 ganska enformigt också? Jag har själv inte spelat det, men jag har kollat delar av några Let's Plays från mina favoriter på YouTube, men efter att de sprungit runt i ett träsk och gjort fetch quests i 10 timmar och bara dödat Drowners så tröttnade jag på att titta. Jag kan tänka mig att jag skulle tröttnat mycket tidigare om jag spelat själv.

Medlem

Kan inte säga att jag minns en enda gång då de i Witcher sagt "Jag behöver 10st X för att göra ett potion, kan du fixa det åt mig?" De har sådana quests, men de vävs in i något större sammanhang och ges en rimlig förklaring. Tar man sig an en stor mängd contracts så kan det bli lite enformigt tyvärr, men då ber man ju bokstavligen om att få ett quest där man ska döda X. Även sådana kan bli intressanta däremot genom att det ofta erbjuds specialmonster och en hel del dialog i undersökningsfasen.

Fallout där dom säger "Vi blir utpressade av Raiders som befinnner sig i fabriken där borta, gå och döda dom" eller "X är kidnappad av Y, hämta tillbaka X" (som är en del av mainstoryn och innefattar säkert en halvtimmes oavbruten ghoul-slakt) faller ganska platt på att det verkligen är samma sak om och om igen. Visst får man en liten förklaring i något skede, men jämfört med Witcher så är det väldigt tunt.

/ LordDaimos

1
Skriv svar