Lana i mellandagarna på svensk klassiker

Robot
Lana i mellandagarna på svensk klassiker

Rendezvouz LAN slår upp portarna när du har tröttnat på släkten.


Medlem
Lana i mellandagarna på svensk klassiker

Säkert på många sätt ett sjysstare LAN då DH troligen är helt bloated med företag och kids idag.

Vet så klart inget om det där, då jag inte varit på DH sedan den där gången 2001, då vi själva var kids och kastade popcorn på W2K som med nytt körkort skulle föra oss mot en seger.

Vi placerade oss fett sist i CS-turneringen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Låter skoj, men CS är inte min grej... eller social kontakt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Säkert på många sätt ett sjysstare LAN då DH troligen är helt bloated med företag och kids idag.

Vet så klart inget om det där, då jag inte varit på DH sedan den där gången 2001, då vi själva var kids och kastade popcorn på W2K som med nytt körkort skulle föra oss mot en seger.

Vi placerade oss fett sist i CS-turneringen.

2002 blev nog mitt första... sen blev det 10+ till.


signatur
Medlem

Mitt första var också 2002, året jag fyllde svettig tonåring. Kom inte långt i CS-turneringen heller, vill jag lova.

Skövde är inte så långt bort..synd att mina poolerz inte gillar att spela spel längre

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Mitt första var också 2002, året jag fyllde svettig tonåring. Kom inte långt i CS-turneringen heller, vill jag lova.

Skövde är inte så långt bort..synd att mina poolerz inte gillar att spela spel längre

oj nyfiket frågat. Hur går man från att gilla spela spel till att inte gilla spel? Låter jättekonstigt. Som om någon som gillat fotboll helt plötsligt skulle sluta titta på det och avsky det.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av ClockWise:

Mitt första var också 2002, året jag fyllde svettig tonåring. Kom inte långt i CS-turneringen heller, vill jag lova.

Skövde är inte så långt bort..synd att mina poolerz inte gillar att spela spel längre

oj nyfiket frågat. Hur går man från att gilla spela spel till att inte gilla spel? Låter jättekonstigt. Som om någon som gillat fotboll helt plötsligt skulle sluta titta på det och avsky det.

Är väl inget konstigt med det? Jag gillade fotboll, nu klarar jag inte av skiten.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av ClockWise:

Mitt första var också 2002, året jag fyllde svettig tonåring. Kom inte långt i CS-turneringen heller, vill jag lova.

Skövde är inte så långt bort..synd att mina poolerz inte gillar att spela spel längre

oj nyfiket frågat. Hur går man från att gilla spela spel till att inte gilla spel? Låter jättekonstigt. Som om någon som gillat fotboll helt plötsligt skulle sluta titta på det och avsky det.

Fotbollandet kan jag förklara:
Blev för mycket hat på läktaren så man sluta gå sen skaffa man fästmö, barn å hus å nu e fokusen på det.
Å där kommer man in lite på TV spel också då en speldator kostar 15000kr kanske.
Men ska man lägga om taket inom 3-5 år vilket kostar 150000-200000kr plus fixa fönster och byta ett (10000kr) så blir de tajt att motivera en dator för spelande jämfört att motivera en konsol.

Men e man 14 år typ så borde man gilla allt
Dessutom e man skuldfri (fint huslån där man får checka räntor å skit e jätte skoj).

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av ClockWise:

Mitt första var också 2002, året jag fyllde svettig tonåring. Kom inte långt i CS-turneringen heller, vill jag lova.

Skövde är inte så långt bort..synd att mina poolerz inte gillar att spela spel längre

oj nyfiket frågat. Hur går man från att gilla spela spel till att inte gilla spel? Låter jättekonstigt. Som om någon som gillat fotboll helt plötsligt skulle sluta titta på det och avsky det.

Det stavas barn (och med det familjeliv som hör till).
Detta otäcka otyg har satt käpparna i hjulet för många inbitna gamers.

Känner många som råkat ut för det och dom flesta vill egentligen spela.
Sedan finns det undantag som klarar att balansera båda saker men dom är en raritet.

Medlem

Instämmer. är själv 30+ nu och även om Dataspel är något jag gör dagligen så blir det automatiskt mindre och mindre för att det "verkliga" livet tar över.

Dock inga barn än, men jobb, skulder, sprit, hålla kärringen glad, behöva sova ut och annat ansvar tar över och man har inte helt enkelt tiden att grotta sig in i det som man gjorde förut.

Kom ihåg när jag var vaken och gama fram till 05:00 på morgonen, nu däckar jag självmant vid 02:00.

Bortsett från gnället så lana man själv mycket i tiden (Remedy i Solna bl.a och många Night-gibs på Nine i Odenplan i Stockholm.). Diablo II och Duke Nukem 3D, Quake och Tiberian Sun var alltid på agendan efter man hade slängt 2 timmar till att fixa routern som aldrig funka på Windows 98.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Säkert på många sätt ett sjysstare LAN då DH troligen är helt bloated med företag och kids idag.

Vet så klart inget om det där, då jag inte varit på DH sedan den där gången 2001, då vi själva var kids och kastade popcorn på W2K som med nytt körkort skulle föra oss mot en seger.

Vi placerade oss fett sist i CS-turneringen.

Det är helt klart mognare idag än för tio år sedan, så det där är nog bara föråldrade fördomar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av atnek:
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av ClockWise:

Mitt första var också 2002, året jag fyllde svettig tonåring. Kom inte långt i CS-turneringen heller, vill jag lova.

