Jeremy Jahns: "Why I Refuse To Buy Star Wars Battlefront"

Medlem
Jeremy Jahns: "Why I Refuse To Buy Star Wars Battlefront"

Den här killen resonerar precis som mig beträffande Battlefront. Prissättningen känns orimlig, och basspelet behandlas som en språngbräda rakt in i DLC-träsket. Med det sagt tycker jag inte att det inte borde få finnas tilläggspaket. Jag ogillar däremot hur de framtida DLC-paketen med banor och spellägen fragmenterar spelarbasen, så att andelen spelare som kan spela allt material minskar exponentiellt med varje nytt DLC-släpp.

Jag tycker dessutom att EA har haft ett allt annat än bra track record för sina spel på senare tid, vilket gör att mitt intresse svalnar ytterligare några grader. Det tog nästan ett år innan Battlefield 4 var spelbart på grund av trasig nätkod och allmänt slarvig optimering. Battlefield Hardline var dött vid ankomst. Titanfall var populärast innan det släpptes. Need For Speed har inte varit bra sen mitten av förra decenniet. Listan går att göra lång. Jag har blivit besviken på EA:s titlar så många gånger att jag inte kan motivera ett köp hur stort de än skriver "STAR WARS" på ett spel. För om man ser förbi "STAR WARS" så känns Battlefront som en otroligt oinspirerad, generisk skjutare utan minsta tillstymmelse till nytänk. Det ser faktiskt plattare ut än Battlefield 4.

Hoppas att de som köper spelet har roligt med det, men för Jeremy Jahns, mig själv och många andra är det en principsak att inte stöda den här affärsmodellen (vilket märks tydligt i kommentarsfältet under den här FZ-artikeln).

För övrigt föraktar jag helhjärtat den webbläsarbaserade serverbläddraren. Ni har Origin, för hundra gubbar. Bygg in den där istället.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Jeremy Jahns: "Why I Refuse To Buy Star Wars Battlefront"
Citat:

Jag ogillar däremot hur de framtida DLC-paketen med banor och spellägen fragmenterar spelarbasen, så att andelen spelare som kan spela allt material minskar exponentiellt med varje nytt DLC-släpp.

Exakt! Titta på Battlefield: Hardline. Där har du ett perfekt exempel som till och med kommer från samma utgivare. Battlefield: Hardline hade en ganska liten spelarbas att börja med, och spelet dog mer eller mindre ut när första DLC-paketet släpptes.

Titanfall gjorde samma misstag, och som resultat gav ut Season Pass med all DLC gratis för att försöka samla ihop sin spelarbas igen.

Jag förväntar mig att se samma sak hända i Star Wars: Battlefield, och det faktum att Server Browser saknas kommer förmodligen påskynda processen ytterligare. (Ännu ett misstag som Titanfall gjorde)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Teo
Medlem

Tycker Season Pass är underbart. Köper alltid basspelet + season pass när det kommer till nya releaser på Steam såsom Black Ops 3.

Nä, jag anser inte att det är pengar att sitta på i hundra år. Ny månad, nya pengar. Pengar ska spenderas, inte sitta och fisa på.

Medlem
Skrivet av Teo:

Tycker Season Pass är underbart. Köper alltid basspelet + season pass när det kommer till nya releaser på Steam såsom Black Ops 3.

Nä, jag anser inte att det är pengar att sitta på i hundra år. Ny månad, nya pengar. Pengar ska spenderas, inte sitta och fisa på.

Om alla kunde vara lika oansvariga med sina egna pengar, låter som ett starkt I-landsproblem.

Att köpa season passes är ju nästan på gränsen att det skulle omyndighetsförklara en person, lägger ut pengar på DLC som du inte ens vet vad det kommer innehålla. Rent utsagt idiotiskt.

Teo
Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Teo:

Tycker Season Pass är underbart. Köper alltid basspelet + season pass när det kommer till nya releaser på Steam såsom Black Ops 3.

