Galen norrman kör 24 World of Warcraft-karaktärer samtidigt

Robot
Galen norrman kör 24 World of Warcraft-karaktärer samtidigt

"Pinkskull The Multiboxer" krigar ensam mot andra guilds och slår värdsrekord.

#world-of-warcraft


Medlem
Galen norrman kör 24 World of Warcraft-karaktärer samtidigt

Är detta helt enligt användaravtalet? Hade för mig att multiboxing brukar bryta mot det i mmo

Edit. Svaret på frågan var ja, vem tusan har tummat upp på den här?

Medlem

Pinkskull äger, jag brukade se honom ibland medan jag spelade WoW. Han har också en Facebooksida, rätt underhållande när han postar allt gnäll som folk skickar till honom in-game.

Har för mig att han arbetar på en oljeplattform också, vilket möjliggör hans dyra hobby. Det resulterar också i att han tar tvåveckorspauser medan han jobbar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Smoo87:

Är detta helt enligt användaravtalet? Hade för mig att multiboxing brukar bryta mot det i mmo

Blizzard verkar faktiskt inte göra något åt det.


signatur
Medlem

han betalar för 24 konton per månad. tror inte blizzard blir så sura.

MEG
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Smoo87:

Är detta helt enligt användaravtalet? Hade för mig att multiboxing brukar bryta mot det i mmo

Blizzard verkar faktiskt inte göra något åt det.

Skulle tro att så länge de får in pengar så bryr de sig inte, tycker inte personligen att det kan räknas som fusk...


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Smoo87:

Är detta helt enligt användaravtalet? Hade för mig att multiboxing brukar bryta mot det i mmo

Blizzard verkar faktiskt inte göra något åt det.

Skulle tro att så länge de får in pengar så bryr de sig inte, tycker inte personligen att det kan räknas som fusk...

Absolut inte mer fusk detta än vad det är i andra "Pay-2-Win-spel".

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Smoo87:

Är detta helt enligt användaravtalet? Hade för mig att multiboxing brukar bryta mot det i mmo

Blizzard verkar faktiskt inte göra något åt det.

Skulle tro att så länge de får in pengar så bryr de sig inte, tycker inte personligen att det kan räknas som fusk...

Nej jag menar inte att det är fusk, men om det bryter mot deras regler och han visar upp det för alla att se, vad säger det till oss andra? Att regler är till för att brytas? Om dom låter 1 bryta reglerna så kan det få fler att bryta andra regler, som i sin tur förstör för andra. Finns ju stor risk för en kedjereaktion. Jag kanske överanalyserar

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Smoo87:

Är detta helt enligt användaravtalet? Hade för mig att multiboxing brukar bryta mot det i mmo

Blizzard verkar faktiskt inte göra något åt det.

Blizzard är märkliga på det sättet. Å ena sidan bannar de nån precis nyligen som kört wow sen dag ett och för över ett år sedan körde en fishing bot och å andra sidan låter de sånt här vara...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Han använder ingen bot-programvara, han styr ju alla samtidigt bara, dom klarar sig inte själva som en bot gör.

Medlem

Why? Inga vänner?

Medlem

Hur skulle det kunna klassas som fusk?

Folk är bra gnälliga ibland.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Antagligen så är det han som står för 25% av det totala antalet nuvarande subscriptions.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Medlem

Som jag minns det säger Blizzard inte att multi-boxing är fusk, har inte spelat WOW men i D3 var det helt okejat. Tycker inte att det borde klassas som fusk heller även om jag aldrig skulle orka med det själv.

Skrivet av Smoo87:
Skrivet av MEG:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Smoo87:

Är detta helt enligt användaravtalet? Hade för mig att multiboxing brukar bryta mot det i mmo

Blizzard verkar faktiskt inte göra något åt det.

Skulle tro att så länge de får in pengar så bryr de sig inte, tycker inte personligen att det kan räknas som fusk...

Nej jag menar inte att det är fusk, men om det bryter mot deras regler och han visar upp det för alla att se, vad säger det till oss andra? Att regler är till för att brytas? Om dom låter 1 bryta reglerna så kan det få fler att bryta andra regler, som i sin tur förstör för andra. Finns ju stor risk för en kedjereaktion. Jag kanske överanalyserar

han bryter inte mot blizards regler därför
Gör de inget.

han styr samtliga karaktärer själv via knapptryckningar han själv utför på tangentbord. D.v.s inget är automatiserat.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Samma fråga uppstår alltid. Multiboxing är 100% OK. Punkt. Dock måste man använda ett 3part program för att de andra datorerna/karaktärerna skall uppfatta hans knapptryckningar från primära datorn. Men det är alltså OK.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av MEG:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Smoo87:

Är detta helt enligt användaravtalet? Hade för mig att multiboxing brukar bryta mot det i mmo

Blizzard verkar faktiskt inte göra något åt det.

