Fallout 4:s första betapatch är släppt

Robot
Fallout 4:s första betapatch är släppt
Fallout 4:s första betapatch är släppt

Har fortfarande inte stött på någon "hemsk" bugg (ta i trä). Väntar med att installera patchen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

45 timmar spelat med enbart små buggar som inte utgör någon skillnad på spelandet. Låter patchen vänta en sväng.

Medlem

Har bara råkat ut för en bugg än så länge.
Texturerna vid en vattenramp laddade aldrig in så jag ramlade igenom marken och föll i vattnet. Men en save och load fixade det.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Spelar på pc och det hänger sig titt som tätt, allt ljud utom musiken försvinner, vapnet försvinner ibland och går inte att skjuta med, sen är det väl nån småbugg också. det buggar friskt, men tycker spelet är fantastiskt när det väl fungerar !

Medlem

Har inte stött på någon bugg alls förutom att solen skiner så fruktansvärt starkt så man inte ser ett skit framför gubben, installerade om drivrutinerna på grafikkortet men det hjälpte inte heller, mycket konstig bugg...

Medlem

Hur fan kan dim släppa en patch som inte fixar krascharna. Tror jag gjort vartenda jävla uppdrag som jag kan nu men tre "mainquest" är helt buggade för att det området är låst. Jag hatar bethesda just nu, hoppas innerligt att obsidian tar över falloutspelen fullständigt.

ELF
Medlem

Låser jag skrivbordet till 60 Hz så är det mer eller mindre buggfritt. Men sätter jag det till 144Hz så kan det räknas som ospelbart då man fastnar i varenda terminal.

Ska de nu capa motorn till 60 fps så får de allt göra det ordentligt också så man kan köra skrivbordet i valfri frekvens.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Låser jag skrivbordet till 60 Hz så är det mer eller mindre buggfritt. Men sätter jag det till 144Hz så kan det räknas som ospelbart då man fastnar i varenda terminal.

Ska de nu capa motorn till 60 fps så får de allt göra det ordentligt också så man kan köra skrivbordet i valfri frekvens.

Har för mig alla deras spel med den motorn har varit så och tror det är en del av motorn. Lär inte bli bortpatchat isåfall.

Medlem
Skrivet av ELF:

Låser jag skrivbordet till 60 Hz så är det mer eller mindre buggfritt. Men sätter jag det till 144Hz så kan det räknas som ospelbart då man fastnar i varenda terminal.

Ska de nu capa motorn till 60 fps så får de allt göra det ordentligt också så man kan köra skrivbordet i valfri frekvens.

Sätt FPS limiter i MSI Afterburner till 60FPS och spela på valfri Hz på skärmen, problemet löst, fungerar utmärkt för mig.

eld
Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Sätt FPS limiter i MSI Afterburner till 60FPS och spela på valfri Hz på skärmen, problemet löst, fungerar utmärkt för mig.

Fast då uppdaterar bara spelet i 60fps och inte dom 144fps som din skärm klarar av.

Som att skala upp ett 720p spel på din 1440p skärm och kalla problemet löst.

Medlem

Spelet crasha i questen "Shadows of Steel" när jag skulle flyga vertibirden, på precis samma ställe varje gång. Men det löste jag med ett konsolkommando Annars lite småbuggar men inget allvarligt som tur är

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av DeFeCT:

Sätt FPS limiter i MSI Afterburner till 60FPS och spela på valfri Hz på skärmen, problemet löst, fungerar utmärkt för mig.

Fast då uppdaterar bara spelet i 60fps och inte dom 144fps som din skärm klarar av.

Som att skala upp ett 720p spel på din 1440p skärm och kalla problemet löst.

Han ville ju inte ändra Hz på skrivbordet, och det är ju enklare att bara sätta FPS limiter istället för att hålla på med upplösning och hz på skrivbordet varje gång man ska spela.

Det var inte tänkt som en fix till att spelet bara fungerar bra på 60 FPS, utan som en enklare lösning för att slippa ändra Hz på skärmen

Medlem

Hoppas de fixar terminalbuggen jag haft mycket problem med snart, efter man hackat en terminal och ska gå ifrån den så händer det ofta att jag fastnar och inte kan röra mig.

Enda lösningen är en reload på tidigare sparning vilket är svindrygt då det kan röra sig om att man får spela igenom hela instansen ibland.

Pls bethsoft <3

Medlem

Har en bug ingen annan verkar ha, kan inte påbörja main questen "get a clue" hos valentine. Bägge npc ger bara vanliga småsvar istället för ge uppdraget. Har latchat omkring 16h på kartan istället då jag inte kan göra main quest.

Medlem

bra dom patchar och fixar men dom kunde väl fixat tina deluca när dom endå håller på?

ELF
Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av ELF:

Låser jag skrivbordet till 60 Hz så är det mer eller mindre buggfritt. Men sätter jag det till 144Hz så kan det räknas som ospelbart då man fastnar i varenda terminal.

Ska de nu capa motorn till 60 fps så får de allt göra det ordentligt också så man kan köra skrivbordet i valfri frekvens.

Sätt FPS limiter i MSI Afterburner till 60FPS och spela på valfri Hz på skärmen, problemet löst, fungerar utmärkt för mig.

Aldrig testat Afterburner. Ska ta en titt på det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Caltress:

Hoppas de fixar terminalbuggen jag haft mycket problem med snart, efter man hackat en terminal och ska gå ifrån den så händer det ofta att jag fastnar och inte kan röra mig.

Enda lösningen är en reload på tidigare sparning vilket är svindrygt då det kan röra sig om att man får spela igenom hela instansen ibland.

Pls bethsoft &lt;3

Tills det är fixat så finns det bara en sak som fungerar, du kan inte ha mer än 60 FPS i spelet, annars händer detta. Så lösningen är att låsa FPS till 60, sen fastnar man inte mer.

EDIT: Du har även F5 för quicksave, använd den flitigt

Medlem

Har inte stött på några direkta buggar (Mer än fysikmotorn som spelat ett roligt spratt eller dum ai eller att man råkat fastna nånstans och inte kunnat komma loss) efter sisådär 70 timmar eller vad det nu kan vara.

Är mer att spelet känns ofärdigt på många många punkter som gör mig lite besviken på spelet, men fortfarande trevligt! Hade dock sett det (för spelets/Bethesdas skull) mer välpolerat innan release.

Medlem

Inte haft några kraschar men gott om småsaker.
Avskyr dessutom begränsningarna i möjligheten att remapa kontrollerna. Vem fan tyckte det var smart med meleebash och granat på samma knap?

Medlem

Om ni vågar er på att Modda så finns det ett sätt att fixa FPS limit till efter behov. Det verkar som att 100Hz är gränsen för att hålla spelet hyfsat problemfritt vad gäller terminalbuggen bl.a. Tutorial ENBoost: https://www.youtube.com/watch?v=Y4cz-lFXDo8 jag kör med den och det funkar riktigt bra.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Frågan är vilka nya buggar den här patchen kommer att komma med...
Skyrim och baklängesflygande drakar någon?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Extremt irriterade hur dom klantat till key-remapping funktionen.
Fungerar för dom som kör WASD men själv kör jag ESDF. Det fungerar i spelvärlden men så fort man är inne i någon "meny" (loota låda, loota gubbar, bygga bas) så är det WASD-setupen som gäller hårdkodat.
Innebär att när jag springer och skjuter i stridens hetta och kutar framåt över ett lik så börjar den loota eftersom jag tröck E .
Bygga bas fungerar än värre då bara delar av remappingen fungerar, kan bara röra mig genom att backa eller strafa vänster.

Otroligt klantigt av Bethesda, känns som om möjligheten att mappa om tangenter finns så skall problem som detta fångas i kvalitetssäkringen innan release, speciellt på en titel som denna.

(fotnot, Whicher 3 klantade till sig delvis på samma område men hade patchat det väldigt snabbt därefter. läser inte uttryckligen att detta problem hanteras av beta-patchen).

Medlem
Skrivet av bson:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Caltress:

Hoppas de fixar terminalbuggen jag haft mycket problem med snart, efter man hackat en terminal och ska gå ifrån den så händer det ofta att jag fastnar och inte kan röra mig.

Enda lösningen är en reload på tidigare sparning vilket är svindrygt då det kan röra sig om att man får spela igenom hela instansen ibland.

Pls bethsoft &amp;amp;lt;3

Tills det är fixat så finns det bara en sak som fungerar, du kan inte ha mer än 60 FPS i spelet, annars händer detta. Så lösningen är att låsa FPS till 60, sen fastnar man inte mer.

EDIT: Du har även F5 för quicksave, använd den flitigt

Mycket riktigt. Jag kör halv uppdateringsfrekvens på en 144hz monitor och 72fps går då också bra att spela i. Tyvärr måste jag stänga av g-sync vilket är surt när man lagt så mycket pengar på det..men men..det var samma problem i skyrim och jag tror inte dom kommer (eller ens kan) fixa det.

Jag kör FPS limiter istället, så man kan ha G-Sync igång också, tycker det fungerar hyffsat bra, bättre flyt på 60 fps om man har g-sync igång än utan.

Medlem

Tror jag avvaktar tills patchen är färdigutvecklad. Spelar vidare som vanligt, bygger bara ändå...

Medlem

Jag har låst upp fps helt, med någon guide på youtube. Man ändrade i nvidia controlpanel, inte config.
Sen för att fixa terminalbuggen så cappade jag fps igen till 75 med nvidia-verktyget.. Vad det nu heter, sitter inte hemma. Det är en bra kompromiss, det är konstigt hur mycket de 15 fps gör för muslagget och flytet. Har inte fastnat i någon terminal än efter 25 timmar.

Om någon vill ha utförlig guide kan jag posta när jag kommer hem.

Medlem

Lite små buggar har jag stött på, satte 4 men ville sätta 4.5 för alla repetable quests känns så mycket som grind och när "fiender i näheten" i questen är på andra sidan kartan.

Inaktiv

Enda buggarna jag stött på har varit när man högerklicka för att sikta in på en fiende, hänt att jag flyger bakåt 50-100 meter, eller rätt upp i luften och faller mot min död

Medlem

När ska dom patcha spelet så det blir roligt då? Måste säga FO4 är rätt bra överhypat. Brunt, repretivt och buggigt. Game of the Year 2015!

Medlem

Jag har inga riktiga problem med Fallout 4..Jag väntar hellre tills den "riktiga" patchen.

12
Skriv svar