Nä, jag anser inte att det är pengar att sitta på i hundra år. Ny månad, nya pengar. Pengar ska spenderas, inte sitta och fisa på.

Om alla kunde vara lika oansvariga med sina egna pengar, låter som ett starkt I-landsproblem.

Att köpa season passes är ju nästan på gränsen att det skulle omyndighetsförklara en person, lägger ut pengar på DLC som du inte ens vet vad det kommer innehålla. Rent utsagt idiotiskt.

Jag köper precis vad jag vill för mina pengar, tack så mycket.

Pengar är till för att spenderas och inte att sitta och fisa på i 100 år då det kommer in nya pengar månaden efter.

Precis som med pre-orders (som jag älskar) så är det skönt att ha köpt ett season pass. Är det skit, jaha, livet går vidare.

Medlem

Kan bara instämma. Bojkottar detta skitspelet.

Kör på Rainbow Six | Siege istället. Det kommer ha gratis content.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Jag håller med, är inte ens intresserad av att köpa Battlefront om det så skulle kosta 100:- Man vet ju att MP-kartorna skulle vara omöjliga att spela om man inte har DLC:erna. Trist utveckling det har blivit.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tyckte TB's port report sa det mesta om spelet.

-ja han går på rätt starka smärtstillande
Fuck Cancer!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Teo:

Jag köper precis vad jag vill för mina pengar, tack så mycket.

Det är sådana som du som gör att de fortsätter släppa all kastrerad smörja. Fattar du inte att du bidrar till att förstöra din egen hobby?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Jag tyckte TB's port report sa det mesta om spelet.

https://www.youtube.com/embed/67odiVv1dc4

-ja han går på rätt starka smärtstillande
Fuck Cancer!

Haha! Ja, mer än så behövde han knappast säga.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Suck, att de inte ändrar sig.

Teo
Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Teo:

Jag köper precis vad jag vill för mina pengar, tack så mycket.

Det är sådana som du som gör att de fortsätter släppa all kastrerad smörja. Fattar du inte att du bidrar till att förstöra din egen hobby?

Ja, folk drar den ursäkten men det påverkar inte mig det minsta. Jag kommer fortsätta förboka och köpa allt jag tycker ser roligt ut. Då jag tar spel för vad det är och inte anser att ett köp är en livs investering så bryr jag mig inte om spelet suger, livet går som sagt vidare.

Har väl sådär 2000 spel på Steam och finns inget spel på Steam jag inte har förbokat.

I vilket fall. Season pass är underbart och jag betalar mer än gärna för att inte behöva bry mig om det senare. Normalt sett är det 50/50 med hur bra dlcn är men då jag köpte det för längesedan finns det inget att bry sig om.

Medlem
Skrivet av Teo:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Teo:

Jag köper precis vad jag vill för mina pengar, tack så mycket.

Det är sådana som du som gör att de fortsätter släppa all kastrerad smörja. Fattar du inte att du bidrar till att förstöra din egen hobby?

Ja, folk drar den ursäkten men det påverkar inte mig det minsta. Jag kommer fortsätta förboka och köpa allt jag tycker ser roligt ut. Då jag tar spel för vad det är och inte anser att ett köp är en livs investering så bryr jag mig inte om spelet suger, livet går som sagt vidare.

Har väl sådär 2000 spel på Steam och finns inget spel på Steam jag inte har förbokat.

I vilket fall. Season pass är underbart och jag betalar mer än gärna för att inte behöva bry mig om det senare. Normalt sett är det 50/50 med hur bra dlcn är men då jag köpte det för längesedan finns det inget att bry sig om.

Ren nyfikenhet här: Varför förhandsbokar du digitala produkter? Det är ju inte så att lagret tar slut och du riskerar att bli utan spel på släppdatumet. Är det förhandsbonusarna som tilltalar mest, eller vad är egentligen orsaken?

Och du säger att ungefär 50% av de DLC du har köpt via season pass har varit bra, förstod jag det rätt? Hade alla slösat lika hejvilt utan kritik skulle spelindustrin vara marknadsförarnas våta dröm, tur att det inte är så.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Teo
Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Teo:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Teo:

Jag köper precis vad jag vill för mina pengar, tack så mycket.

Det är sådana som du som gör att de fortsätter släppa all kastrerad smörja. Fattar du inte att du bidrar till att förstöra din egen hobby?

Ja, folk drar den ursäkten men det påverkar inte mig det minsta. Jag kommer fortsätta förboka och köpa allt jag tycker ser roligt ut. Då jag tar spel för vad det är och inte anser att ett köp är en livs investering så bryr jag mig inte om spelet suger, livet går som sagt vidare.

Har väl sådär 2000 spel på Steam och finns inget spel på Steam jag inte har förbokat.

I vilket fall. Season pass är underbart och jag betalar mer än gärna för att inte behöva bry mig om det senare. Normalt sett är det 50/50 med hur bra dlcn är men då jag köpte det för längesedan finns det inget att bry sig om.

Ren nyfikenhet här: Varför förhandsbokar du digitala produkter? Det är ju inte så att lagret tar slut och du riskerar att bli utan spel på släppdatumet. Är det förhandsbonusarna som tilltalar mest, eller vad är egentligen orsaken?

Och du säger att ungefär 50% av de DLC du har köpt via season pass har varit bra, förstod jag det rätt? Hade alla slösat lika hejvilt utan kritik skulle spelindustrin vara marknadsförarnas våta dröm, tur att det inte är så.

Det är så enkelt som att jag tycker det är skönt att ha det köpt och sen behöver man inte tänka på det mer. Ett bra exempel är Tom Clancy’s The Division som kommer ut den 8 Mars 2016. Har förbokat många spel som kommer ut 2016. Jag älskar helt enkelt förbokning och förbokar allt jag tycker ser roligt ut.

All DLC som kommer med season pass kan ju knappast vara top-notch så det är självklart något av dom är mindre roligt.

Fast det är ju så, varför skulle annars dessa diskussioner finnas? Jag är stolt över att köpa precis det jag vill och kommer aldrig att sluta. Det är ju givetvis en större andel som fortsätter industrin fortsätter. Fortsätter folk att betala, fortsätter industrin.

Medlem
Skrivet av Teo:

Tycker Season Pass är underbart. Köper alltid basspelet + season pass när det kommer till nya releaser på Steam såsom Black Ops 3.

Nä, jag anser inte att det är pengar att sitta på i hundra år. Ny månad, nya pengar. Pengar ska spenderas, inte sitta och fisa på.

Du sparar väl lite pengar i alla fall?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag håller med, är inte ens intresserad av att köpa Battlefront om det så skulle kosta 100:- Man vet ju att MP-kartorna skulle vara omöjliga att spela om man inte har DLC:erna. Trist utveckling det har blivit.

Precis. När battlefront väl har landat runt 100kr är det inte intressant längre då troligtvis den största delen av spelarbasen har gått över till EA nästa "blockbuster".


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Problemet är ju att det finns spelare som inte har något kritiskt tänkande ö.h.t när det gäller prissättning, utan enbart ser spelets pris i ett vakuum eller bara inte bryr sig. Därför vi konstant får dessa betalmodeller; inte för att det gynnar kunden på något sätt, utan tillräckligt många "ska bara ha" produkten utan att tänka på något annat.

Personligen tycker jag att DLC är okej om det verkligen är extramaterial till spelet, men så ofta nuförtiden så ser man tydligt hur spelet säljs fragmenterat trots att man redan mer eller mindre har designat flertalet delar, som släpps stegvis. För mig är det en vidrig modell som inte tillför något för kunden.

Till sist är det inte bra att kräva att varje spelare behöver samma DLCs heller. Men det hör ju ihop med hur man styckat upp spelet i förväg litet grann också... hur som helst är det inte bra.

1
Skriv svar