Star Wars: Battlefront

Medlem

nja en trea det var svagt.. hade väntat mig mer av detta faktiskt det förra battlefront som las ner såg mer lovande ut tyvärr..

Medlem

Tycker dock att det är ett reskinnat battlefield. Plus att det i princip är pay2win där du kan få världens op vapen för 10dollar.

Och att arsenalen och banor är låsta bakom en betalvägg.

Intresset för spelet varade för mig i en vecka.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Hade hoppats mer på ett Battlefield i Star Wars skin. Men det är jag.
Sjukt trist att flyga och några fordon!

Då hade det hetat Battlefield: Star Wars. Precis som det sägs i recensionen, bara för att det är dice som gör spelet så tror folk på automatik att det är ett battlefield spel vilket det inte är och har aldrig blivit utlovat som.

Skrivet av Chassimannen:

Konstigt, för när jag körde betan kändes det precis som Battlefield med Star Wars namnet påklistrat. Med en addition av hjältar då. Det är vad jag tycker iaf. Inget köp för mig.

Jag har bara ett par hundratal timmar spelade i BF3 och BF4 i och för sig men jag får då inga typiska Battlefield-vibbar i Battlefront, Hardline däremot där kan vi snacka reskin av BF4...

Tycker Battlefront står bra på egna ben, jag hade inte förväntat mig annat än det man fick, har spelat sedan i måndags och det har varit många episka tillfällen så det ska bara bli kul när det kommer fler banor framöver. Tycker även att det är stor bonus att man kan lira 8 pers tillsammans i ett party, väldigt bra.

Medlem

Survival var oväntat skönt. Körde solo en stund på Hard på Tatooine-kartan (som ändå var lekande lätt i betan). Blev sjukt förvånad att det blev 50 svettiga minuter av skoj.

Medlem

3/5 var väntat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

haha men det är ju lugnt ^^ bara att betala 500/600:- för 4st till banor och kanske något nytt vapen som man ivf låser upp efter ca 24h av spelande. Undrar hur mycket d kommer kosta att "låsa upp" det riktiga Battlefront spelet, Ni vet det där som va med i BATTLEFRONT 2 . Ni vet d där med galactic conquest map, landa på stora slagskepp i rymden? Gissar på att när dessa giriga **** på dice har fått som dom vill så kommer ppl betalat 1200:- för ett spel som borde ha allt detta i sig redan vi release DÅ DOM HAR NAMNET BATTLEFRONT . Jävla lallare är va dom är.

Oh ja, det finns folk som betalat 2000kr och uppåt på spel som Star Citizen, Men sen så är inte STAR CITIZEN en ny version på ett annat spel med samma namn.

Detta skräp borde inte äns få behålla Battlefront namnet. Starwars mm visst, men fan inte Battlefront.

Det är lika dant med Dragon Valley nu. Dom hypar och hypar och hypar. Och vad är kvar av Dragon Valley nu? Är det verkligen Dragon Valley för jag känner då fan inte igen den längre. Vart är "water crossings?" vart är "Pipes" vart är Dimman, Vart är helli plattan vid "tree lodge", Vart är Hangarfartyget? Dice...... god damit... get your fucking things strait.

Medlem

Gillar spelet skarpt! Har ca 15 timmar spelat och fått rank 20. Det enda jag stör på mig på är hur överlägsen man är i tredje person gentemot med någon som kör första person. Skulle vilja ha ett filtersystem där man kan joina servers med endast first person.

Medlem

Någon känd och skrivkunnig person från spelvärlden borde skriva ett öppet brev till Dice om hur snålt det är att släppa så pass få banor att det känns pinsamt när man knappar genom menyerna. Det värsta är att dom har mage att släpa en complete edition som innehåller FYRA dlc's för över 1100kr direkt vid release. Visst, vi vet att de släppt många banor till tidigare spel i form av dlc, och det är bra! Hur bra som helst, kul med företag som uppdaterar länge. Men, att släppa så pass få banor och sedan skylta med stora prislappen det första man gör, detta framkallar ingen annan känsla än snålhet och girighet. Jag betalar mer än gärna mycket pengar för spel, framför allt spel jag tycker är bra, men då förväntar jag mig i alla fall att det känns som jag fått en komplett produkt och inte ett skal som står bredvid en stor betalvägg.

