Moderna spel till vintermörkret

Flakmonkey
Moderna spel till vintermörkret

Det har blivit mycket retroköp på senare tid men jag spelar moderna spel
också. Dock försöker jag hålla mig för att köpa dem när de släpps. Med den
backlogg jag har finns det helt enkelt inte någon anledning till det.
Spelen blir ju inte sämre bara för att man väntar ett tag och då har man
råd med 2-3 stycken istället för ett. Och då kan ju även spel som är lite
korta i rocken (The order tex) vara värt pengarna

#blogg

Medlem
Moderna spel till vintermörkret

Resonerar detsamma som dig. Det släpps så mycket spel som man vill pröva på, samtidigt räcker inte tiden till. Spelen hinner bli "gamla" och därav billigare när det är dags för nästa titel, perfekt.

Medlem

Det är inte heller fel på gamla spel. Jag köper än idag spel till PS3 även om den har några år på nacken.

För övrigt en helt ok samling spel du har på bilden. the Order är inte mer än ca 12 timmar långt så den kommer du spela ut rätt fort medans Black Flag håller rätt länge.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Skäms nästan för att berätta detta, MEN jag har aldrig spelat eller ens tittat på något som har med Assassin's Creed serien att göra, har jag missat något väldigt bra?
Och måste man varit med helt från börja för att fatta något i storyn eller jag kan tex börja med det nya som kom ut nyligen?

Flakmonkey
Skrivet av marcus8958:

Det är inte heller fel på gamla spel. Jag köper än idag spel till PS3 även om den har några år på nacken.

För övrigt en helt ok samling spel du har på bilden. the Order är inte mer än ca 12 timmar långt så den kommer du spela ut rätt fort medans Black Flag håller rätt länge.

Att köpa till äldre konsoler är ju ännu bättre rent ekonomiskt. Dock vet jag inte vilka PS3, Xbox 360 eller Wii-spel som jag ännu inte spelet men vill spela. Det handlar ju också om prioriteringar av tid. Tyvärr har man inte tid att spela allt man skulle vilja

Skrivet av SWEkowloon:

Skäms nästan för att berätta detta, MEN jag har aldrig spelat eller ens tittat på något som har med Assassin's Creed serien att göra, har jag missat något väldigt bra?
Och måste man varit med helt från börja för att fatta något i storyn eller jag kan tex börja med det nya som kom ut nyligen?

Jag började spela ettan men ledsnade rätt fort. Dock gillade jag verkligen tvåan och Brotherhood men Black Flag blir mitt första sedan dess. Tror nog att det är som många andra spel att där du får ut mer om du har spelat alla delarna eftersom det finns en övergripande handling men där varje spel ändå står på egna ben.

Medlem
Skrivet av SWEkowloon:

Skäms nästan för att berätta detta, MEN jag har aldrig spelat eller ens tittat på något som har med Assassin's Creed serien att göra, har jag missat något väldigt bra?
Och måste man varit med helt från börja för att fatta något i storyn eller jag kan tex börja med det nya som kom ut nyligen?

Nä du har inte missat mycket.

Det finns alltid två storys i Assassins Creed och det är huvudstoryn som går igenom hela serien med "the first civilization". Allt eftersom spelen släpps jobbas det vidare med storyn i nutid/framtid medans den andra delen av storyn handlar om just den specifika tiden som spelet utspelar sig på. Tex. Black Flag handlar om en pirat vars liv förändras.

Du kan plocka upp vilket spel i serien du vill och ha roligt, men bara om du tycker om den typen av spel. Alla spel har något gemensamt och det är att spelen efter ett tag blir enformiga.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar