Half-Life 2 fyller 11 år

Robot
Medlem
Half-Life 2 fyller 11 år

Den 16 november år 2025 skriver Calle följande nyhet på FZ.se:
"Half-Life 2 fyller 21 år och vi väntar fortfarande på uppföljaren."

Medlem

Har gett upp väntan på del tre vid det här laget, faktum är att det vid det här laget passerat så lång tid att serien knappast är relevant längre och en eventuell uppföljare troligen inte ens är ekonomiskt gångbar. Är givetvis glad över att motbevisas i den frågan men tills dess sörjer jag istället att den nyblivna tonåringen SoF II inte fått en värdig uppföljare än.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Har gett upp väntan på del tre vid det här laget, faktum är att det vid det här laget passerat så lång tid att serien knappast är relevant längre och en eventuell uppföljare troligen inte ens är ekonomiskt gångbar. Är givetvis glad över att motbevisas i den frågan men tills dess sörjer jag istället att den nyblivna tonåringen SoF II inte fått en värdig uppföljare än.

En Half Life-uppföljare "inte ekonomiskt gångbar"? Pfft!

Medlem
Skrivet av Novdid:
Skrivet av kebbe:

Har gett upp väntan på del tre vid det här laget, faktum är att det vid det här laget passerat så lång tid att serien knappast är relevant längre och en eventuell uppföljare troligen inte ens är ekonomiskt gångbar. Är givetvis glad över att motbevisas i den frågan men tills dess sörjer jag istället att den nyblivna tonåringen SoF II inte fått en värdig uppföljare än.

En Half Life-uppföljare "inte ekonomiskt gångbar"? Pfft!

Tjaaa....det är ju inte en franchise som utvecklats med spelindustrin i stort....en HL3 kommer sälja som smör, men de kommer knappast kunga pressa ut DLCs, season passes, massa MP-stuff utan att det blir tidernas ramaskri. Det är sällan vi ser renodlade Singleplayerupplevelser numera. Skulle väl vara Bioshock-serien i såna fall.

Medlem

Helt sjukt att dom inte släppt 3:an. Skandal faktiskt.

Medlem

Gillade aldrig tvåan. Älskar ettan däremot och den går ju alltid att spela om i form av Black Mesa.

Medlem
Skrivet av soderkvist:

Gillade aldrig tvåan. Älskar ettan däremot och den går ju alltid att spela om i form av Black Mesa.

Jag köpte ettan men spelade inte en sekund av den för på den tiden var cdkeyn till för cs

Medlem

1+2=3 HALF.LIFE 3 CONFIRMED!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag skulle tippa på att Half-Life 3 släpps lägligt till att grafikkortsdrivrutinerna optimerats för Linux och de värsta barnsjukdomarna fixats i SteamOS.

Medlem

Jag tror att Half-Life 3 släpps då Valve slutar tjäna pengar på Team Fortress 2, Dota 2 och Counter-Strike. Som Gabe själv säger:

Medlem

Vad gör Valve egentligen? Steam, Dota2 och steambox - som verkar bli ett fiasko - för all del, men det kan väl inte vara det enda de håller på med? Känns ungefär som att de latar sig. Har liksom inte hört något på länge om någonting. Inte ens steambox som ju ska lanseras när som helst. Eller har den redan det?

Någon som har mer insikt i frågan än mig?

Medlem
Medlem

HTC Vive lär skeppas med världens bästa FPS i VR - Half-Life 3. Bundlat och klart. 1500 kostar det med Vive och HL3 i samma packning. Mmm.

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:

Vad gör Valve egentligen? Steam, Dota2 och steambox - som verkar bli ett fiasko - för all del, men det kan väl inte vara det enda de håller på med? Känns ungefär som att de latar sig. Har liksom inte hört något på länge om någonting. Inte ens steambox som ju ska lanseras när som helst. Eller har den redan det?

Någon som har mer insikt i frågan än mig?

Det de jobbat med senaste tiden är ju Steam OS och Source 2, vid sidan om sina spelserier. Och i samarbete med HTC har de utvecklat Vive, deras VR-headset. Så jag tror inte de latar sig. De jobbar bara inte med det vi vill att de ska jobba med. Och allt är Steams fel. Steam har gett Valve en enorm inkomstkälla som kräver minimalt med arbete / dollar.

Lägg därtill att den största digitala distributionsplattformen för PC-spel troligtvis kräver massor av kvalitetskontroll för att säkerställa att alla spel är bra... Oh, wait... Steam har ju ingen kvalitetskontroll.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:

Den 16 november år 2025 skriver Calle följande nyhet på FZ.se:
"Half-Life 2 fyller 21 år och vi väntar fortfarande på uppföljaren."

Då har jag jobbat på sajten i 25 år...


signatur
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Gillade aldrig tvåan. Älskar ettan däremot och den går ju alltid att spela om i form av Black Mesa.

Ettan är grym - tvåan är inte i närheten!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Jag hoppas de gör en "Fallout 4", berättar ett par månader innan HL3 ska släppas, så slipper man hypetåget.

Hmm, fast det har ju redan existerat i 11 år. Nåväl.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:

Den 16 november år 2025 skriver Calle följande nyhet på FZ.se:
"Half-Life 2 fyller 21 år och vi väntar fortfarande på uppföljaren."

Då har jag jobbat på sajten i 25 år...

Guldklocka..

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:

Den 16 november år 2025 skriver Calle följande nyhet på FZ.se:
"Half-Life 2 fyller 21 år och vi väntar fortfarande på uppföljaren."

Då har jag jobbat på sajten i 25 år...

25 - 2|5 ta bort 2 av 5 = 3.

Medlem
Skrivet av Lepracy:
Skrivet av soderkvist:

Gillade aldrig tvåan. Älskar ettan däremot och den går ju alltid att spela om i form av Black Mesa.

Jag köpte ettan men spelade inte en sekund av den för på den tiden var cdkeyn till för cs

Half-life lirade man ju nästan ett år innan man hoppade på CS-betan 1999, har för mig jag börajde spela CS på Beta 4.0, det börjar på att vara ett tag sedan

1
Skriv svar