Medlem

Jag tror att det är så få banor beror på att man ville göra spelet så snyggt och med så bra ljudbild som möjligt samtidigt som man var pressad att få spelet klart innan nya filmen kommer. Med all DLC blir det ju ett helt spel men det kommer att kosta betydligt mer totalt än andra spel för konsumenten.

Medlem

Mnh, känner att jag måste prova det innan det blir ett köp. Vet inte vad jag tycker om ett spel som känns för litet vid release, och som man sedan måste köpa fler dlc-paket för att det ska börja kännas som ett riktigt spel.
Tror jag skippar detta tyvärr.

Medlem
Skrivet av 0skar:

Någon känd och skrivkunnig person från spelvärlden borde skriva ett öppet brev till Dice om hur snålt det är att släppa så pass få banor att det känns pinsamt när man knappar genom menyerna. Det värsta är att dom har mage att släpa en complete edition som innehåller FYRA dlc's för över 1100kr direkt vid release. Visst, vi vet att de släppt många banor till tidigare spel i form av dlc, och det är bra! Hur bra som helst, kul med företag som uppdaterar länge. Men, att släppa så pass få banor och sedan skylta med stora prislappen det första man gör, detta framkallar ingen annan känsla än snålhet och girighet. Jag betalar mer än gärna mycket pengar för spel, framför allt spel jag tycker är bra, men då förväntar jag mig i alla fall att det känns som jag fått en komplett produkt och inte ett skal som står bredvid en stor betalvägg.

Fast nu är det ju så att det är EA som är utgivarna och inte Dice själva, och vi vet ju vid det här laget att det är så här EA gör. Tyvärr så köper ju folk spelen iaf så dom kan fortsätta med paywall

Medlem

Välkommen till Nade Wars, Turbolaser Wars. Har plöjt ett antal timmar nu och har inga problem all satt dra en 30/0 K/D med en turbolaser. Detta spelet är ganska oputsat, happy nade christmas alla.

Medlem

Ok. Nu vet jag det jag tyvärr anade.
Inget köp!


signatur

autograph

Medlem

Obalansen är ett faktum. Nadespam deluxe. Flygkontrollerna är HORRIBLA! Bobba Fett verkar lagom OP eller så var det bara jag som ägde med honom

33/3 efter att jag fick spela som honom.

Kollar man på LvLcaps video (recension) om Battlefront kommer nadespammandet bara bli ännu värre framöver...

Glömde säga att spelet är extremt beroendeframkallande, bara lite till

Medlem

3/5 från FZ, vilket innebär att det suger!

Pass!!

Skrivet av Elixx:

Välkommen till Nade Wars, Turbolaser Wars. Har plöjt ett antal timmar nu och har inga problem all satt dra en 30/0 K/D med en turbolaser. Detta spelet är ganska oputsat, happy nade christmas alla.

Då spelar du mot kassa spelare, Turbolasern slår man ut på 2 sec.. med ionshot

Redaktör
Skrivet av Fleshcutter:

3/5 från FZ, vilket innebär att det suger!

Pass!!

Nej, det innebär att vi tycker att Battlefront är bra. Om sen ett 3/5-spel är köpvärt avgör var och en, men suger gör det verkligen inte.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_119148:

"Prickpangare, fordonsmörsare och granat!" Fordonsmörsare eller fordonsmördare? Absolut ingen kritik men tyckte det var lite småroligt Ska götta ner mig i denna recension del 1 och 2 senare.

Mörsare.
Det är artilleripjäser han pratar om.

Inaktiv
Skrivet av Mossfeldt:
Skrivet av grollo_92:

"Prickpangare, fordonsmörsare och granat!" Fordonsmörsare eller fordonsmördare? Absolut ingen kritik men tyckte det var lite småroligt Ska götta ner mig i denna recension del 1 och 2 senare.

Mörsare.
Det är artilleripjäser han pratar om.

Tji fick jag! Man lär sig nåt nytt varje dag.

Medlem

Då är det som vanligt, banproblem, för lite innehåll m.m. Det är bara vänta och betala för DLC när det släpps för att få fler, moar monnay plix

Medlem

Tycker spelet är kul men stör mej på en del grejer.

