Tävling – Vinn indierollspelet Sword Coast Legends

Robot
Tävling – Vinn indierollspelet Sword Coast Legends

Sopa hem en Steam-nyckel till det Baldur's Gate-doftande rollspelet.

#fallout-4, #sword-coast-legends, #neverwinter-nights, #baldurs-gate


Medlem
Tävling – Vinn indierollspelet Sword Coast Legends

Fasen vet om ett spel med D&D licensen och WotC i ryggen förtjänar epitetet: indie.

Lagom trevligt dungeonhack, men det var ändå en besvikelse med tanke på det urvattnade spelledar-läget. Den som vill ha ett nytt NWN får fortsätta leta.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Fasen vet om ett spel med D&D licensen och WotC i ryggen förtjänar epitetet: indie.

Lagom trevligt dungeonhack, men det var ändå en besvikelse med tanke på det urvattnade spelledar-läget. Den som vill ha ett nytt NWN får fortsätta leta.

Jag tycker också det var en konstig benämning av ett spel som bär det kanske största namnet inom rollspel samt har ett väldigt stort företag i ryggen.

Det är dock inget speciellt med spelet, en anonym utfyllnad i spelhyllan.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Verkar vara ett bra spel. Även om jag är smått allergisk till den typen av trailers. 1/3 explosioner, 1/3 logotypes och utmärkelser och 1/3 svep med kameran över terrängen. Om man har tur så får man se lite gameplay inklämt däremellan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Spelet som det var vid lansering var väl lite tomt och fattigt på innehåll men de verkar arbeta på och utöka det hela tiden. Så lagom till Jul och mellandagarna så kan det nog bli läge att julmysa med det, om man nu vinner det så klart...

Avstängd

Fz borde lägga ut en recensionen lagom till julhandeln..

Medlem
Skrivet av Rion:

Fz borde lägga ut en recensionen lagom till julhandeln..

Ja, vafalls!?! Såg att det saknades nu med.

Medlem

Minst sagt ett själlöst spel, inte värt ens att vinna. Neverwinter Nights online, som är f2p, är bättre.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Minst sagt ett själlöst spel, inte värt ens att vinna. Neverwinter Nights online, som är f2p, är bättre.

Själlöst var faktiskt en riktigt bra beskrivning, även om jag är emot dessa typer av begrepp.
Det finns en stor potential i spelet och många har nog haft hoppfulla drömmar om att verkligen kunna få spela D&D över nätet i en grafisk miljö.

Men istället för ett socialt äventyrsspel levererades en ytlig hack n slash dungeonrunner där lootjakt och powergaming är det enda som räknas. (många svengelska uttryck där!)

Själlöst är verkligen passande och förvånande då wizards of the coast, som med gott samvete gett stöd åt utvecklingen av detta spel, verkligen inte saknar hjärta och själ för D&D.

Jag fortsätter hålla ett öga på detta i hopp om att framtiden tar spelet närmare bordsrollspelet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av kaealy:

Minst sagt ett själlöst spel, inte värt ens att vinna. Neverwinter Nights online, som är f2p, är bättre.

Själlöst var faktiskt en riktigt bra beskrivning, även om jag är emot dessa typer av begrepp.
Det finns en stor potential i spelet och många har nog haft hoppfulla drömmar om att verkligen kunna få spela D&D över nätet i en grafisk miljö.

Men istället för ett socialt äventyrsspel levererades en ytlig hack n slash dungeonrunner där lootjakt och powergaming är det enda som räknas. (många svengelska uttryck där!)

Själlöst är verkligen passande och förvånande då wizards of the coast, som med gott samvete gett stöd åt utvecklingen av detta spel, verkligen inte saknar hjärta och själ för D&D.

Jag fortsätter hålla ett öga på detta i hopp om att framtiden tar spelet närmare bordsrollspelet.

Blir väl lite vad man gör det till?

Medlem

Trist, ska inte höra sådant här på morgonen innan jobbet. Blandade ihop spelet med Pilars of eternity = svarade definitivt fel på frågorna.

Medlem

Så trist att de använde 5th edition i spelet, 3.5 hade vart mycket bättre, Wizz har vart så inriktade på att wowifiera reglerna att allt sedan 4th edition bara är pew pew pew pew

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Soulless:
Skrivet av kaealy:

Minst sagt ett själlöst spel, inte värt ens att vinna. Neverwinter Nights online, som är f2p, är bättre.

Själlöst var faktiskt en riktigt bra beskrivning, även om jag är emot dessa typer av begrepp.

Du HETER ju för fan själlös, hur anti kan man då vara begreppet!

Medlem
Skrivet av Komured:

Så trist att de använde 5th edition i spelet, 3.5 hade vart mycket bättre, Wizz har vart så inriktade på att wowifiera reglerna att allt sedan 4th edition bara är pew pew pew pew

Och vad är det som är så "pew pew pew" i 5th edition?

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av Komured:

Så trist att de använde 5th edition i spelet, 3.5 hade vart mycket bättre, Wizz har vart så inriktade på att wowifiera reglerna att allt sedan 4th edition bara är pew pew pew pew

Och vad är det som är så "pew pew pew" i 5th edition?

Allt är så uppsnabbat och förenklat, även om det är bättre än i 4 ED, så blir det lite uppenbart att de är desperata efter att hitta ett system för att locka en yngre "cod" publik. Finns en anledning till att Pathfinder Rusar ifrån DnD just nu.

Medlem

5:th ed är långt bättre än både 3.5 och 4 ed (3,5:an bygger på att det är fint att kunna så många regler och exploits som möjligt, fyran var ju mest ett brädspel).

Efter att ha spelat en del b/x, AD&D, LL, OSRIC, LotfP och andra osr-kloner så tycker jag att 5:th ed verkligen tar avstamp i D&D's kärna och sen moderniserar. Att bara ha med feats som krydda är schyst, att nästan alla klasser börjar funka som "de ska" på lvl 3 är också schyst, att man för första gången får kasta lite spells som magiker är också schyst.

Ja, det är enklare än 3.5, men det gör å andra sidan att den i min grupp som är minst investerad faktiskt kan levla sin egen gubbe, utan att kolla med nån i gruppen som är insatt som fan vid varje vägval.

Medlem

Själv föredrar jag 4ed framför alla andra versioner. Men smaken är som sagt var: delad.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av kaealy:

Minst sagt ett själlöst spel, inte värt ens att vinna. Neverwinter Nights online, som är f2p, är bättre.

Själlöst var faktiskt en riktigt bra beskrivning, även om jag är emot dessa typer av begrepp.

Du HETER ju för fan själlös, hur anti kan man då vara begreppet!

Exakt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av kaealy:

Minst sagt ett själlöst spel, inte värt ens att vinna. Neverwinter Nights online, som är f2p, är bättre.

Själlöst var faktiskt en riktigt bra beskrivning, även om jag är emot dessa typer av begrepp.
Det finns en stor potential i spelet och många har nog haft hoppfulla drömmar om att verkligen kunna få spela D&D över nätet i en grafisk miljö.

Men istället för ett socialt äventyrsspel levererades en ytlig hack n slash dungeonrunner där lootjakt och powergaming är det enda som räknas. (många svengelska uttryck där!)

Själlöst är verkligen passande och förvånande då wizards of the coast, som med gott samvete gett stöd åt utvecklingen av detta spel, verkligen inte saknar hjärta och själ för D&D.

Jag fortsätter hålla ett öga på detta i hopp om att framtiden tar spelet närmare bordsrollspelet.

Blir väl lite vad man gör det till?

Ja och så är det väl med alla spel men det är spelet själv som sätter en grund för hur det ska spelas. Och den grund som Sword Coast Legends står på är långt ifrån vad jag förväntade mig. Många andra också verkar det som.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar