Payday 2-utvecklaren ber om ursäkt – men mikrotransaktioner fortsätter att uppröra

Robot
Payday 2-utvecklaren ber om ursäkt – men mikrotransaktioner fortsätter att uppröra
Medlem
Payday 2-utvecklaren ber om ursäkt – men mikrotransaktioner fortsätter att uppröra

Jag kan också säga förlåt och inte mena det.

Medlem

Jag spelar payday2 nästan varje dag och förstår verkligen inte vad alla gnäller om. Den stat boosten man kan få gör ingen skillnad what so ever.. Den är snarare mer symbolisk.
Nästan alla stora spel har någon form av microtransactions numera.

Ta te.x world of warcraft som la till nu i senaste expansionen att man kan köpa tjänsten att gubben blir level 90 direkt. Det är inte pay 2 win då?

Nej hela den här hatstormen som har skett är snarare en trend som pågår på internet där allt ska hatas på.

Egentligen bryr jag mig inte om detta men te.x reddit som jag gillade att läsa mycket förut är bara massa hat inlägg och allt annat som postas downvotas av dem upprörda kidsen. Tråkigt

Medlem

De har ju mjölkat kossan som är payday varumärket, värre än något annat jag set i att urholka ett varumärke, så pass att jag aldrig skulle kunna tänka rör mig ett spel i serien igen,

Medlem

Borde vara med sura miner över pay2win, konceptet är helt skevt. Skall det nödvändigtvis vara microtransaktioner så borde det endast vara kosmetica och icke-fördelaktiga/spelpårknande produkter. Räcker det inte med att samhället i övrigt är klassbaserat, kan inte spelen få vara "neutrala". Vem betalar jag föresten för att spela med dubbla tärningar i Fia med knuff?

Medlem

Avinstallerade samma dag dem utannonserade det, inte rört det sen dess. Ångrar djupt att jag köpte det.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Kan nog som enklast fixas genom att ETT av de tre korten efter VARJE uppdrag man klarat är antingen en borr eller kassaskåp.

Medlem
Skrivet av Aqua:

Jag spelar payday2 nästan varje dag och förstår verkligen inte vad alla gnäller om. Den stat boosten man kan få gör ingen skillnad what so ever.. Den är snarare mer symbolisk.
Nästan alla stora spel har någon form av microtransactions numera.

Ta te.x world of warcraft som la till nu i senaste expansionen att man kan köpa tjänsten att gubben blir level 90 direkt. Det är inte pay 2 win då?

Nej hela den här hatstormen som har skett är snarare en trend som pågår på internet där allt ska hatas på.

Egentligen bryr jag mig inte om detta men te.x reddit som jag gillade att läsa mycket förut är bara massa hat inlägg och allt annat som postas downvotas av dem upprörda kidsen. Tråkigt

Kan ju ha att göra med att Overkill har sagt att spelet aldrig skulle få MTs och var rätt malliga om det.

Medlem
Skrivet av Aqua:

Jag spelar payday2 nästan varje dag och förstår verkligen inte vad alla gnäller om. Den stat boosten man kan få gör ingen skillnad what so ever.. Den är snarare mer symbolisk.
Nästan alla stora spel har någon form av microtransactions numera.

Att du vågade skriva något sådant. Tänk dej alla Blizzard Fanboys du kommer få efter dej.

Skrivet av bent toe:

Avinstallerade samma dag dem utannonserade det, inte rört det sen dess. Ångrar djupt att jag köpte det.

Känslig?

Medlem
Skrivet av bent toe:

Avinstallerade samma dag dem utannonserade det, inte rört det sen dess. Ångrar djupt att jag köpte det.

Du lever ett hårt liv.


signatur

I drank what?

Payday 2 har ett löjligt uselt skydd mot hacks. En av anledningarna till att jag slutade spela det.

Medlem

för mig låter det som att dessa personer som klagar tar detta med spel på tok för allvarligt

Är inte payday 2 coop etc only ? inge pvp involverat,, va fan spelar det för roll med balance då?

Medlem
Skrivet av Aqua:

Jag spelar payday2 nästan varje dag och förstår verkligen inte vad alla gnäller om. Den stat boosten man kan få gör ingen skillnad what so ever.. Den är snarare mer symbolisk.
Nästan alla stora spel har någon form av microtransactions numera.

Ta te.x world of warcraft som la till nu i senaste expansionen att man kan köpa tjänsten att gubben blir level 90 direkt. Det är inte pay 2 win då?

Nej hela den här hatstormen som har skett är snarare en trend som pågår på internet där allt ska hatas på.

Egentligen bryr jag mig inte om detta men te.x reddit som jag gillade att läsa mycket förut är bara massa hat inlägg och allt annat som postas downvotas av dem upprörda kidsen. Tråkigt

tänkte bara efter jag läst detta att definitionen av pay2win är inte att du kan i wows fall få upp en gubbe till lvl 90 100 eller vad du nu vill, pay2win är när du kan helt enkelt köpa dig övertag mot en spelare som inte lägger ner pengar extra på spelet, t,ex du kan köpa dig ett vapen med bättre stats och dmg, än det finns i spelet om du inte pungar ut med pengar. Detta ger dig då övertag över dom andra.. = Pay2win.

Medlem
Skrivet av Natrium:

för mig låter det som att dessa personer som klagar tar detta med spel på tok för allvarligt

Är inte payday 2 coop etc only ? inge pvp involverat,, va fan spelar det för roll med balance då?

Det här med att få halva produkter och/eller fördelar online genom avgifter, jag tycker att de som inte klagar tar det alldeles för lättsamt.

Teo
Medlem

När det var stor PayDay 2 rea så köpte jag GOTY versionen + all resterande DLC.

GOTY var väl 11 euro och all DLC blev 32 euro.

Även om jag redan hade PD2, så värt att stödja Starbreeze :).

Medlem
Skrivet av Aqua:

Jag spelar payday2 nästan varje dag och förstår verkligen inte vad alla gnäller om. Den stat boosten man kan få gör ingen skillnad what so ever.. Den är snarare mer symbolisk.
Nästan alla stora spel har någon form av microtransactions numera.

Det har kommit fram gott om exempel som tydligt pekar på att du med skins med stat boosts kan få löjligt bra utrustning. I många fall handlar det om att den lilla boosten hjälper vapnet över en viktig breakpoint, exempelvis 40 skada. De skins som ger boost på concealment öppnar upp för helt absurda dodge-byggen som inte är möjliga annars.

Jag struntar bara i att använda funktioner som jag inte är intresserad av och föreställer mig att de flesta som gnäller över betalinnehåll är studenter med begränsad inkomst. Men det är hur som helst så att skins med stat boosts i många fall gör en markant skillnad.

Medlem
Medlem

När det kommer till MT, DLC och liknande tycker jag det beror på hur materialet är utformat. I exempelvis fallet med WoW och game tokens tycker jag de löst det bra. Det finns ju ofta två typer av spelare: De som har pengar (jobbar) men saknar tid, och så finns de dem som saknar pengar men har desto mer tid. De som har pengar byter den mot tid (tiden det tar att samla guldet) och de som har tid byter den mot pengar (månadskostnaden).

Vad gäller Payday tycker jag klagomålen är överdrivna. Ja visst de sa att MT aldrig skulle komma och det kan jag hålla med om blir lite dumt att höra nu i efterhand när det väl har kommit. De kunde gott ha väntat med det till ett annat spel. Vad många inte inser är att Overkill håller på och laborerar med PD2 för att se vad som funkar inför framtida spel. De såg att skins funkar fint i CS och ville prova här. Nu tror jag inte att de kunde föreställa sig vilken shitstorm det skulle bli och hade de vetat det hade de nog aldrig provat. Men PD2 är en levande produkt som ändras hela tiden. Det är också därför de släpper nya DLC hela tiden för att kunna finansiera vidareutvecklingen (kom ihåg att ca hälften av allt DLC inte heller kostar någonting för spelarna, men de kostar fortfarande pengar för Overkill att utveckla).

Medlem

Pay 2 Coop, ingen bryr sig...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av bent toe:

Avinstallerade samma dag dem utannonserade det, inte rört det sen dess. Ångrar djupt att jag köpte det.

Du lever ett hårt liv.

Ett hårt liv utan Payday.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Aldrig tyckt det var en så stor grej då det inte är något pvp

Medlem

Har verkligen älskat payday genren men som någon annan skrev så har dom verkligen mjölkat kossan utav payday. dlc efter dlc och då menar jag inte detta mikro påhitt dom har fått för sig nu. nu menar ja dlc efter dlc trenden.

Medlem
Skrivet av Haeken:

Har verkligen älskat payday genren men som någon annan skrev så har dom verkligen mjölkat kossan utav payday. dlc efter dlc och då menar jag inte detta mikro påhitt dom har fått för sig nu. nu menar ja dlc efter dlc trenden.

Sen kommer jag ihåg att jag köpte overkill paketet när dom släppte spelet så fick jag en guldmask. köpte ny dator och wipps now its gone. (bara för o bete sig extra gubbgrinig ikväll) ha en trevlig natt

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Den rösten

Undrade just om det var en voice morph.

phi
Medlem

Mer mikrotransaktioner åt folket. Aktien ska upp.

Medlem
Skrivet av Cheewie:

Vem betalar jag föresten för att spela med dubbla tärningar i Fia med knuff?

Mig. Jag har ett Seasonpass för dig. €29.99. Som hittat.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Aqua:

Jag spelar payday2 nästan varje dag och förstår verkligen inte vad alla gnäller om. Den stat boosten man kan få gör ingen skillnad what so ever.. Den är snarare mer symbolisk.
Nästan alla stora spel har någon form av microtransactions numera.

Ta te.x world of warcraft som la till nu i senaste expansionen att man kan köpa tjänsten att gubben blir level 90 direkt. Det är inte pay 2 win då?

Nej hela den här hatstormen som har skett är snarare en trend som pågår på internet där allt ska hatas på.

Egentligen bryr jag mig inte om detta men te.x reddit som jag gillade att läsa mycket förut är bara massa hat inlägg och allt annat som postas downvotas av dem upprörda kidsen. Tråkigt

Jag vill dock poängtera att den boost ill 90/100 som nu finns i wow minksar dock bara tiden till det att man kan börja lira endgame.

Stats boosten i payday ger ett genuint övertag över alla spelare och blir som en passiv bonus.

Medlem

Folk som inte har koll på spelet kan tro att det är små fördelar men har man lite koll på spelet så vet man att ofta är just dessa små fördelarna tillräckligt för att t.ex. kräva ett helt mindre skott för att döda vissa fiender.

Fanns till och med en table för ett tag sen som visade exakt hur många vapen som dödade på ett skott färre med pay2win skin

1
Skriv svar