Skulle tro att så länge de får in pengar så bryr de sig inte, tycker inte personligen att det kan räknas som fusk...

Nej jag menar inte att det är fusk, men om det bryter mot deras regler och han visar upp det för alla att se, vad säger det till oss andra? Att regler är till för att brytas? Om dom låter 1 bryta reglerna så kan det få fler att bryta andra regler, som i sin tur förstör för andra. Finns ju stor risk för en kedjereaktion. Jag kanske överanalyserar

han bryter inte mot blizards regler därför
Gör de inget.

han styr samtliga karaktärer själv via knapptryckningar han själv utför på tangentbord. D.v.s inget är automatiserat.

Det första jag frågade var om det var mot reglerna. Som folk svarade så verkade så vara. Så det var det jag gick efter

Medlem
Skrivet av b0ne:

Samma fråga uppstår alltid. Multiboxing är 100% OK. Punkt. Dock måste man använda ett 3part program för att de andra datorerna/karaktärerna skall uppfatta hans knapptryckningar från primära datorn. Men det är alltså OK.

Fast det hade ju varit lite mer hardcore om han använde 24 tangentbord!

Medlem

Tycker ni 24st är mycket?

Här är en snubbe med 100 konton: http://www.twitch.tv/preparedwow

Här är en äldre video när han har igång 66st: https://www.youtube.com/watch?v=ZuHBcs57JvQ

Medlem

PreparedWoW kör 40 karaktärer samtidigt.
http://www.twitch.tv/preparedwow

Skrivet av Smoo87:

Är detta helt enligt användaravtalet? Hade för mig att multiboxing brukar bryta mot det i mmo

Och NEJ, det är inte emot användaravtalet, det som är emot användaravtalet är då man automatiserar saker som man gör med gliding/botting.
Med multiboxing kontrollerar man alla karaktärerna samtidigt, använder sig av macros och liknande, och macros får alla använda så länge man inte som sagt automatiserar det.
Blizzard själv har sagt att det inte bryter mot deras regler att multiboxa.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Har inte Varian blivit soload av en DK förr i tiden? Har för mig det men, det var nog före de gjorde faktionernas ledare litet svårare runt Mists of Pandaria eller vad det var för en expansion.

Skulle nog tro att det finns vissa aspekter av multiboxing som kanske inte skulle vara 100% tillåtet (om man tar genvägar med kontrollerna genom externa tangentbord- eller musmacron man kan automatisera etc) men samtidigt tjänar de ju en hel del på de här spelarna, så tvivlar på att man är emot det så mycket.

Medlem

Skillat, men vad lär.detta.kosta i Månaden? Och det känns lite,for EVER ALONE!!

Medlem
Skrivet av Sillage:

PreparedWoW kör 40 karaktärer samtidigt.
http://www.twitch.tv/preparedwow

Skrivet av Smoo87:

Är detta helt enligt användaravtalet? Hade för mig att multiboxing brukar bryta mot det i mmo

Och NEJ, det är inte emot användaravtalet, det som är emot användaravtalet är då man automatiserar saker som man gör med gliding/botting.
Med multiboxing kontrollerar man alla karaktärerna samtidigt, använder sig av macros och liknande, och macros får alla använda så länge man inte som sagt automatiserar det.
Blizzard själv har sagt att det inte bryter mot deras regler att multiboxa.

Jo uppfattade det till slut när det var en som faktiskt visste hur det låg till

icz
Medlem

Så FZ uppmärksammar fuskare... spännande.
Multiboxing är mot användaravtalen och folk blir bannade för det.

Medlem

Blizzard har aldrig haft något emot multiboxers.

Enbart bots har varit så här sedan vanilla.

Googla upp innerspace om ni vill veta hur det går till.

Ja tom programvara som innerspace är okej enligt blizzard.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Blev dödad flera gånger av en 5-multiboxad mage som skuttade runt. Skickade in en ticket men jodå, det var helt ok enligt Blizzard.

Bara för att upprepa vad folk redan sagt i tråden.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Har för mig att han arbetar på en oljeplattform också, vilket möjliggör hans dyra hobby. Det resulterar också i att han tar tvåveckorspauser medan han jobbar.

Har man en hobby som endast kostar runt 2400 kronor i månaden så kommer man rätt billigt undan.

Medlem

Pinkskull känner man igen om man spelat horde på Balnazzar nästan alltid såg man han och hans 'gäng' hänga i orgrimmar

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Pjotor:

Har för mig att han arbetar på en oljeplattform också, vilket möjliggör hans dyra hobby. Det resulterar också i att han tar tvåveckorspauser medan han jobbar.

Har man en hobby som endast kostar runt 2400 kronor i månaden så kommer man rätt billigt undan.

Mjo, men det ska ju vara tillräcklig hårdvara på det också.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

12
Skriv svar