"VR större än Playstation 4 inom två år"

Robot
"VR större än Playstation 4 inom två år"

Analytiker tror att virtual reality når 70 miljoner människor år 2017.


Medlem
"VR större än Playstation 4 inom två år"

Är extremt skeptisk till detta. Det kommer sälja, men tror inte att det blir så mycket.

Inaktiv

Även jag skeptisk till detta. För att dra en jämförelse med 4K TV som lyriskt marknadsförs när många TV kanaler fortfarande inte helt gått över till full hd. Jag ser en broms i vilka typer av spel som når ut på marknaden och kvaliten på dessa. Men visst släpper dom ett Star Wars MMO med samma spelmekanik som gamla Star Wars Galaxies, DICE grafik och VR då lär man ju köa utanför Gamestop med tältsäng och hela rubbet.

Medlem

Ser inte mig själv sitta och lira med en VR mojäng inom två år...men kan ha fel.

Tror det kommer sälja som 3D TV gjorde men med mer stöd och utveckling kanske det blir ett mer självklart tillskott.

Medlem

Nästa stora grej?
Really? Är det sådan idétorka bland spelutvecklare man behöver förlita sig på tekniska finesser för att sälja spel?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Folk verkar inte vilja bli påtvingade att börja använda glasögon. Jag försöker första varför google glasses floppade. Tror det blir samma sak här.

Skägg.
10 Chambers

signatur
Inaktiv

Inte en chans. Inte en period av två år i alla fall.

Medlem

Även jag är skeptiskt till det...ser de som en fluga likt Guitar Hero.
Börjar ju kosta sin slant om man tex ska va två pers som ska spela samtidigt eller de går inte?
Är lite som 3D på bio, några filmer kan dra nytta av de medans andra ska köra vidare som vanligt.
Blir troligvis samma med spel?

Inom min umgängskrets så är de ingen som har något vidare sug efter de.

Medlem
ELF
Medlem

Blir nog underbart till ex. Star Citizen, men lär bli bökigt varje gång man ska skriva något.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Någon som testat VR?

3D på bio tycker jag är det sämsta som uppfunnits under 2000 talet.

LEAVE MY PC ALONE!

Medlem

Jag har inte hjälm när jag cyklar och jag tänker inte ha hjälm när jag spelar.
Jag testa det för typ 15 år sen och skillnaden idag är marginell, kul i fem minuter men vad ska man göra sen.

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Någon som testat VR?

3D på bio tycker jag är det sämsta som uppfunnits under 2000 talet.

LEAVE MY PC ALONE!

hehe ja det är bedrövligt illa. Det känns som man sitter och tittar på en enda lång animering. Allt ser så enormt onaturligt ut med djupet osv.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Går inte att jämnföra 3d med vr , du är omsluten och en del av världen.
Ett skräckspel blir knappt spelbart och riktigt jobbigt för psyket.

Medlem

Jag tror det kan stämma, men är även övertygad att majoriteten av dessa inte är spelintresserade. Men men, återstår att se

Flakmonkey

Jag tror nog att många VR kommer sälja bra. Den intressanta frågan för mig är hur mycket det sedan kommer användas. Tänkte igenom hur det skulle fungera för egen del och även om jag ser att det kan skulle vara kul så ser jag samtidigt att det inte riktigt passar in i hur jag spelar numera. Det är sällan jag sitter och spelar timme in och timme ut utan att göra något annat. Oftast så gör jag något annat under tiden som att se en fotbollsmatch på TV eller något liknande. Eller så sitter jag och spelar samtidigt som jag pratar med sambon som pysslar med något annat och jag tror inte det kommer fungera så bra med en VR-"hjälm" på huvet.

Inser ju att VR kanske inte är till för den typen av spelande, men jag tror knappast jag är ensam om det här. I varje fall om jag utgår från mina bekanta. Tror också att det inte är alltför ovanligt att de som lirar på PC har en skärm där det visas något annat som man är intresserad av och tittar på när något laddas eller så. Hur fungerar det med VR? Att ta av sig anordningen varje gång verkar ju lite bökigt...

Men som sagt, det är en intressant teknik men jag tror inte det kommer frälsa en hel spelvärd. Får lite Wii-känsla över det hela, där det säljer hur bra som helst, men där många sedan inser att det kanske är så underbart i det långa loppet.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Jag tror nog att många VR kommer sälja bra. Den intressanta frågan för mig är hur mycket det sedan kommer användas. Tänkte igenom hur det skulle fungera för egen del och även om jag ser att det kan skulle vara kul så ser jag samtidigt att det inte riktigt passar in i hur jag spelar numera. Det är sällan jag sitter och spelar timme in och timme ut utan att göra något annat. Oftast så gör jag något annat under tiden som att se en fotbollsmatch på TV eller något liknande. Eller så sitter jag och spelar samtidigt som jag pratar med sambon som pysslar med något annat och jag tror inte det kommer fungera så bra med en VR-"hjälm" på huvet.

Inser ju att VR kanske inte är till för den typen av spelande, men jag tror knappast jag är ensam om det här. I varje fall om jag utgår från mina bekanta. Tror också att det inte är alltför ovanligt att de som lirar på PC har en skärm där det visas något annat som man är intresserad av och tittar på när något laddas eller så. Hur fungerar det med VR? Att ta av sig anordningen varje gång verkar ju lite bökigt...

Men som sagt, det är en intressant teknik men jag tror inte det kommer frälsa en hel spelvärd. Får lite Wii-känsla över det hela, där det säljer hur bra som helst, men där många sedan inser att det kanske är så underbart i det långa loppet.

Du har rätt i det du säger, men jag tror snarare att VR kommer få ett rejält lyft när spelen designas på det sättet att dom är tänkta att liras själv i ett mörkt rum med VR-brillor på huvudet. Tror stor del av utvecklingen kommer bero på om något spel verkligen lyckas ta vara på tekniken.


signatur

Have a good time!

Medlem

VR är en gimmick, nytt o spännande ibörjan men sen kommer man tröttna på det pga det passar inte till alla spel, tekniken inte är tillräckligt bra

Medlem

70 milj pers som har kul några kvällar, sedan ligger den och dammar bredvid Wii U:n i bokhyllan..


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Att säga att det är större än PS4 är nog att ta i, men kan nog växa. Mycket hänger väl på mjukvarustöd, speciellt spel då.

"OBS: Bilden är ett montage"

Heh. Bra förtydling.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vänta. VR kommer bli större än PS4 men är en teknik som används med, bland annat, PS4?

Det är typ som att säga att joysticken är större än PS4 för den används banne mig till både flygplan och traktorer..... och är kompatibel med PS4.

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Någon som testat VR?

3D på bio tycker jag är det sämsta som uppfunnits under 2000 talet.

LEAVE MY PC ALONE!

Jag har testat en tidig version av occulus, det var en enormt häftig upplevelse. Enda nackdelen var att jag var enormt bakfull vid tillfället och som du säkert redan har läst så kan VR orsaka illamående. De fem minuterna jag fick spenderade jag med att försöka hålla mig från att spy. Trots detta, lätt värt det, kommer garanterat plocka upp ett headset vid något tillfälle och pumpa Eve: Valkyrie.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av MRZnr1:

Någon som testat VR?

3D på bio tycker jag är det sämsta som uppfunnits under 2000 talet.

LEAVE MY PC ALONE!

Jag har testat en tidig version av occulus, det var en enormt häftig upplevelse. Enda nackdelen var att jag var enormt bakfull vid tillfället och som du säkert redan har läst så kan VR orsaka illamående. De fem minuterna jag fick spenderade jag med att försöka hålla mig från att spy. Trots detta, lätt värt det, kommer garanterat plocka upp ett headset vid något tillfälle och pumpa Eve: Valkyrie.

Heh, intressant synsätt. Själv skulle jag inte tycka något är värt att hålla sig ifrån att spy under upplevelsen bara för att det är häftigt ^^

Medlem

Men jag fattar inte. Inte läst nått vidare om VR.
Jag har alltid trott VR är ett komplement till konsolerna och PC?
Som du pluggar in och kör spel som stödjer VR?

Är VR nått fristående?

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Folk verkar inte vilja bli påtvingade att börja använda glasögon. Jag försöker första varför google glasses floppade. Tror det blir samma sak här.

Glass floppade för att inte många vill betala12 000 kr för att kolla sina sms utan att ta upp mobilen ur fickan.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Jag har inte hjälm när jag cyklar och jag tänker inte ha hjälm när jag spelar.
Jag testa det för typ 15 år sen och skillnaden idag är marginell, kul i fem minuter men vad ska man göra sen.

Lol jag testade mobil telefoner 15 år senan och skillnaden är marginell.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vidde:

Vänta. VR kommer bli större än PS4 men är en teknik som används med, bland annat, PS4?

Det är typ som att säga att joysticken är större än PS4 för den används banne mig till både flygplan och traktorer..... och är kompatibel med PS4.

Absolut, men då snackar vi den totala mängden PS4:or i hemmen.


signatur
Medlem

Så mycket överhypad bullshit att det är nästan lite tragiskt att FZ förmedlar detta vidare...

Medlem

Aldrig i livet att det kommer bli så. Alldeles för dyrt än så länge och lär inte hinna bli mycket billigare de kommande 2 åren. Sen känns det också som en enda stor gimmick som kommer tappa fart när folk inser att det inte är så jävla speciellt.

Är det häftigt första gången? Ja. Är det lika häftigt när du använt det i några veckor? Nja, inte direkt

12
Skriv svar