Det går inte särskilt bra för Sensible Soccer-uppföljaren

Robot
Det går inte särskilt bra för Sensible Soccer-uppföljaren
Medlem
Det går inte särskilt bra för Sensible Soccer-uppföljaren

Lägger dom till manager någonstans i namnet kommer halva england pröjsa xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Teo
Medlem

Det är väl klart det inte går bra när dom ber om 300k för ett sådant skitspel.

Medlem

Sorry, det rycker helt enkelt inte tillräckligt i nostalginerven.

Medlem

Nostalgi i all ära.. men ja.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Bästa fotbollspelet jag spelat. Lagt ner många timmar på sensible soccer.

Medlem

Från det man har sett har ju spelet sett i stort klart ut om man jämför med originalet. Sånt där klarar ju folk av att släppa ändå på PSN / Xbox Arcade utan folkets stöd, förstår inte vad de ska med alla pengar till.

Medlem
Skrivet av Sebovich:

Från det man har sett har ju spelet sett i stort klart ut om man jämför med originalet. Sånt där klarar ju folk av att släppa ändå på PSN / Xbox Arcade utan folkets stöd, förstår inte vad de ska med alla pengar till.

Orginalet finns ju dessutom redan på xbox arcade, med online multiplayer etc.

Medlem
Skrivet av Teo:

Det är väl klart det inte går bra när dom ber om 300k för ett sådant skitspel.

News flash, det kostar tid & pengar att göra spel.
Låt oss låtsas att studion som gör spelet består av 4 pers. De vill var och en tjäna runt 15000 i månaden och helst fortsätta stanna i företaget och jobba på nästa spel. 300k/15k i mån/4pers = MAX 5 månader av utveckling(inte inräknat marknadsföring, som inte är billigt) och företaget går då +-0 på spelet - Inte särskilt mycket pengar med tanke på att de redan verkat ha tagit spelet till Alpha/beta(?).

Edit: Jag är en jävla idiot. De vill tydligen ha £300,000(inte SEK) vilket är helt sinnessjukt mycket pengar för ett så pass litet spel. Med min matte blir det till 4+ års utveckling. Nvm

Medlem

De flesta minns nog inte att Sensible Soccers framgång berodde på att det helt enkelt inte fanns några andra fotbollspel värda att spela när det kom.
Så är inte fallet idag.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Quackles:
Skrivet av Teo:

Det är väl klart det inte går bra när dom ber om 300k för ett sådant skitspel.

News flash, det kostar tid & pengar att göra spel.
Låt oss låtsas att studion som gör spelet består av 4 pers. De vill var och en tjäna runt 15000 i månaden och helst fortsätta stanna i företaget och jobba på nästa spel. 300k/15k i mån/4pers = MAX 5 månader av utveckling(inte inräknat marknadsföring, som inte är billigt) och företaget går då +-0 på spelet - Inte särskilt mycket pengar med tanke på att de redan verkat ha tagit spelet till Alpha/beta(?).

Edit: Jag är en jävla idiot. De vill tydligen ha £300,000(inte SEK) vilket är helt sinnessjukt mycket pengar för ett så pass litet spel. Med min matte blir det till 4+ års utveckling. Nvm

Det är ju även skatt på Kickstarter-pengar, vilket många glömmer bort.


signatur
Medlem

Ah, den där titelmusiken!

Man gjorde ju en uppföljare till Xbox... dock var det i 3D fast man kände igen sig ändå. En del "fenomen" från Amiga version fanns även i Xbox versionen.

Medlem

Halva nöjet med att spela Sensible Soccer är ju att köra det på Amiga 500 med glappande Tac-2.

Medlem

Jag vågar inte ens tänka på hur fantastiskt Sensible Soccer hade varit om värdering på andra spelare än målvakt inte var buggad. Värdet på alla spelare utom målvakten sjönk stadigt så dina miljonspelare var plötsligt bara värda en bråkdel och det "omöjliggjorde" försäljningar. Spelarköp finansierades på två sätt:
1) vinna cuper och sånt
2) Hålla nollan i tio matcher i rad med Gianluca Pagliuca då han maxade sitt värde på 10M. Sälja honom för 11 till Liverpool och ombedelbart gå in i deras elva och ge det dubbla för honom efter att han återgått till sin ursprungliga värdering på 2,75M. He he. Gav man det dubbla så släppte de alltid spelare.

Romario fick sitta på bänken i mitt Cambridge United och jag hade de bästa spelarna i världen på alla platser. De bästa var roligt nog inte de bästa på riktigt. Jag hade Kenneth Andersson på topp tillsammans med Davor Suker. De flesta andra var stjärnspelare med undantag för en snubbe på yttermittfält som jag tog från AIK haha.

Jag såg honom springa som vinden i en cupmatch när jag mötte dom och tänke OMG HONOM SKA VI HA. Sagt och gjort

Guldspel


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag vågar inte ens tänka på hur fantastiskt Sensible Soccer hade varit om värdering på andra spelare än målvakt inte var buggad. Värdet på alla spelare utom målvakten sjönk stadigt så dina miljonspelare var plötsligt bara värda en bråkdel och det "omöjliggjorde" försäljningar. Spelarköp finansierades på två sätt:
1) vinna cuper och sånt
2) Hålla nollan i tio matcher i rad med Gianluca Pagliuca då han maxade sitt värde på 10M. Sälja honom för 11 till Liverpool och ombedelbart gå in i deras elva och ge det dubbla för honom efter att han återgått till sin ursprungliga värdering på 2,75M. He he. Gav man det dubbla så släppte de alltid spelare.

Romario fick sitta på bänken i mitt Cambridge United och jag hade de bästa spelarna i världen på alla platser. De bästa var roligt nog inte de bästa på riktigt. Jag hade Kenneth Andersson på topp tillsammans med Davor Suker. De flesta andra var stjärnspelare med undantag för en snubbe på yttermittfält som jag tog från AIK haha.

Jag såg honom springa som vinden i en cupmatch när jag mötte dom och tänke OMG HONOM SKA VI HA. Sagt och gjort

Guldspel

Otroligt intressant.

1
Skriv svar