Skövde är inte så långt bort..synd att mina poolerz inte gillar att spela spel längre

oj nyfiket frågat. Hur går man från att gilla spela spel till att inte gilla spel? Låter jättekonstigt. Som om någon som gillat fotboll helt plötsligt skulle sluta titta på det och avsky det.

Är väl inget konstigt med det? Jag gillade fotboll, nu klarar jag inte av skiten.

Skrivet av delli:
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av ClockWise:

Mitt första var också 2002, året jag fyllde svettig tonåring. Kom inte långt i CS-turneringen heller, vill jag lova.

Skövde är inte så långt bort..synd att mina poolerz inte gillar att spela spel längre

oj nyfiket frågat. Hur går man från att gilla spela spel till att inte gilla spel? Låter jättekonstigt. Som om någon som gillat fotboll helt plötsligt skulle sluta titta på det och avsky det.

Fotbollandet kan jag förklara:
Blev för mycket hat på läktaren så man sluta gå sen skaffa man fästmö, barn å hus å nu e fokusen på det.
Å där kommer man in lite på TV spel också då en speldator kostar 15000kr kanske.
Men ska man lägga om taket inom 3-5 år vilket kostar 150000-200000kr plus fixa fönster och byta ett (10000kr) så blir de tajt att motivera en dator för spelande jämfört att motivera en konsol.

Men e man 14 år typ så borde man gilla allt
Dessutom e man skuldfri (fint huslån där man får checka räntor å skit e jätte skoj).

Skrivet av Decado:
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av ClockWise:

Mitt första var också 2002, året jag fyllde svettig tonåring. Kom inte långt i CS-turneringen heller, vill jag lova.

Skövde är inte så långt bort..synd att mina poolerz inte gillar att spela spel längre

oj nyfiket frågat. Hur går man från att gilla spela spel till att inte gilla spel? Låter jättekonstigt. Som om någon som gillat fotboll helt plötsligt skulle sluta titta på det och avsky det.

Det stavas barn (och med det familjeliv som hör till).
Detta otäcka otyg har satt käpparna i hjulet för många inbitna gamers.

Känner många som råkat ut för det och dom flesta vill egentligen spela.
Sedan finns det undantag som klarar att balansera båda saker men dom är en raritet.

Ok fotbollsförklaringen förstår jag men då är det sporten som ratas pga läktarkultur? Går det inte ens att se från soffan?

Sen så förstår jag att det blir skifte i fokus på vad man har för sig så som familj och liknande men att ogilla spel när man tyckt om det tidigare. Då kanske man inte va så inbiten redan från början? Mind blown anyway ^_^

Medlem

LAN var bäst på 90-talet.

Jag anordnar lan 26-27 e varje år sedan 4 år tillbaka. Vi brukar landa på runt 25 pers. 26e är det obligatorisk quaketurnering (team deathmatch ), vi balanserar lagen så alla kan vara med. För vissa är det i princip enda gamingen på ett år men att bli 15 igen en gång om året är rätt lagom :). Kan verkligen rekommendera det!

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av ClockWise:

Mitt första var också 2002, året jag fyllde svettig tonåring. Kom inte långt i CS-turneringen heller, vill jag lova.

Skövde är inte så långt bort..synd att mina poolerz inte gillar att spela spel längre

oj nyfiket frågat. Hur går man från att gilla spela spel till att inte gilla spel? Låter jättekonstigt. Som om någon som gillat fotboll helt plötsligt skulle sluta titta på det och avsky det.

Snarare är det väl att andra saker prioriteras. En del har börjat känna att de kan göra något produktivt istället för att spela. Man blir väl äldre antar jag. Utom jag då #PeterPanSyndrom

En del har ju fått kids också så klart, och kidsen är får små för att kunna spela ännu. Men det hela handlar väl snarare inte om att de inte "gillar" spel längre, utan helt enkelt inte har tid för det.

Medlem
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av ClockWise:

Mitt första var också 2002, året jag fyllde svettig tonåring. Kom inte långt i CS-turneringen heller, vill jag lova.

Skövde är inte så långt bort..synd att mina poolerz inte gillar att spela spel längre

oj nyfiket frågat. Hur går man från att gilla spela spel till att inte gilla spel? Låter jättekonstigt. Som om någon som gillat fotboll helt plötsligt skulle sluta titta på det och avsky det.

Snarare är det väl att andra saker prioriteras. En del har börjat känna att de kan göra något produktivt istället för att spela. Man blir väl äldre antar jag. Utom jag då #PeterPanSyndrom

En del har ju fått kids också så klart, och kidsen är får små för att kunna spela ännu. Men det hela handlar väl snarare inte om att de inte "gillar" spel längre, utan helt enkelt inte har tid för det.

För mig är det tvärt om.
Jag gjorde mycket mer produktiva saker när jag var 15-25, musik, programmering, bilder, etc.
Numera när jag sakteliga närmar mig 40 är spela det enda jag gör med datorn på fritiden.

Medlem

Jobba med att spela som dessa gubbar på FZ kan väl vara något

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av davidlussi@gmail.com:

Jag anordnar lan 26-27 e varje år sedan 4 år tillbaka. Vi brukar landa på runt 25 pers. 26e är det obligatorisk quaketurnering (team deathmatch ), vi balanserar lagen så alla kan vara med. För vissa är det i princip enda gamingen på ett år men att bli 15 igen en gång om året är rätt lagom :). Kan verkligen rekommendera det!

Låter toktrevligt!

Skrivet av DAoG:

Jobba med att spela som dessa gubbar på FZ kan väl vara något

Hsha!


signatur
1
Skriv svar