- borde vara någon fördel att köra 1:a person som bättre träffsäkerhet t ex. Som det är nu är 3:e person OP.
- mer vapen att låsa upp. Finns många vapen från SW dom inte är med. T ex de långa pistolerna som Bespins säkerhetsvakter har, clonetrooper och droid army gevär mm.
- Fler banor!! Bara 4 (5 med Jakku) för WA och supremacy är på tok för lite och folk kommer tröttna fort.
- customization av imperiets trupper. Allvarligt, 10-15 alternativ med stormtroopers utan hjälm. WTF!!
Var är stormtroopers med färgade fält på hjälmar och rustning?
Var är imperial Army Troopers (typ general Veers uniform som han hade ombord på AT-AT:en i ep 5)? Var är Navy Marines (ni vet dom mörkklädda soldaterna med stora svarta hjälmar som vi såg på Dödsstjärnan)?
- Sedan hade man även som rebeller velat ha dom trupperna som vaktade korridorerna på Tantive 4 i ep 4.
- varför har inte alliansen några markfordon att snacka om? De kanske inte hade behövts tanks, men någon speeder med kanontorn på hade ju inte varit fel.

Ja vi får väl se vad som kommer i framtida DLC, men mycket av detta borde vara med från början.

Medlem

Testade lite via EA-acces på XboxOne. Grafiken på Endors skogsmåne inget annat än makalös, sina fjuttiga 720p till trots! Första känslan är att det känns lite för småskaligt på något vis, och då menar jag inte innehållsbristem, men det känns för trångt. Dock kul och lättillgängligt, bara att starta upp och köra, vilket känns befriande.

Rymdstridernas frånvaro lyser som en ljussabel i ögat! Det känns verkligen som att detta inte är ett komplett spel och rymdstrider där man måste ta sig till fiendens huvudskepp för att förstöra innifrån hade mättat den känslan.

Och kom igen.. ett mp med Star Wars-tema och otrolig grafik, utan möjligheten att få svänga ner i diket på Death Star med en X-wing.. you have failed me for the last time admiral Dice.

De bara måste komma en uppdatering med ett Walker Assult läge fast i rymden, som heter "Death Star approching".


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

I like turtles.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är det någon som vet varför flera nya spel, ink Star Wars Battlefront envisas med att neka dedikerade servrar? Om man är ett kompisgäng som gillar att spela ihop då och då, och inte känner för att bli nermejad av snorisar med hundratals speltimmar och alla uppgraderingarna så finns det inte något modernt alternativ. Eller?

Redan nått rank 50 av 50 på strax över 30 timmar spelade. Lite för enkelt må jag säga. Önskar det fanns fler maps, fler skins för imperiet. Hoppas dlc paketen levererar!! Men överlag en jättehärlig star wars upplevelse.

Medlem

Man känner verkligen av avsaknaden av maps, sen är jag lite besivken att modesen är lite svaga. För mig är det just nu bara walker assault som gäller men det känns inte som att det borde vara det bästa spelläget.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Tyckte hela spelet kändes väldigt fattigt de få timmarna jag spelat.
Kan inte riktigt sätta fingret på det för det är snyggt så in i helvete och låter helt fantastiskt men det är något som får det att inte kännas speciellt storslaget!?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Redan nått rank 50 av 50 på strax över 30 timmar spelade. Lite för enkelt må jag säga. Önskar det fanns fler maps, fler skins för imperiet. Hoppas dlc paketen levererar!! Men överlag en jättehärlig star wars upplevelse.

Rank 50 på drygt 30 timmar ?!
Riktigt bra jobbat måste jag säga, jag har väl kanske hälften av timmarna (inklusive single player missions) men är bara 15 eller 16. Har dock inte suttit i en AT-AT eller AT-ST än och varit "hjälte" endast en gång
Vad har du för heta stalltips för att gå upp i rank ?

Medlem

Den här tråden har lyckats hålla sig rätt bra tycker jag men det är väldigt roligt att läsa alla kommentarer om hur Battlefront borde ha varit mer som Battlefield, när så sjukt många gnällde och klagade på att Battlefront bara skulle bli ett Battlefield-skin. Det går inte att göra alla nöjda, Battlefront är ett jävligt bra casualspel.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=fLtwK6Oe23I <-- totalbiscuits recension, och han har rätt i mkt om det här spelet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar